Najlepší
Re: Vojna a civilisti - utiecť či zotrvať
constanze povedal/-a: kazdy nemuze utect na jiny kontinent, ze to muze mit mnoho duvod
@Quilgen, suhlasim s @Lin a @constanze . Keď začal konflikt, tak mi jedna kamoska vravela, že oni sú zbalení a keby bolo treba odchádzajú (zBa). Sa má spýtala ako to vidím ja?
Tak som je povedala, že neverím že by moja 76rocna mama chcela niekde ist. Mám deti, s ich otcom nežijeme spolu. Ty si myslíš, že by som sa mohla len tak zbaliť? Bez deti? Alebo tu nechať moju mamu? Ešte mame zvieratá? Čo s nimi? To du všetko živé bytosti. Sa ľahšie rozhoduje, keď je clovek sám. Tolko k tomu.
Vidíš to sj na utencencoch z Ukrajiny, veľa z nich prišlo zo západnej Ukrajiny. Boli skôr ekonomickí, a chceli odísť dávno predtým.

Re: Vtipy
Když Rakušan dostane po držce opičí prackou...
(věnujte prosím pozornost mimořádně povedeným zipům)
(ten druhý z leva má být údajně tchajvanec, ale mně se to nějak nezdá; ne že by tam nepatřil, nezdá se mi ta podoba...:-)

Re: 17. november - spomienky, ako sa pozeráte na túto udalosť vtedy a dnes
@rony povedal/-a:
Sulad povedal:
Sú dva základné prístupy:
- Od kolektívu k jednotlivcovi.
- Od jednotlivca ku kolektívu.
Pytam sa sulada: ale aj inych
Sila kolektivu zalezi na sile jednotlivca alebo sila jednotlivca zalezi na sile kolektivu.
Rony, je potřeba rozkoukat se kolem sebe a pak dělat závěry.
Podívej co se za těch 30 let stalo. Z lidí udělali individualisty, kdy je každý jen za sebe. Dokonce ani ne za svoji rodinu, ale jen za sebe. To udělali s běžnými občany.
A podívej se na elitu. ta drží spolu a ta nejvyšší elita mezi sebe dokonce nikoho nepustí a jsou jeden za všechny a všichni za jednoho. U globální elity **ŽÁDNÝ ** individualizmus dokonce není ani povolen. Pokud chce někdo hrát na individualistickou notu, je momentálně vyobcován a zbaven prostředků viz. princ Harry. Tam se individualizmus nepřipouští. Proč asi? Protože by se jejich vliv a síla rozklížila a rozpadla, jak domeček z karet. Nedal sis nikdy otázku, proč jsou běžní lidé hnaní do individualizmu? Nic ti neříkají 3 pruty Svatopluka?
Proto, aby je oslabili, jeden dělník nezmůže vůbec nic. Nic nezmůže ani proti exekuční mafii, ani proti bankám, proti nikomu. Zatím co oni drží pospolu, jejich kolektiv je pevný a proto silný.
Pokud chceš vidět, co je pro člověka nejlepší, podívej se na globální elitu. Jejich děti se učí ve školách psát krasopis, malovat, hrát na hudebních nástrojích, studují architekturu, filozofii, teologii, vše co podporuje práci mozku a chápání světa.
Technika je ponechána pro nás, plebs. Aby jim měl kdo opravit vodovod, nebo postavit zeď.
Ještě jednou oni drží po spolu a nám nabídli individualizmus. A někteří z nás, s obrovským egem a ctižádostí, se na tuto udičku individualizmu chytili a pracují proti svým zájmům. Vykřikují, že mají větší schopnosti, než ti druzí a proto si zaslouží mít vyšší plat a mít víc materiálních statků. Ale to jen do doby, kdy se jim pokazí záchod, nebo septik. Pak zjistí, že jsou stejný plebs a individualizmus jde stranou.
Copak tys za toho současného kapitalizmu postoupil z třídy pracovníka, do třídy, dejme tomu finanční elity, nebo ses dostal do šlechtické rodiny, která žije z renty? Ne? Tak tvé postavení je podobné, jako postavení kdejaké uklízečky. Stačí ve společnosti nastavit jiné parametry, např. že přednost budou mít migranti a ty na ně budeš muset vydělávat a můžeš se jít klouzat.
Můžeš se být do prsou, jak si teď úspěšný, ale to bude jen do doby, kdy si elita řekne, že střední třídu nepotřebuje.

