Najlepší
Re: Správy zo Slovenska
Zaujímavý postreh od Daga ohľadom vládnej krízy a postavenia ZetK (rozumej Hegera):
Dag Daniš:
V prvej línii Obyčajných sa to konečne zlomilo. Igor Matovič oznámil poslancom, že chce stranu vyčistiť a postaviť proti progresívcom (ktorí mu išli po krku tri roky). S Hegerom a Naďom už neráta. Tí pochopili a obzerajú sa za Budajom, ktorý so svojou progresívnou frakciou odišiel už v decembri.
Rozchod Matoviča s Hegerom vraj bude pokojný a kultivovaný. Iste. Môžeme tomu veriť. Rozklad drobných unavených strán málokedy narobí veľký hluk.
Pohyb v OĽaNO je celkom prirodzený. Matovič sa chce zachrániť bojom. Bojom proti tým, ktorí sa ho pokúšali vymazať z politickej mapy. Bojazlivý Heger sa chce zachrániť dezerciou. Útekom na druhú stranu. Na tú, ktorá ho dorazila. Možno dúfa, že médiá a noví dúhoví partneri ho za to priateľsky potľapkajú po jeho dlhom krku. A dúfa márne.
Až potiaľto by bolo všetko v poriadku. Komplikácie prišli potom, čo Heger s Naďom oznámili, že zbierajú podpisy poslancov pre pokračovanie Hegerovej vlády do roku 2024.
Ich pokusy zahryznúť sa do stoličiek aj po odvolaní sú úbohé. A úchylné.
V tejto fáze by určite prospelo veci, ak by na scénu vstúpila prezidentka. Mohla by oznámiť, že Hegera za „nového“ premiéra nevymenuje. A to z toho jednoduchého dôvodu, že Hegerova vláda bola ústavnou cestou – parlamentnou väčšinou – odvolaná.
A nielen to. Po páde vlády prezidentka dočasne poverila Hegera a jeho ministrov, aby do konca januára zariadili zmenu Ústavy a prípadné predčasné voľby. Pretože iné riešenia opakovane zlyhávali a vôbec nič nenasvedčuje tomu, že by sa to mohlo skonsolidovať.
Heger a jeho ministri poverenie prezidentky ignorovali. Namiesto toho podnikajú pravý opak – zariaďujú pokračovanie torza koalície až do volieb 2024.
Tento rozpor by si zaslúžil vysvetlenie. Na koberci u prezidentky.
Samozrejme, stále platí, že parlament má suverénne postavenie, je volený na štyri roky a ani prezidentka, ani poverená vláda nemôžu poslancov nútiť, aby predčasne skončili. Skončiť môže len vláda, ktorá stratí parlamentnú väčšinu.
Lenže – práve tej sa skončiť nechce. Odvolaná vláda chce pokračovať. Heger tým ide proti ústavným aj politickým pravidlám. Aj proti povereniu, ktoré odstupujúca vláda dostala od prezidentky.
Navyše, Heger má v tejto hre prázdne ruky. To, či zberač Heger zháňa podpisy, nikoho nemusí zaujímať. Ani len okrajovo. Podstatný je výlučne výsledok. A ten neexistuje. Heger za sebou nijakú novú parlamentnú väčšinu nemá (jeho plány okrem skrachovancov typu Čekovský a Šeliga nepodporil nikto). Ukázať môže len tú väčšinu, ktorá ho odvolala.
Takže na čo sa tu Heger so svojimi kecmi o „veľkom zjednotení demokratov“ hrá? Koho vlastne zastupuje? Vládu? Nie, tá je odvolaná. Poslancov? Nie, tí ho odstrelili z vlády ako handru. Stranu? Nie, z tej ho vyhnali. Koalíciu? Tá zhorela. Zastupuje aspoň nový politický projekt? Nie, ten ešte nie je ani len na papieri (ktorý práve recykluje Dzurinda).
Hegera treba upozorniť, že jeho hra na dalajlámu je vrcholne trápna. V tejto fáze, po odvolaní jeho vlády a po vykopnutí z OĽaNO, je Heger nula. A mal by sa podľa toho správať.
