Najlepší
Re: Česká republika
Týka sa ČR:
Španělská vládní strana chce zablokovat dodávku zbraní mířících do Česka. Tvrdí, že skončí v Izraeli
16.5.24
Španělsko:
Španělská levicová aliance Sumar, která je součástí vládní koalice, chce zablokovat v přístavu nákladní loď Borkum, která převáží zbraně z Indie. Vládní uskupení tvrdí, že zbraně na palubě lodi nakonec dostane Izrael.
Podle španělského ministerstva dopravy to ale není pravda a vojenský náklad míří do České republiky, napsala dnes agentura Europa Press.
Loď by měla zakotvit v přístavu na jihu Španělska v příštích několika hodinách. ČTK se snaží získat vyjádření českého ministerstva obrany.
P.S. - podezřelé kšefty naší vlády. Proč opozice mlčí?
______
Poznámka editora: Protože není žádná "opozice". Jedou v tom spolu.
Zdroj: https://echo24.cz/a/HfNWH/zpravy-svet-spanelska-vladni-strana-blokace-dodavky-zbrani-do-cr
--
Loď, jež podle Madridu veze munici pro ČR, v Cartageně nezakotví, ač povolení má
--
Editorovu poznámku na čelá písať!

Re: Správy z Maďarska
Zrážka lodí na Dunaji si vyžiadala najmenej dve obete
Budapešť 19. mája (TASR) - Dve obete si vyžiadala v noci na nedeľu zrážka lodí na rieke Dunaj v Maďarsku. Päť ľudí je naďalej nezvestných, uviedla maďarská polícia.
Maďarská polícia dostala v noci na nedeľu hlásenie o náleze muža so zranením hlavy na brehu Dunaja neďaleko mesta Verőce, zhruba 50 kilometrov severne od hlavného mesta Budapešť. Polícia zistila, že zranený muž bol účastníkom lodného nešťastia. Následne sa v blízkosti daného miesta našli mŕtve telá ďalšieho muža a ženy. Všetci sa v čase nehody plavili na menšom motorovom člne, spresňuje server index.hu.
Policajti v nedeľu stále pátrali po piatich nezvestných osobách - troch mužoch a dvoch ženách - ktoré sa v člne tiež nachádzali.
Podľa agentúry MTI muž, ktorý sa po nehode dostal na breh, utrpel zranenia hlavy a kľúčnej kosti. Záchranári ho na mieste ošetrili, následne ho hospitalizovali na oddelení intenzívnej starostlivosti.
Do pátrania po dvoch nezvestných ženách a troch mužoch na vode, pod vodou a na brehu nasadili 12 plavidiel, tri drony a ďalšie technické prostriedky s takmer 90 ľuďmi, vrátane dobrovoľných hasičov a členov záchranárskych organizácií.
Zo zistení polície vyplýva, že v čase nehody sa na spomínanom úseku Dunaja plavila výletná loď. Plavidlo s poškodeným trupom zastavili o zhruba 80 kilometrov ďalej proti prúdu rieky neďaleko mesta Komárom.
V prípade začala polícia trestné stíhanie voči neznámemu páchateľovi pre podozrenia z ohrozenia lodnej dopravy a spôsobenia smrti viacerých osôb, píše AP.
--
Verőce (dříve Nógrádverőce , v němčině :Werowitz, ve slovenštině: Verovce) obec v župě Pešť , okres Szobi .
Původ jeho názvu se vysvětluje dvěma způsoby: podle jedné verze znamená brána, zatímco druhá verze říká, že svůj název dostala podle starého názvu potoka Nagy-völgy (Verőce-patak), který se vlévá do Dunaje. Slovo je slovanského původu a znamená voda s mnoha víry. /"Vírovce"/
Wiki spomína v tomto meste - na polceste medzi Budapešťou a Ostrihomom - Hét vezér haranglábak , teda:
ZVON SEDMI VŮDCŮ – VERŐCE
Na okraji Verőce na straně Vác, naproti fotbalovému hřišti, je sedm velmi krásných a monumentálních zvonic, které připomínají sedm dobyvatelských vůdců. Umělecké dílo vytvořil Imre Makovecz a jeho tým v roce 2000 a původně bylo představeno na náměstí Hősök v Budapešti.
https://ilovedunakanyar.hu/dunakanyar/a-het-vezer-harangja-veroce/
7 vodcov siedmich kmeňov maďarských:

Re: Elektromobily
Riaditeľ Bosch spôsobil šok! Autá so spaľovacími motormi tu budú aj o 35 rokov, vyhlásil
03.03.24
Bosch je kľúčovým dodávateľom pre automobilový sektor. Hartung tiež upozornil, že niektoré vozidlá nakoniec možno nebudú vôbec elektrifikované a v Nemecku tak bude pokračovať aj výroba spaľovacích motorov.