Re: Vojna a civilisti - utiecť či zotrvať
Pragmatizmus a logika sú bez srdca a empatie slepé.
Re: 17. november - spomienky, ako sa pozeráte na túto udalosť vtedy a dnes
@rony, myslím, že si nezachytil ten rozdíl tvého postoje, jak individualistu a mého postoje, jako kolektivistu. Tvým palivem pro duši jsou zájmy, mým cennosti. To samé platí pro Američany, kteří sami o sobě prohlašují, my nemáme přátele, my máme jenom své zájmy. Přátelství pro ně není cenností.
Všichni lidé na světě se dělí do třech skupin, podle úrovně logiky:
1.cennostní - hodnotová
2.procesní
3.tělesná
Jde o to, že příslušníci 2. a 3.skupiny, nikdy nepochopí 1.skupinu. Což se zase u Amíků projevuje tím, že nedokáží pochopit Ruský postoj. Amíkům takové cennosti, jako Ruská duše, milosrdenství, atd. nic neříkají a považují to za slabost.
Toto nepochopení v celém vlákně prezentuješ. Prostě "atmosféra" ve společnosti, o které jsem mluvil, pro tebe neznamená žádnou cennost. A naopak, dal jsi mi otázku, co nemůžu dělat teď, co jsem dělal za socíku. Tedy zeptal ses na proces, ne na cennost. Touto jedinou otázkou ses zařadil do druhé skupiny. Pro tebe je důležitější, ekonomický aspekt, tedy zájem. Prostě tvá logika vychází z jiných principů.

Re: Vojna a civilisti - utiecť či zotrvať
@Quilgen
Překvapuješ mě. Říkám si, jestli jsou "tvé názory" způsobené tvým relativním mládím - nebo jestli je to obecný rys.
Constanze má pravdu = každý utéci nemůže. A někdo ani nechce a má to taky své hluboké etické důvody. Ty tu na jednu stranu nadáváš na migranty - a na druhou snivě koukáš za "slavnými útěky" za totáče.
Přišlo ti někdy na mysl, že skutečně mohou existovat (a existují) důvody, pro které lidi ze své rodné země neutíkají? Dobře, abych nezněla pateticky - neutíkají ze svého bydliště? Uznáš vůbec jako důvod třeba to, že tu mají své staré rodiče, kteří už nikam utíkat nemůžou (pro svůj zdravotní stav) a kteří jejich pomoc potřebují? nebo tu mají zvířata - a je jedno, jestli hospodářská nebo "mazlíčkovská". Nebo ještě jinak a obyčejně - mají tu své blízké (a nemusí jít o příbuzné), které milují? Nebo ještě jinak a úplně prostě = nechtějí utíkat, protože jak se jednou s útěky začne, tak se v nich pokračuje po celý život a utíkat před problémy a nebezpečím není pro život to pravé ořechové?
Nebo ještě jinak - myslíš si, že ve světě čekají na migranty s otevřenou náručí? A že se mohou přesouvat města, kraje, kontinenty lidí jen kvůli pošahancům, kteří mají vraždění v krvi?
S ohledem na to, co je v tvém příspěvku dál, je mi z tebe celkem nevolno...

Re: 17. november - spomienky, ako sa pozeráte na túto udalosť vtedy a dnes
rony povedal/-a:
Sú dva základné prístupy:
1. Od kolektívu k jednotlivcovi.
2. Od jednotlivca ku kolektívu.
Pytam sa ...: Sila kolektivu zalezi na sile jednotlivca alebo sila jednotlivca zalezi na sile kolektivu.
V skutočnosti to nie sú protipóly, ale riadenie s dvomi kooperujúcimi metódami. Oba princípy musia fungovať ako vzájomná spätná väzba so zreteľom na konečný vektor cieľov. Podobne, ako na známej soche:
PS: podobná polemika je u programátorov - či programovať zhora alebo zdola. Prax ukazuje, že obe metódy sa prelínajú - po nutnej úvodnej analýze sa pri riešení často narazí na detail, ktorého vyriešenie si vynúti zmenu v analýze.