Ak mu Naď s Dzurindom radia, aby sa obetoval a aby naťahoval čas ako nepríčetný zúfalec, fajn, nech to skúša. Pokojne aj do marca 2024. No nie vo funkcii premiéra.
Na takéto prosté hry predsa slúžia preliezky a pieskoviská.
Lavazza
Re: Padlí andělé a historie lidstva
Hox povedal/-a: Šlo by poskytnout znění těch konkrétních pasáží, které by ten popis měly obsahovat? Nebo alespoň číslo tabulky, cokoliv...
Vložím sem plné znění relevantního textu, ať se to trochu pohne ![]()
ENKI A NINMACH
Za oněch dnů, kdy nebe a země stvořeny byly,
za oněch nocí, kdy nebe od země bylo odděleno,
v oněch letech, kdy osudy byly určeny,
kdy Anunnakové byli zrozeni
5 a bohyně do manželství vzaty byly,
mezi nebe a zemi se rozdělily.
Když bohyně otěhotněly a rodily –
tehdy pro jídlo a pití své bozi ještě pracovali.
Velcí bozi na práci dohlíželi, nižší bozi nosili košíky,
10 při hloubení kanálů v Charalu hlínu sypali.
Tu seběhli se bozi, zrno drtili a na svůj život si stěžovali.
Tehdy nejmoudřejší, jenž velká božstva zplodil,
Enki v hlubině moře, kde voda kolotá, v místě, jež bůh žádný nespatří,
na posteli své ležel, ze spánku se neprobral.
15 Bozi naříkají, stěžují si: „On nám způsobil žal!“
Ke spícímu, k ležícímu do ložnice nevstupují.
Nammu, první z matek, jež velká božstva zrodila,
nářek bohů synu svému přednesla:
„Ty ležíš, ty opravdu spíš?
20 Ty odpočíváš? Proč nevstaneš?
Bozi, jež stvořil jsi, jedni do druhých bijí!
Můj synu, ze svého lože se zvedni, k moudrosti své zručnost připoj!
Opatři bohům náhradu, aby své košíky odhodit mohli!“
Enki na přání matky své Nammu z lože vstal.
25 Bůh, kníže svatý, v zamyšlení do stehen se bije, 1
vědoucí, moudrý, rozvážný, jenž vše moudré a dobré zná, stvořitel, jenž dokáže všechno,
Sigensigduovi vzejít dal.
Enki po svém boku ho postavil, přemýšlí o něm.
Když Enki, jediný stvořitel tvaru, se do jeho nitra pozorně díval,
řekl své matce Nammu:
30 „Má matko, na tvora, kterého vytvoříš ty, uval práci bohů!
Až jádro hlíny nad oceánem Abzu smísíš,
až Sigensigdu hlínu odkrojí,
nechť Ninmach je ti pomocnicí,
Ninimma, Suzianna, Ninmada a Ningunna, jež jsi zrodila,
35 Ninmug, Šaršargaba a Ninbara
ať při tvém porodu stojí!
Má matko, až osud mu rozhodneš,
Ninmach nechť na člověka robotu uvalí!“
(5 řádků fragmentárních)
Enki, jenž všechno vykonal, aby též nitro jejich rozveselil,
45 pro matku svou Nammu a pro Ninmach hostinu vystrojil.
Ta, jež Sigensigdua vznešeného vede, teď chléb vzácný bude pojídat.
Pro Ana s Enlilem Nudimmud pán čistá kůzlata upekl.
Velcí bozi na něho chválu pějí:
„Pane, ty všechno chápeš, kdo se ti moudrostí vyrovná,
50 Enki, velký pane, kdo v činech se rovnat ti může?
Jak otec rodný ty v sobě božské moci osudu ztělesňuješ!“
Enki s Ninmach společně pivo pili a jejich mysl byla rozjařena.
