Najlepší
Re: Zprávy z Francie
Francie kráčí po hlavě
2.1.24
Vzpoura zemědělců v celé Francii pokračuje za mlčení médií. Od poloviny listopadu jsou po celé zemi obráceny vzhůru nohama vjezdové cedule do měst, jako by chtěly ukázat, že "Francie kráčí po hlavě".
"Náš konec bude váš hlad"
Součástí operace byly i pěstní souboje zemědělců proti prefekturám a regionálním radám několika měst.
Za těmito symboly se skrývají skutečné požadavky. Odvětví ukazuje prstem na současnou zemědělskou politiku: odsuzují zavedené administrativní normy a za "nekalou" považovanou konkurenci z některých evropských zemí, daně a omezení, která je dusí, a požadují spravedlivý a důstojný příjem při nabídce zdravých potravin.
Daň z pohonných hmot, dohoda o volném obchodu mezi EU a Mercosurem a nekalá konkurence na jednotném trhu: smrt těchto zemí se v současnosti odehrává, aniž by vzbudila zvědavost miliardářských médií.
Cíl je jasný: zlikvidovat drobné zemědělce, aby zemědělsko-potravinářští giganti mohli zcela ovládnout výrobu. Stejně jako v Nizozemsku, Irsku a Německu se Francie řídí plánem Evropské unie, která se zase řídí směrnicemi Světového ekonomického fóra v Davosu.
Zdroj: https://reseauinternational.net/monde-paysan-la-france-marche-sur-la-tete/
https://zvedavec.news/vezkratce/20120/
--
Smutné je, že už dlho sú buzerovaní, ukazuje to aj málo povšimnutý film z r. 2018:

Re: Nová vláda SR
Vyposlechla jsem si a dovolím si svůj neodborný úsudek.
Nevyznám se v průmyslu SR a tak předpokládám, že největší automobilka v SR je Volkswagen. Ale ono je to pro tento případ celkem jedno...
Přijde mi to jako habaďůra na slovenskou vládu a to od automobilové lobby. Tj. vytáhnout z ní peníze na (zbytečnou) síť nabíjecích stanic, investovat do "přestavby" automoto průmyslu, který v této podobě stejně půjde do kytek.
Proč si to myslím?
Je fakt, že ta různá šílená nařízení EU jsou schválená a mají platit. Nevím, četla jsem, že nějak se oddálila působnost nařízení o povolených limitech spalin. Výrobci i uživatelé se velmi brání. Šílená nařízení mají ale platit i v jiných oblastech lidského života - nejen při výrobě aut.
Protože technologie elektroaut se zatím neosvědčila, neuvažuje se o nějaké masivní výrobě či vůbec zrušení aut na spalovací motory. Připomenu, že elektroauto není nový soudobý vynález, ale tento pohon se objevil již na začátku dvacátého století - a bylo od něj ustoupeno jako od nespolehlivého a příliš drahého pohonu, nehodícího se pro výrobu v masovém měřítku. A od té doby neprošel nějakým zásadním vývojem.
Jak tvrdí prof. P.Staněk, automobilky nevydělávají na prodeji aut, ale na licencích pro výrobu náhradních dílů a licencích na servis. Toto prý tvoří zdroje zisků. Takže v debatě je divné, když se tam mluví o výrobě. Dál je divné, když se mluví o provozech na výrobu elektrobaterií. No... Skoro všechny suroviny k velmi náročné a "špinavé" výrobě jsou v Číně a Rusku. Uvažují snad evropští výrobci nad vylepšením vztahů s těmito zeměmi? Ono ne nadarmo jsou elektroauta většinou výrobkem Číny - protože tam jsou suroviny, Evropa s nimi velmi zápasí a má je velmi draho. Z tohoto hlediska se mi jeví další argument v tiskovce jako velmi divný = vyjádření snahy jakoby "překonat Čínu.
V neposlední řadě je tu fakt dodávání materiálů - a to právě většinou z Číny či jiných východních zemí. Díky boje o Suez - který amíci s brity těžko vyhrají - se materiál nedostává zavčasu do Evropy a tam pak vázne výroba. A opět použiju vyjádření prof. Staněka - v Evropě se již mnoho let "jede" na japonský systém výroby a ten nepočítá se sklady. Prý to výrobu jen prodražuje. Takže se klade požadavek na přesnou a spolehlivou logistiku, která vždy dodá to, co je potřeba a co se bude v následující době vyrábět (kompletovat). Proto máte obrovský problém, když loď s nákladem dopluje třeba o týden později. Evropské automobilky tuto skutečnost zatím skrývají pod "mrazy, stávka zemědělců, ledovka..." a dávají svým dělníkům volno. Ale pravý důvod je ten, že nemají z čeho vyrábět. A velmi hojně přesouvají výrobu do Indie či dokonce Pákistánu (do Číny už moc ne, protože Čína preferuje vlastní firmy).
Takže.... Prostě mi přijde, že si autolobby hledá alibi na svůj důvod odchodu. Jako - vidíte, my jednali s vládou, zavčasu jsme varovali a žádali, jenže vláda to nesplnila a tak musíme odejít.
Počítám, že cosi takového bude i u nás.
Elektroauta jsou jen dalším z podvodů - a jak píše Biely otec - snaha o omezení mobility populace. Protože elektroauta žádný ekologický přínos nemají a naopak - získávání surovin pro výrobu baterií přírodu tráví a likviduje. Bavila jsem se nyní po delší době s kamarádem a ten vyprávěl, jak po delší době zavítal do jedné "automotive" u Litvínova (pracovně). A ejhle - po pozemcích se prohánějí ovečky. Přišlo mu to až k smíchu a zapředl na toto téma řeč. Ovečky si pořídili jako "ekologickou sekačku" a to jen proto, aby plnily "ekobody" EU. Bez určitého počtu těchto bodů by s nimi nesměl nikdo z dodavatelů ani uzavřít smlouvu. Je to prý šílená administrativa, která "ekobody" eviduje a předkládá kontrolním orgánům. No a ovce? Dříve stačil traktůrek se sekačkou a zaplatit cca jednou do měsíce pána na posekání a uklizení. Na ovečky je celý štáb lidí, který se o ně musí starat. Plus veterinář, střihač, ustájení, dodavatel krmení na zimu... atd. To je evropská ekologie v plné kráse...