Najväčší výrobca automobilových komponentov je presvedčený, že vozidlá so spaľovacími motormi budú jazdiť po cestách ešte najmenej 35 rokov, kým bude dokončená elektrifikácia cestnej dopravy. TASR o tom informuje na základe správy DPA.
Dvojnásobný čas
Ak by sa s premenou celej globálnej výroby na úrovni zhruba 90 miliónov motorových vozidiel ročne na elektrické verzie začalo aj hneď, bolo by potrebných 16 rokov, kým by sa všetky modely vyrábali len v elektrickej verzii. Uviedol to riaditeľ Bosch Stefan Hartung v komentároch, ktoré v nedeľu zverejnil web The Pioneer.
Bosch je kľúčovým dodávateľom pre automobilový sektor. Podľa Hartunga sa tak naďalej budú vyrábať autá so spaľovacími motormi, ktoré sa neskôr budú musieť vymeniť. Odhaduje, že na to, aby po celom svete jazdili len elektrické autá, by bol potrebný dvojnásobný čas, aspoň 30 až 35 rokov.
Nereálne predstavy
Hartung upozornil tiež, že niektoré vozidlá nakoniec možno nebudú elektrifikované a v Nemecku tak bude pokračovať aj výroba spaľovacích motorov. „Nemôžete prinútiť zákazníkov mimo Európy, aby ich nepoužívali,“ skonštatoval. Poznamenal, že budú potrebné inovácie, ktoré zatiaľ neexistujú, pričom poukázal na poľnohospodárske stroje. Kombajny napríklad pracujú až 12 hodín denne s výkonom 250 až 300 kilowattov. „S batériou, ktorá by na to bola potrebná, by sa vozidlo pravdepodobne zaborilo do zeme,“ upozornil.
Hartung potvrdil, že elektrifikácia predstavuje rastúci trh, ale výrobcovia automobilov podľa neho teraz hovoria, že konverzia bude trvať dlhšie, než sa pôvodne predpokladalo. Poprel však, že by Európska únia postupovala pri stanovovaní cieľov príliš rýchlo. „Pri klimatických cieľoch bolo v prvom rade dôležité, aby sme si stanovili cieľ,“ dodal.
--
27.3. o 18:00
Technológie
Automobilka Volvo vyrobila posledný kus auta s naftovým pohonom, od roku 2030 plánuje aj napriek klesajúcemu dopytu vyrábať výlučne elektromobily. S benzínovými agregátmi však švédsky výrobca nekončí.
Posledné naftou poháňané Volvo XC90 v utorok ráno zišlo z linky švédskej továrne Torslanda.
Volvo patrí medzi početné európske automobilky, ktoré postupne začali vyraďovať z ponuky modely poháňané fosílnymi palivami. Vzhľadom na nízky záujem trhu o elektromobily však viacerí výrobcovia vrátane Audi či Mercedes-Benz okresávajú svoje pôvodné plány.
--
Návrat k zdravému rozumu? Automobilka Škoda sa nevzdá spaľovacích motorov, avizuje jej šéf Zellmer
05.05.24
Automobilka Škoda si podľa Zellmera stojí za modelmi so spaľovacími motormi a hybridným pohonom, pretože spoločne poskytujú zákazníkom slobodu voľby počas prechodu do elektrickej éry.
Škoda oslavuje úspech so spaľovacími motormi a neplánuje ukončiť ich výrobu do roku 2035. V rozhovore pre odborný časopis Automobilwoche to zdôraznil šéf Škody Auto Klaus Zellmer. Automobilka podľa neho vychádza zo stratégie „vyrábať to, čo chce zákazník“ a dopyt tu bude aj po roku 2035.
