Najlepší
Re: Správy zo Slovenska
Pre "naše dobro" sa tuto maká už 10 rokov:
https://www.viacarpatia.eu/zakladne-informacie
https://www.viacarpatia.eu/tranzitna-cesta-via-carpatia
https://www.viacarpatia.eu/aktuality
Európske zoskupenie územnej spolupráce - EZÚS
Európai Területi Együttműködési Csoportosulás /skratku som na stránke nenašla/
European grouping of territorial cooperation - EGTC
Zora
Re: Zuzana Čaputová - (p)rezidentka
ved preto financujeme zbrane ukrajine a budeme staviať dialnicu zo severu na juh...pre koho? pre nás to je úplne irelevantné a bezpredmetné. kto ťahá za nitky že dialnica zo severu na juh bude mať vyššiu prioritu ako spojenie západu s východom slovenska. divná logika. z pohľadu slováka. z globálneho pohľadu to už zmysel dáva skôr. som zvedavý kedy už začnú ľudia aj myslieť pri volbe.
Bombulko
Re: Správy zo Slovenska
Projekt Via Carpatia predpokladá výstavbu diaľnice, ktorá povedie cez Litvu, Poľsko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Grécko.
Projekt nadobudol osobitný význam po vypuknutí vojny na Ukrajine, keďže sa ukázalo, že takáto trasa by bola mimoriadne užitočná pri preprave ukrajinského obilia na európske a svetové trhy.
všimnite si zvýraznenú časť textu. obilie by šlo všade inde len nie na naše či ukrajinské trhy. to trojmorie bude určite pre nás a naše dobro ![]()
Bombulko
Re: Slovanstvo a védizmus
dum povedal/-a: A aj preto si myslím že Slovania žili
dávnejšie pred Rurikom vyššie v severných častiach Euroázie , len predtým to boli Hyperborejci
O tom není pochyb. Základní kořeny vzniku a pohybu Praslovanů jsou stanoveny, teď přichází ke slovu ozřejmit jednotlivé větve stromu, abychom se nakonec dostali k listům. Dle mého, jednou z větví je také vznik největšího státního útvaru Slovanů, Ruska. A Rurik je dle dnešních znalostí tím, který několik klanů spojil do jednoho státního celku.
Dnes ale chci ještě zevrubně věnovat článku, který tady zveřejnil Hox, ohledně pohřebního rituálu, jak ho popsal arabský cestovatel Ibn Faldan v 10.století. Již jsem tady popsal, jak vznikla záměna Rusů (Varjagů) za Vikingy a potažmo, jak byli Slované záměrně pošpiněny. Nedalo mi to a tak jsem se vrhl na informace o samotném článku, od samotného vzniku originálního popisu Ibn Faldána, až do dnešního stavu.
Tak tedy. V roce 921 přišlo do Bagdádu poselství od muslimského vládce Bulgarů (nezaměňovat s dnešními Bulhary) Almuše, aby mu kalífa Bagdádu pomohl dostat se z Chazarského vazalství. Poprosil o vyslání muslimských učitelů a stavitelů mešit a také prosil o výstavbu pevnosti. Chalífa tuto žádost vyslyšel a poslal své poselství, ve kterém byl i zmíněný Ibn Faldan.
Poselství se vydalo na cestu oklikou, po pravé straně Kaspického moře, ve snaze vyhnout se Chazarům. Když dorazili na hranici území Oguzů (dnešní část Kazachstánu) část z putujících dostala strach a vrátili se zpátky do Bagdádu, Faldan pokračoval dál ve své cestě. Nakonec dorazil do cíle své cesty, ale záměru Bulgarů nebylo dosaženo, jelikož nedošlo ani k výstavbě mešit, ani pevnosti.
No a právě tady, u Bulgarů (obyvatelstvo Turkického původu), měl Ibn Faldan vidět popsaný rituál, který se připisuje Slovanům.
Teď k samotnému rukopisu. Původní rukopis se nezachoval! Existovaly prý jenom opisy fragmentů ze 13.století., které v roce 1823 publikoval v Němčině Christian Fren, který měl zmíněnou pasáž najít v Geografické encyklopedii arabského encyklopedisty Jakuta ar Rumi, no i tento spis není k nalezení. Jediný známý exemplář "opisu" zápisků byl nalezen až po 1000 letech tedy v roce 1923 Ahmedem Zaki Validovem, v knihovně při hrobce immáma Ali Ibn Riza, v Íránu, tedy ex post, a dokonce byl "nalezen" v Teheránu a ne v Bagdádu.
Připomínám, že vtom čase byl Írán od roku 1918 okupován VB, která měla pod palcem i všechna muzea a knihovny, stejně, jako Írák.
Ptám se, proč bych měl tyto opisy, brát za autentické, když, podobný text Velesovy knihy, podle slovutných vědců je falešný, protože se Velesova kniha nezachovala v originálu a objevila se až po 900 letech od jejich vzniku. Tedy je vyfoceno několik destiček textu. Ale vědcům toto nestačí. Od Faldana, se nezachovala ani originální čárka.
A teď pozor. Kdo "Faldanovy" texty překládal a zveřejnil. Určitě se nebudete divit, když vám sdělím, že to byl další z tvůrců Normanské teorie Christian Danilovič Fren. Že vám jeho jméno zní trochu Rusky? No jasně, aby dodal svým spisům alespoň zdání příslušnosti ke Slovanům, neváhal si změnit jméno. Původně se jmenoval Christian Martin Joachim Fren, narozen v Rostocku. Jak vidíme, Normanisté měli na carském dvoře pré. Není divu, když i car byl Němec.