Re: „Veľký Izrael“ ako náboženský a finančný projekt pre celé ľudstvo
Zachraňujú morské korytnačky
Zabíjajú ľudské zvieratá
Ale to je jedna téma, a toto je iná
Ako sa stať bielym anjelom?
Mať polovičné svedomie
Bojovať za slobodné hnutia
Zničiť hnutia za oslobodenie
Šíriť svoj súcit a nehu
Nad zabitými podľa národnosti
Ale to je jedna téma, a toto je iná
Ako sa stať civilizovaným
Dodržiavať všetky pravidlá a podmienky
Urobte všetky svoje slová spravodlivými
Vezmite stromy do náručia
vybieľte tituly a mená
Kým armáda demoluje neďalekú školu
A ak ťa prichytia pri čine... v krvi
Každý hovorí, že je obeťou
Ale to je jeden problém, a toto je iný
Ako môžem veriť tomuto svetu
Keď hovorí o ľudskosti?
Keď vidím matku, ktorá smúti za svojím dieťaťom
Ktoré zomrelo pri nálete... hladné
Aby sa vrah dostal na rovnakú úroveň ako jeho obeť
So všetkou ich úprimnosťou a spravodlivosťou
Ale to je jeden problém, a toto je iný
Ako môžem pokojne spať
Zakrývajúc si uši
zatiaľ čo rodina je pochovaná pod troskami svojho domu
Opustená... Odmietnutá záchrana
Akoby zem, v ktorej sú pochovaní
nepatrila do tejto zeme
Ale to je jeden problém a toto je iný
Ako žiť v otvorenom väzení
S mrežami z ohňa a popola
Vstať z trosiek
Chyť svojho vraha za krk
Pozbieraj sa a bojuj
A ukáž zradnému svetu
Ako sa vykonáva zákon džungle
Kde je cesta k slobode
Ako sa dá holými rukami zdolať tank
Nezáleží na tom, či svet zdvihne svoj hlas
Zomri slobodný... Neži v poddanstve
Inšpiruj generáciu za generáciou
Ako žiť a zomrieť pre cieľ
Do akého sveta to voláme?
Obviňovať a odsudzovať?
Odsudzuj, čo chceš
Žiadne odsúdenie zločinu na bitúnku
nezmenší nálož strelného prachu
A nevráti svetlo dňa
Ale to je len jedna téma...
A toto je dôstojný boj...