Návrat k zdravému rozumu
„Po výzvach posledných niekoľkých rokov registrujeme trvalý dopyt zo strany zákazníkov a efektívne udržujeme kapacitu našich dodávok. Aj keď je elektrická budúcnosť stále bližšie, stojíme si za našimi modelmi so spaľovacími motormi a hybridným pohonom, pretože spoločne poskytujú zákazníkom slobodu voľby počas prechodu do plne elektrickej éry.
Táto stratégia zameraná na zákazníka nám pomôže zvýšiť trhový podiel v Európe a zároveň rásť na nových zahraničných trhoch v Ázii a na Blízkom východe,“ uviedol predseda predstavenstva Klaus Zellmer k zverejneným výsledkom automobilky za posledný štvrťrok.
--
Šéf Mercedesu definitivně odpískal přechod jen na elektromobily, zastavil vývoj. Další třída S bude znovu spalovací
14.5.2024 | Petr Miler
A je docela legrační, že německá automobilka po všech sebevědomých prohlášeních říká, že si pro takový krok od začátku nechávala otevřený prostor, takže to není nic, čím bychom se měli znepokojovat.
Významné světové automobilky lze dnes celkem snadno rozlišit v závislosti na jejich přístupu k elektrickým autům. Jde v zásadě o tři skupiny. Jednak jsou to velmi aktivistické, dogmaticky uvažující, pro elektromobily zapálené firmy, které říkají, že budou jen takové vozy nabízet od určitého data, aniž by si mohly být jisté tím, co bude zítra. Jednak jde o opatrnější, pragmaticky, popř. racionálně oportunisticky uvažující společnosti, které nemají problém se k elektromobilitě aktivně přihlásit, mají ale otevřená zadní vrátka nebo souběžně nabízejí také spalovací auta a nemíní s tím přestat. A pak jsou tu skepticky uvažující automobilky nabízející elektromobily leda z povinnosti.
Těch posledních zmíněných je naprosté minimum, z významných značek je to jen Toyota. Těch druhých jmenovaných je víc, ale tak jich moc není, z velkých firem je to BMW a Stellantis. Prvních uvedených je nejvíc a Mercedes-Benz mezi nimi zaujímá zvláštní místo.
Původně oznámil, že nejpozději v roce 2028 už nepřijde ani s jedním novým či inovovaným spalovacím modelem a od roku 2030 už je nebude ani nabízet. Když jsme takový absurdní záměr - zvlášť vzhledem k povaze Mercedesu a jeho zákazníků - opakovaně zpochybňovali, dočkali jsme se až neuvěřitelně negativního přístupu ze strany zejména českého zastoupení značky. Naše obecné konstatování bylo vždy jedno: Je to neschůdné a buď to změní současné vedení, nebo bude akcionáři nahrazeno a změní to vedení jiné.
Teď už víme, že se stalo to první, plán prodávat jen elektromobily od roku 2030 padl už dříve. Jde to ale dál, jak informují německé magazíny Automobilwoche a Handelsblatt. Odbyt elektromobilů je podle Mercedesu pomalejší, než očekával, i když své odvážné plány nehlásal v roce 1921, ale v roce 2021, kdy se nic lepšího skutečně nedalo čekat. Proto dál brzdí nejen s výše zmíněným, ale i s navazujícími záměry.
Společnost už neplánuje ani investovat od roku 2025 výhradně do elektromobilů a od roku 2028 představovat jen elektrické novinky. Do spalovacích motorů bude firma investovat i nadále, aby mohla i po zmíněném roce přijít s konkurenceschopným „spalovacím zbožím”. A ani se za to nestydí, odvolává se na poznámku v někdejších prezentacích, pod kterými byla u ambiciózních dat uvedena věta „kde to podmínky na trhu umožní”. Zjevně to neumožňují a nezdá se, že by to v blízké budoucnosti umožnit měly.
Mercedes-Benz ale plány mění i z druhé strany. Handelsblatt také uvádí, že Mercedes zastavil vývoj elektrické platformy MB.EA Large. Na tomto základě by se měla objevit další generace luxusních elektrických modelů Mercedesu, zejména elektrický nástupce třídy S. Ten nakonec bude spalovací, to už je jasné, elektrická verze ve stylu současného EQS zůstane alternativou. A je otázkou, jak dobrá alternativa to bude, když hned tak nedostane novou architekturu.