Takže tak vážení o lidských obětech Slovanů se pokaždé dozvídáme od našich úhlavních nepřátel a každá záminka je jim na to dobrá.
Že s tím tvrzením o Ruských krvavých lidských obětech není vše v pořádku, se opatrně vyslovil i Český zakladatel archeologie Lubor Niederle, který ve svém díle "Slovanské starožitnosti" (jsou k dispozici na internetu Národní knihovny) vyslovuje pochybnosti, že se jednalo o Slovany a připisuje tento obřad Skandinávcům, kde to byla běžná věc.
Takže tak se falšují dějiny. Krvavé oběti jiných, se připisují těm, které je potřeba pošpinit.
Chtělo by to sarkasticky poznamenat: jaká to náhoda, že se zmíněný text objevil právě v době, kdy se vymýšlela Normanská teorie. Jejím tvůrcům text doslova spadl do klína.
PS: Jak to vidím já. Normanskou teorii o původu zakladatelů Ruského státu bylo potřeba podpořit nějakým příběhem, který by měl spojitost se Skandinávci, tedy Vikingy. Text příběhu byl jasný, protože se Vikingové svými praktikami netajili. Bylo potřebné najít hodnověrnou, nezávislou osobu, která by příběh popsala. No a ta osoba se našla v postavě Ibn Faldana. On sám nemusel nic napsat, stačilo tvrdit, že něco takového napsal. Jako doklad by měla posloužit jeho cesta k Bulgarům. Tady byl ale háček, Bulgarové byli Turkického původu, ti se na hlavní postavu příběhu nehodili. proto se vymyslela loď bohatého Rusa (podobně, jak pasy v letadlech WTC), aby bylo zcela jasné, že se jedná o Rusy. No a pak příběh zveřejnit v Německých novinách.
Když se náhodou někdo začal pídit po originálním textu, bylo mu řečeno sorry, originál není ale je opis fragmentu originálu, který byl viděn v Encyklopedii. Ale ani zmíněná encyklopedie se nenašla, tak bylo potřeba nějaký fragment papíru někam šikovně schovat a pak nějakého badatele nasměrovat, kde hledat. No až se v roce 1923, tedy tisíc let po odehrání zmíněné historky, našel nějaký papír, který historku potvrdil. No není to krásné? Historie potvrzena. ![]()
Re: Zelená agenda aj jej absurdnosti
EU bude tak neznesitelna, ze hocico ine bude lepsie. A asi aj o to ide.
Kancelar
Re: Správy z Ruska
Bombulko povedal/-a: Čínske autá ovládli ruský trh - Chery na čele predaja v januári
Zachvilu ovladnu aj europsky trh.
Kancelar
Re: Zelená agenda aj jej absurdnosti
Parlament EÚ v Štrasburgu rozhodol o konci registrácie áut so spaľovacími motormi od roku 2035. Poslanci tak potvrdili kompromis, ktorý dosiahli členské štáty EÚ. Cieľom tohto rozhodnutia je prispieť k tomu, aby sa EÚ do roku 2050 stala klimaticky neutrálnou.
Parlament EÚ v Štrasburgu schválil 340 zo 640 hlasov koniec spaľovacích automobilov od roku 2035. Konkrétne to znamená, že od tohto dátumu už nebude možné registrovať nové autá so spaľovacími motormi. Ojazdených vozidiel sa to však netýka.
Návrh zákona je súčasťou klimatického balíka EÚ "Fit for 55", ktorého cieľom je znížiť emisie škodlivé pre klímu o 55 % do roku 2030 v porovnaní s úrovňou z roku 1990 a dosiahnuť klimatickú neutralitu do roku 2050. Štáty EÚ, Komisia a Európsky parlament sa už minulý rok dohodli na postupnom vyraďovaní vozidiel so spaľovacími motormi a poslanci Európskeho parlamentu teraz formálne súhlasili s týmto krokom.
Milo
Re: Zomrel V. Krčméry - tvár vakci kampane na Sk
Keby len 6 chorôb, ale ona je povinná hexavakcína a ešte niečo, absolútne mimo. Očkujú sa ešte pneumokoky:
Lavazza
Re: Náhle úmrtia (nielen) po vakcinácii
A toto tiež vyzerá zvláštne, predpokladám že u hygienikov je veľa zodpovedných:
Náhle opustil….
Lavazza
Re: Budú mať Migy podobný osud ako S-300?
A ide do tuhého:
Šokovaní Sliačania! Lietadlo MiG-21, ktoré v auguste 2021 osadili v oddychovej zóne pri Železničnej stanici v Sliači, je späť na tamojšej leteckej základni. Vojaci a zástupcovia Vojenského historického ústavu (VHÚ) ho v utorok (14. 2.) ráno odinštalovali a previezli na letisko. Primátorka Sliača Ľubica Balgová tvrdí, že sa tak stalo v rozpore s civilným právom, keďže mesto nedisponuje povolením na odstránenie tejto stavby.
Podľa Balgovej autentickú stíhačku, ktorá v máji 1991 ako prvé slovenské lietadlo pristála v Sliači, nainštalovali k trati pri príležitosti 30. výročia príletu 81. stíhacej letky na Sliač a vzniku súčasnej leteckej základne. A to za účasti ministra obrany a ministra hospodárstva. „Celá udalosť bola, až na pár jedincov, prijatá Sliačanmi veľmi pozitívne. Jednak vznikol príjemný priestor na oddych a jednak to zvýšilo počet návštevníkov mesta,“ uviedla pre TASR.

Lavazza