Re: Blízky východ
Spoločnosť Maersk po výbuchoch otočila svoje lode pri pobreží Jemenu
Kodaň/Washington 24. januára (TASR) — Dánska prepravná spoločnosť Maersk v stredu oznámila, že dve lode patriace americkej dcérskej spoločnosti smerujúce do Červeného mora sa otočili po tom, čo v oblasti, na ktorú útočia jemenskí povstalci húsíovia, boli zaznamenané výbuchy.
Lode Maersk Detroit a Maersk Chesapeake v tom čase smerovali v sprievode plavidiel amerického námorníctva z Adenského zálivu do Červeného mora cez prieliv Báb al-Mandáb.
"Posádka, lode i náklad sú v bezpečí. Americké námorníctvo obe lode otočilo a eskortuje ich späť do Adenského zálivu," uviedla spoločnosť Maersk.
Hovorca Bieleho domu pre národnú bezpečnosť John Kirby neskôr informoval, že húsíovia v stredu odpálili tri rakety na dve obchodné plavidlá nachádzajúce sa na juhu Červeného mora. Dve z nich sa podarilo zostreliť torpédoborcu amerického námorníctva, tretia minula svoj cieľ.
V reakcii na útoky húsíov na komerčné a vojenské plavidlá niekoľko lodných spoločností odklonilo svoje plavidlá z trasy cez Červené more na dlhšiu trasu okolo Mysu dobrej nádeje, ktorá im dvihne náklady.
Spoločnosť Maersk sa takto rozhodla začiatkom januára, lode Maersk Detroit a Maersk Chesapeake, plaviace sa pod vlajkami USA, však vlastní americká dcérska spoločnosť Maersk Line Limited (MLL). Tá po stredajšom incidente až do odvolania pozastavila všetku dopravu v regióne.
Jemenskí povstalci pôvodne útočili raketami a dronmi iba na lode spojené s Izraelom alebo smerujúce do Izraela. Neskôr začali útočiť na všetky lode, ktoré zo smerovania do Izraela iba podozrievajú. Tvrdia, že útoky podnikajú zo solidarity s Palestínčanmi v Pásme Gazy, kde Izrael spustil vlani v októbri rozsiahlu vojenskú operáciu proti militantnom z hnutia Hamas.

Re: Správy zo Slovenska
SR prevzala predsedníctvo v Medzinárodnej komisii pre ochranu Dunaja
Bratislava 24. januára (TASR) - Slovensko v stredu prevzalo predsedníctvo v Medzinárodnej komisii pre ochranu Dunaja (ICPDR). Na čele organizácie vystriedalo Srbsko. Prezidentom komisie bude splnomocnenec vlády pre vodohospodárske otázky na hraničných vodách so susednými štátmi Vladimír Novák, poverený vykonávaním funkcie generálneho riaditeľa sekcie vôd envirorezortu. Ministerstvo životného prostredia (MŽP) SR o tom informovalo na svojom webe.
Kľúčovou úlohou slovenského predsedníctva bude príprava piateho ročníka spoločného prieskumu Dunaja. "Ide o najprestížnejší výskum a monitorovanie povrchových vôd na svete, ktorý zosúlaďuje postupy monitorovania vody v dunajských krajinách na podporu vykonávania rámcovej smernice Európskej únie (EÚ) o vode," uviedlo MŽP.
Prioritou je aj príprava priebežnej správy o plnení plánu manažmentu povodia Dunaja. Správu podľa rezortu spracujú formou úspešných príkladov plnenia opatrení vyplývajúcich zo smerníc EÚ o vode a povodňových rizikách. Slovenské predsedníctvo sa zameria aj na začlenenie stratégií adaptácie na zmenu klímy a sucho do všetkých aktivít expertných skupín komisie, priblížilo MŽP.
Prevziať predsedníctvo v čase, keď Slovensko čelí nepriaznivým dôsledkom zmeny klímy, ako je hroziace sucho v povodí Dunaja, je podľa Nováka veľkou výzvou. "Slovenské predsedníctvo sa navyše prekrýva s 30. výročím podpísania Dohovoru o ochrane Dunaja. Je to významná príležitosť bilancovať spoločnú prácu krajín, ktoré sú súčasťou medzinárodnej dunajskej rodiny," povedal.
Zástupcovia podunajských krajín podpísali v júni 1994 v bulharskej Sofii Dohovor o spolupráci pri ochrane a trvalom využívaní Dunaja. Slovensko ho ratifikovalo koncom roka 1997 a do platnosti vstúpil 22. októbra 1998. Dohovor sa stal základom spoločnej spolupráce na udržateľný a spravodlivý manažment vôd, ako aj manažment povodňového rizika v celom povodí Dunaja. Je koordinovaný od roku 1998 Medzinárodnou komisiou pre ochranu Dunaja so sídlom vo Viedni.