Podle zdrojů Handelsblattu se šéf Mercedesu Källenius obává toho, že půjde o příliš drahou techniku a investice do ní se při nadále omezeném zájmu o elektrické vozy nemusí vyplatit. Co k tomu dodat? Že by se možná Mercedes měl napodruhé zákazníků předem zeptat, co vlastně chtějí, než se jim hlava nehlava bude marně pokoušet prodat něco, co by bývali odmítli předem? Je to jen takový troufalý tip, nakonec i u nás se říká: Líná huba, holé neštěstí...

Re: Atentát na Roberta Fica
Šutaj Eštok: Vyšetruje sa aj verzia, že páchateľ nebol osamelý vlk
Bratislava 19. mája (TASR) - Vyšetrovací tím atentátu na premiéra Roberta Fica (Smer-SD) sa zaoberá aj možnosťou, že páchateľ nebol osamelým vlkom. Nasvedčuje tomu aj fakt, že facebooková a komunikačná história páchateľa bola dve hodiny po spáchaní skutku zmazaná. Informoval o tom v nedeľu minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas-SD).
"Vyšetrovateľ bol doplnený o vyšetrovací tím, pretože je tu aj verzia toho, že páchateľ sa pohyboval v určitej skupine ľudí, ktorí sa možno na tento trestný čin hecovali a vzájomne podporovali," uviedol minister.
Minister zároveň dementoval, že súčasťou atentátu boli dvaja ľudia z Handlovej, ako sa šírilo na sociálnych sieťach. "Aj oni už sa stali obeťami vyhrážok a želania smrti," podotkol.

Re: Civilizácia
marin povedal/-a: Inštitucionalizované kresťanstvo učenie o Mysli zavrhlo. Takže minimálne 1 700 rokov (asi tak od Nicejského koncilu) sa o tom ako funguje Myseľ už neučíme.
Na Nicejskom koncile bola vytvorená nová doktrína myslenia a nové paradigmy kreťanstva, ktoré vymedzili rámec nášho myslenia a to zásadnou redukciou Mysle. Ako som už niekoľkokrát na tomto fóre spomenul, s našimi mysľami sa manipuluje už dve tisícročia a oficiálne je to práve od tohoto koncilu, ktorého závery sú každému dostupné. Výsledkom je súčasnosť a súčasník, ktorý žije v domnení, že je súčasťou najvyspelejšej civilizácie v histórii ľudstva. Neuvedomujeme si však, že každý z nás myslí len v obmedzenom priestore, preddefinovanom niekoľko storočí dozadu. A naozaj si myslíte, že mimo tohoto, nám vymedzeného priestoru myslenia už nie je nič? Zdá sa, že Nicejský koncil nie je dôležitým medzníkom v spôsobe a forme manipulácie s Mysľou len pre mňa.

Re: Staré GMO a evolučná metóda opravy genetickej informácie zapísanej v DNA známej ako CRISPR/Cas9
15.05.2024
Genetická léčba využívající editor CRISPR uspěla u pacientů s dědičnou slepotou
Historicky první klinický test využívající genetický editor CRISPR přímo v těle pacienta, vedl ke zlepšení zraku u většiny pacientů se vzácnou a závažnou dědičnou poruchou zraku.
Leberova kongenitální amauróza je vzácné dědičné onemocnění. Je vyvolávané mutacemi, vedoucími k defektním světločivným buňkám, které na sítnici vnímají obraz okolí. Výsledkem bývá závažná porucha zraku a přibližně třetina lidí s touto genetickou nemocí je úplně slepá.
Účinná léčba amaurózy až doposud neexistovala. Nyní se ale situace mění, díky genetické léčbě využívající editorem CRISPR, schopný přepisovat DNA v živých buňkách. Mark Pennesi z Oregonské univerzity pro zdraví a vědu (OHSU) v Portlandu a jeho spolupracovníci uspěli s genetickou léčbou v 1. a 2. fázi klinických testů, které nazvali BRILLIANCE.
Editace zraku
Klinických testů se zúčastnilo celkem 14 pacientů a léčebná procedura se vždy týkala jednoho oka. Vědci se při ní zaměřili na opravu zmutovaného genu CEP290, který je příčinou časté varianty Leberovy kongenitální amaurózy, označované jako LCA10 a zásah probíhal přímo ve světločivných buňkách pacientů. Vědci pak následně sledovali několik parametrů, které měly ukázat, zda v léčeném oku dochází ke zlepšení vidění. Šlo o vůbec první případ, kdy byl genetický editor CRISPR použit přímo v lidském těle. Výsledky z prvních tří let testů BRILLIANCE shrnuje studie nedávno zveřejněná v odborném časopisu New England Journal of Medicine.