Re: 17. november - spomienky, ako sa pozeráte na túto udalosť vtedy a dnes
@rony povedal/-a:
Stat sa ma starat...Rusofil to neni moja veta ale to mam z KSB, sme na stranke s nazvom KSB. >Ta veta je princip nieco ako vychodzia pozicia na rozmyslanie.Taketo mam rad a nie nejake zoznamy co pozadujes odo mna.
Ak ma pamat neklame pochadza od nejakeho ami ekonoma. Vnutorny prediktor precital kde kade co niektore veci prijal niektore odmietol. Pises k mojej osobe nezmysli
Vyrobne prostriedky boli podla definicie marxizmu v spolocenskom vlastnictve. Za sociku este existovalo druzstevne vlastnictvo VP. Na cenu produktu vlastnictvo VP nema ziaden vplyv. Z akeho dovodu je to potom pre Teba dolezite?
Opět jsi neodpověděl o co se má tedy starat sát. Dokud toto nedefinuješ nepohneme se dál, protože oba dva pod tím pojmem chápeme něco jiného.
Pokud si si nevšiml, Stalin se od marxizmu odklonil a budoval jinou společnost, než namaloval Marx a Engels. Proto byl také odstraněn. Jeho chybou bylo, že ponechal jejich- marxistické pojmy- obrazy, což se dnes KSB snaží napravit. Marxizmus u nás byl jen slovní, reálně se tady budovala spravedlivá společnost.
Změna systému tady neproběhla násilně. Vláda v té době podala spekulativní demisi, ale se ve svých předpokladech přepočítala. Tak předala moc do rukou těch, kteří na to byli připraveni.
Změnou systému v roce 1948, který tady panoval za I. republiky, kdy se tady žilo dobře jen fabrikantům, došlo k tomu, že se k nehmotným statkům dostaly všechny vrstvy obyvatel a mohly tak rozvíjet svůj genetický potenciál. Už tady ty nehmotné statky nebyly jen pro elitu, ale pro všechny. Copak, ty pocházíš z fabrikantské, nebo šlechtické rodiny? V tom případě bych tě chápal, ale myslím, že pocházíš z běžné rodiny námedzně pracujících. A socialistický systém ti umožnil čerpat nehmotné statky tak, jak si do té doby mohla dovolit, jen elita.
Proč je pro mě důležité vlastnictví v rukou národa. No proto, že hodnoty vytváří národ a ne akcionáři. Pokud akcionáři nepřijdou lidé do práce, žádnou hodnotu nevytvoří. Může se na své stroje leda tak koukat. Proto se teď elita snaží vše převést na roboty.
Když je vlastnictví výrobních prostředků tak podružná věc, tak proč po převratu starý Klaus nechal schválit zákon o přejmenování národních podniků na státní? No protože národní podniky nemohl prodat do zahraničí. Jediným podpisem toho zákona byl národ okraden o to, co tady budoval. Byla to krádež tisíciletí, ale málokdo si toho v té euforii všiml. Pak, když byly podniky státní, začalo se s nimi čachrovat. Nejprve malá privatizace, pak velká a nakonec "prodej" západním vlastníkům.
Pokud jsou výrobní prostředky v soukromých rukou, ve společnosti se odchází od spolupráce a začíná se soupeřit (soutěžit). Toto soupeření má jediný cíl, maximalizace zisků. Tím se automaticky zvyšují ceny výrobků, protože akcionáři nikdy nemají dost.
Tvoje tvrzení, že vlastnictví prostředků nemá na cenu výrobky je blud. Cena výrobku se zvyšuje automaticky o maximální možný zisk.

Re: 17. november - spomienky, ako sa pozeráte na túto udalosť vtedy a dnes
@rony povedal/-a:
Rusofil.
Pokial som to dopisal som sa dostal do nejakeho kvadratu. Nalepky si strc vies kam, nalepky davaju liberali ked nemaju k teme co povedat. Prestan ma riesit pis k teme.
Tak tedy k tématu. Přestaň tady mystifikovat lidi. Za socíku stát výrobní prostředky nevlastnil, jak se nám tady snažíš podsouvat. Výrobní prostředky patřily národu.
Tvá věta: "Stat sa ma starat o to o co sa nevie postarat obcan sam. Stat sa nema starat o to o co sa vie postarat obcan sam." Tak se tedy neboj, a konkretizuj, o co se má tedy stát starat.
A ne jenom alibisticky čekat, co kdo tady napíše a pak se vůči němu vymezovat. Z tebe zatím nic konkrétního nevypadlo.
Tak věz, že za socíku se stát staral jen o to, o co se občan nedokázal postarat, tj. o bezpečnost, zdravotnictví nebo sociální zabezpečení, postavily se přehrady, silnice, elektrifikoval se kompletně celý stát, postavil metro atd.
Dnes místo toho, se stát cpe lidem do postele, nebo na záchod, do kuchyně a chce rozhodovat také o tom, koho máme mít rádi a koho naopak musíme nenávidět, koho si smíme, nebo nesmíme domů nastěhovat a nejraději by nám domů nastěhoval migranty. Rozhoduje o tom, čím máme topit, jaká zvířata chovat, co mám jíst, kdo má nosit vložky, jakou teplotu mám mít v obýváků, kdy a jak dlouho se mám sprchovat a kolik svetrů mám nosit. Také si osobuje právo disponovat mým tělem, když se mu to zachce. Zato se nestará o naší bezpečnost - nemáme bojeschopnou armádu, energetickou a potravinovou bezpečnost, zdravotní starostlivost je v rukou soukromníků a teď chce privatizovat i sociální pojištění tj. důchody a tím se absolutně zbavit všech úkolů, které má stát plnit. Ale daně se pořád zvyšují. Již nám sežerou 75% příjmů.
Komunisté musí blednout závistí, nad takovou svobodou jakou si tady lidi před 30 lety vyzvonili. A ty si v tomto blázinci zřejmě lebedíš a mudruješ nad tím, co se nám proboha na tom socíku tak líbilo. A za Boha, to nemůžeš pochopit. Tak už nevím, jak ti to mám natlouct do hlavy, aby ti to došlo. Proto ti vysvětluji, že prostě přemýšlíš jinak, než většina zdejšího osazenstva, proto naše příspěvky nechápeš a dožaduješ se opakovaně odpovědi, která by tě uspokojila. Ale té se nedočkáš!!!