Re: Zpravy z Polska
Poľskí farmári zablokovali cesty na protest proti dovozu z Ukrajiny
Varšava 24. januára (TASR) - Poľskí poľnohospodári v stredu po celom Poľsku blokovali cesty na protest proti neregulovanému dovozu ukrajinských výrobkov. Traktormi a inými poľnohospodárskymi strojmi zablokovali alebo spomalili dopravu na vyše 160 miestach.
"Sme proti nekontrolovanému dovozu poľnohospodárskych výrobkov z Ukrajiny," uviedol hovorca Únie poľnohospodárskej solidarity Adrian Wawrzyniak pre AFP na proteste v juhozápadnom meste Juszcyn. Dodal, že premávku blokuje približne 140 traktorov.
Poľský premiér Donald Tusk zároveň v stredu povedal, že sa pokúsi uzavrieť s Ukrajinou dohodu, ktorá by regulovala tranzit a export produktov.
"Chcem prijať opatrenie, aby poľský trh a poľských poľnohospodárov neohrozoval nekontrolovaný prílev poľnohospodárskych výrobkov z Ukrajiny," uviedol Tusk s tým, že rokovania bude Poľsko s Ukrajinou viesť v marci.
Poľskí poľnohospodári 6. januára po podpísaní dohody s poľskou vládou pozastavili blokádu hlavného hraničného priechodu na susednú Ukrajinu. Dohoda podpísaná s ministerstvom poľnohospodárstva poskytuje niektoré dotácie, ako aj výhodné úvery, ktoré farmári požadovali.
Poľsko tiež zakázalo dovoz ukrajinského obilia. Poľské ministerstvo poľnohospodárstva minulý týždeň uviedlo, že zákaz "bude zachovaný dovtedy, kým sa v EÚ nevytvoria presné mechanizmy, ktoré zabezpečia ochranu nášho trhu".

Re: Zprávy z USA
Stát Texas se vzbouřil vůči Bidenovi a jeho administrativě a vypověděl poslušnost ve věci nelegální migrace z Mexika.
Záplava migrantů, přecházejících denně hranici s Mexikem, nadělala státu Texas obrovské problémy - a stát se vzbouřil. Guvernér povolal k ostraze hranice národní gardu a víceguvernér Bidenovi vzkázal, ať se Texasanům neplete pod nohy, protože oni si svou hranici ochrání sami - a podle Ústavy USA, kterou Bidenova squadra porušuje.
Texas obnovil ploty a zábrany, které Bidenova administrativa nechala před časem odstranit. Rozhodnutí Texasu podpořila polovina USA. Bidenovci naopak chtějí povolat armádu a ploty odstranit. Někteří pozorovatelé pokládají texaskou "vzpouru" za předzvěst velikých změn v USA.
česky - z PL:
rusky - z RIA novosti:

Re: Česká republika
A zpráva týdne = Ústavní soud zamítl stížnost na protiústavní snížení valorizace penzí v r. 2023. Stížnost podávala opoziční skupina poslanců pod vedením A. Schillerové.
Šlo o to, že starší zákonná úprava přikazovala zvýšení penzí úměrně inflaci - a toto současná vláda nedodržela, navíc svůj požadavek na snížení nechala schválit v tzv. legislativní nouzi, pro kterou nebyl důvod. U ÚS vláda argumentovala tím, že by vznikla "hospodářská škoda", pokud by byly důchody navýšeny podle stávajícího klíče.
Ovšem - platy poslanců a soudců se navýšily hned od ledna a podle stejného valorizačního klíče byly zvýšeny vyplácené církevní restituce pro rok 2023. Jen důchody se pokládají současným osazenstvem ÚS za "hospodářskou škodu"...
Odborníci na právo a ústavní právo se s výrokem neztotožňují. A "konspirátoři" k tomu dodávají, že v ČR byla tímto výrokem potvrzena diktatura, protože "pod jediným praporem" máme všechny složky moci - včetně ÚS (pro zrušení stížnosti a potvrzení vládního nařízení hlasovali všichni, které loni potvrdil do funkce rozvědčík na Hradě).
A já k tomu dodávám: tak dlouho se bojovalo proti jednomu oligarchovi ve vládě, až nám vládne aspenovská klika.
Zde cca hodinový rozhovor Bobošíkové s ústavními právníky:

Re: Česká republika
Zora povedal/-a: V ČR začal platiť občiansky preukaz v mobile,zatiaľ ho akceptujú úrady
K tomu jednu velmi "veselou" (myšleno ironicky) příhodu, velmi typickou pro současné vládní "odborníky".
Podobné a stejné se stalo v minulosti již několikrát, takže vlastně o žádné překvapení nejde.
Systém "OP v mobilu" se sice rozjel, ale naprosto shodil síť s osobními údaji, takže vyřadil z činnosti systém e-recept. V praxi to znamená, že si léky nemůže nikdo vyzvednout na předložený OP. Snad to jde na QR kód, ale doporučuje se pro jistotu mít obyčejný papírový recept od doktora.

Re: Nová vláda SR
Priznávam, že sa v tomto vyhlásení momentálne strácam.V čom je ukrytá logika takéhoto riešenia hospodárstva? Je pravdou, že nie naša vláda rozhodne , čo sa v tej - ktorej súkromnej fabrike bude vyrábať,ale keďže tam bol aj Drucker, znamená to , že sa má preformátovať aj školstvo. Vypadá to na verejné ohlásenie zníženia mobility. Pre mňa otázka-Ako ďalej Slovensko?