U jedenácti pacientů (79 %) došlo ke zlepšení zraku alespoň v jednom ze sledovaných parametrů a u šesti (43 %) se zlepšily nejméně dva z těchto parametrů. Šest pacientů rovněž udává zlepšení kvality života díky genetické léčbě. Jak potvrzuje Pennosi, pro lékaře není nic větší odměnou, než když pacient popisuje zlepšení svého stavu po léčbě. Badatelé nezaznamenali žádné závažné vedlejší účinky léčby. Celkově jde o významný úspěch, který otevírá cestu pro podobné genetické léčby u dalších dědičných onemocnění.

Re: Zprávy z Francie
Srbsko a dva francouzské pohledy na víru a politiku. Zemmour versus Bregović
9.5.2024
Nejčtenější srbský deník Novosti zveřejnil dva názorově rozdílné články, přitom oba se týkají jak Francie tak Srbska, píší Balkánské zápisky.
Novosti publikovaly rozhovor s významným francouzským spisovatelem a politikem Érikem Zemmourem pod titulkem „Dnes není v Evropě svoboda“. V rozhovoru se rozpovídal jako předseda krajně pravicové strany Reconquête (Znovudobytí) především na téma islamizace Evropy. Proslul svým názorem o tom, že francouzská národní identita je nevratně zničena masovým přistěhovalectvím a nárůstem islámu. K úvodní poznámce listu Novosti o nárůstu nacionalistických stran v Evropě poznamenal, že je to důsledek „boje proti islamizaci.“ Dodává: „Národy povstaly, neboť jsou vědomy nebezpečí, které jim hrozí.“ Upozornil, že „Londýn, Brusel, Paříž se stále více podobají kalifátu“ a na negativní příklad poukázal na Kosovo, které podle něj během jednoho století naprosto proměnilo svoji demografickou podobu. Kosovo mimochodem přirovnal k problematické pařížské čtvrti Saint-Denis, kde se Francouzi potýkají se stejnými problémy a kde se obyvatelé tohoto předměstí otevřeně hlásí k islámskému státu. Zemmour v interview říká: „Islám je totalitním náboženstvím, což znamená, že se nejedná pouze v něj věřit. Zároveň je to právní kodex, politický režim a kultura. Útočí na vás buď propagandou, nebo přímo silově.“ K tomu dodává: „Před dvaceti lety si všichni mysleli, že přeháním a mluvím o apokalypse. Nyní stále více lidí zjišťuje, že se jedná o skutečnost.“
Co se týče Balkánu tvrdí Zemmour, že vše začalo válkou v bývalé Jugoslávii. Tvrdí: „Nikdo z velkých evropských lídrů nepochopil, co se zde děje. Uzavírá se kruh započatý již roku 1823 válkou za osvobození Řecka, kdy evropské země se snažily o návrat křesťanství na území, které Otomanská říše islamizovala.“ Podle něj většina evropských politiků nerozumí problematice Balkánu a jen mudruje o lidských právech.
Druhý článek Novosti zveřejnily na svém webu Nportal.novosti.rs a týká se populárního hudebníka Gorana Bregoviće. Článek začíná slovy: „Mé děti, když byly malé, se během Ramadánu prohlašovaly za muslimy. Důvodem bylo, že dostávaly dárky. O Vánocích nebo Velikonocích, se pro změnu staly křesťany, neboť si přály dárky.“ Další zajímavostí je, že Bregović žije s rodinou v Paříži a říká, že děti vychovával v náboženské tolerantnosti a chápání rozdílů. „Týká se to také svátků, které se slaví v různých zemích bývalé Jugoslávie,“ uvádí Bregović. U populárního hudebníka to ani nešlo jinak, neboť jeho matka je Srbka a otec Chorvat a všichni žili v Sarajevu. Tím se stalo, že byl ovlivněn zdejším životem. Rodiče byli komunisté a bezvěrci, zato jeden ze sousedů byl pravoslavným popem a druhý byl muslimem, který v době muslimských svátků všechny kolem obdarovával jehněčím masem.
Bregović, který má za manželku muslimku o svých dětech říká, že především jsou Francouzi. Co se týče jeho a manželky, říká, že zůstávají být Jugoslávci. Tvrdí: „To už se nedá vyléčit.“ K dětem uvádí: „Necháváme svobodu výběru, ať se sami rozhodnou, zda se stanou věřící či nikoli.“
Na závěr článku nechal autor zaznít Bregovićův povzdech: „Jsem Jugoslávec a najednou zjišťuji, že naše země tím, že se rozpadla, nemá již geografické, nýbrž politické měřítko. Je to prostor, ve kterém musí vaše duše vegetovat.“
Článek vychází ve spolupráci s webem Balkánské zápisky.
--
K Zemmourovi nájdete cez lupu informácie na Neovom fóre:

Re: Trafil klinec po hlavičke
- sice to sem nepatří, ale hodí se tématem a tím je Gruzie -
Tak majdan v Tbilisi přijeli rozfoukávat i ministři zahraničí Estonska, Litvy a Islandu. A vyhrožovali. Co vadí nejvíce? No přeci zákon o povinnosti registrace neziskovek, financovaných ze zahraničí.

Re: Trafil klinec po hlavičke
Zora povedal/-a: Ubozi Gruzini, věřici, že na ně Evropska Unyja (v překladu EuroSajuz) čeka s napřaženyma rukama, vychazaju do ulic a volaju po pokroku. Kdyby tak tušili, co je čeka…
Mám moc ráda Větvičkovy články - ale v tomto případě Gruzíni už nejsou tak důvěřiví. Byli - dokud si "nevyskákali" Šášu švihlého na trůně. Tenkrát se země propadla do chaosu, teroru a chudoby - ostatně jako všechny země, které sedly na lep "západním hodnotám". Teď už jsou Gruzíni opatrnější a právě proto se tam majdan nedaří už pomalu dva roky rozpoutat.
Samozřejmě, že EU "je znepokojena" a vyzývá gruzínskou vládu, aby neupírala svým občanům právo na protest. Chachá... že to tak dodržuje ona sama (EU), že?
Zacharovová k tomu řekla:
„Evropská unie vyzvala gruzínskou vládu, aby zajistila právo občanů na protest. Evropská unie by měla být důsledná a vyzvat také jiné vlády, například USA, Arménie, Moldavska, aby zajistily právo občanů na protest.“

Re: Zprávy z USA
Zomrel prvý príjemca geneticky upravenej prasacej obličky
12.05.2024
Takmer dva mesiace po transplantácii zomrel v Spojených štátoch prvý príjemca geneticky upravenej prasacej obličky. V noci na nedeľu to vyhlásila rodina pacienta, uviedla agentúra AP.
Príjemcom obličky bol koncom marca 62-ročný Richard Slayman. Zákrok trval štyri hodiny a vykonala ho Massachusettská všeobecná nemocnica v Bostone. Chirurgovia tesne po ňom predpokladali, že nová oblička by mala vydržať najmenej dva roky.
Prvá úspešná transplantácia prasacej obličky živému príjemcovi predstavuje prelom v oblasti takzvanej xenotransplantácie, teda prenose orgánov zo zvieraťa človeku. Zatiaľ je však pomerne riskantná, pacienti po predošlých dvoch transplantáciách prasacieho srdca v USA neprežili dlhšie než dva mesiace.
Xenotransplantáciu zatiaľ neschválil ani americký Úrad pre potraviny a lieky (FDA). Pred jej rozšírením je podľa úradu potrebné získať ešte množstvo údajov, čo môže trvať niekoľko rokov.
FDA povolil transplantáciu obličky Slaymanovi v rámci programu umožňujúceho použitie experimentálnych postupov v prípade život ohrozujúceho stavu pacienta, ak nie sú k dispozícii riadne prostriedky.
Slayman sa transplantácii obličky podrobil už v roku 2018. Minulý rok však musel opäť nastúpiť na dialýzu po tom, ako mu oblička začala zlyhávať. Lekári mu transplantáciu prasacej obličky navrhli po výskyte komplikácií s dialýzou.
Genetická modifikácia prasacích orgánov má za cieľ znížiť riziko odmietnutia orgánu príjemcovým organizmom. Pokrok v tejto oblasti by mohol priniesť nádej množstvu pacientov.