Ninmach Enkimu praví:
„Podle toho, jak dobře či špatně je tělo utvořeno,
55 já osud mu – jak srdce mé si žádá – dobře či špatně rozhodnu!“
Enki bohyni Ninmach odpovídá:
„Osud, který si přeješ, ať dobrý či špatný, určím já sám!“
I vzala Ninmach hlínu nad oceánem Abzu:
člověk první, jejž stvořila, svou slabou paži ohnout nemohl a neudržel nic.
60 Enki, když prvního uviděl se slabou paží, již ohnout nelze a která neudrží nic,
určil mu osud – ustanovil ho dvorním sluhou.
Člověk druhý, jejž stvořila, viděl málo a stále mrkal.
Enki, když druhého spatřil, jenž viděl málo a mrkal stále,
osud mu určil – umění zpěvu mu daroval.
65 Velký pán, drak (celé země), ho před krále postavil. 2
Třetí člověk, jejž stvořila, nohu měl strnulou.
Enki, když uviděl třetího, jenž nohu měl strnulou,
práci se stříbrem ho naučil, jeho zář …
Člověk čtvrtý, jejž stvořila, stále jen močil.
70 Enki, když čtvrtého uviděl, jenž neudržel moč,
koupal ho ve vodě, zaříkával – za osud tělu jeho jen život holý dal.
Pátého člověka stvořila, byla to neplodná žena.
Když Enki tu ženu neplodnou viděl,
určil jí osud, do harému ji dal.
75 šestý člověk, jejž stvořila, úd mužský ani pochvu neměl. 3
Když Enki spatřil toho, jenž úd mužský ani pochvu na těle svém neměl,
toho, jejž Enlil však na velkém místě jménem nazval,
za osud mu stanovil, aby stál před králem.
Ninmach kousky hlíny mrštila o zem vší silou.
80 Velký pán Enki bohyni Ninmach řekl:
„Každému, jejž jsi stvořila, jsem určil osud, obživu dal.
Nyní chci pro tebe tvořit sám, pro tebe osudy zrozených určovat!“
Enki tvořil podle hlavy její, těla, úst i vnitřností.
Bohyni Ninmach při tom řekl:
85 „Z údu vztyčeného semeno do lůna ženy vstříknu, ta žena porodí.“
(2 řádky poškozené)
Druhý (člověk) byl Umul. Jeho hlava nemocná byla, jeho oči nemocné byly, jeho … byl
nemocný, jeho šíje nemocná byla,
jeho život byl konci blízko, plíce měl nemocné, srdce nemocné, vnitřnosti nemocné.
90 Hlava mu na těle visela, chléb do úst nevložil, jeho páteř …
ramena jeho byla slabá, jeho nohy byly slabé, do pole vyjít nemohl. Takového člověka
stvořil.
I praví Enki bohyni Ninmach:
„Člověku, jejž jsi stvořila, já určil jsem osud, dal jsem mu obživu.
Nyní ty člověku, jejž stvořil jsem já, osud urči, nechť pojídá chléb!“
95 Když Ninmach Umula spatřila, otočila se k němu,
k Umulovi přistoupila a otázky mu kladla. Mluvit však neuměl.
Chléb dala mu k nasycení, nemohl na něj dosáhnout,
nemohl si odpočinout, nemohl spát.
Když vstal, nesedl si více, nemohl ulehnout ani chléb jíst.
100 Tu Ninmach Enkimu praví:
„Ten člověk, jejž jsi stvořil, živý ani mrtvý není, neunese nic!“
Enki bohyni Ninmach odpověděl:
„Určil jsem přece život člověku, jenž ruku slabou měl, chléb jsem mu dal,
i osud toho, jenž stále mrkal, jsem určil, chléb mu dal,
105 i osud toho, jenž nohu měl strnulou, jsem určil, chléb mu dal,
i osud toho, jenž moč neudržel, jsem určil, chléb mu dal,
i osud neplodné ženy jsem určil, chléb jí dal,
i osud toho, jenž neměl úd mužský ani pochvu, jsem určil, chléb mu dal!“
(2 řádky zničeny)
111 Ninmach Enkimu praví:
(11 řádků zničeno)
123 „Nyní již nebudeš na nebi sídlit, na zemi bydlet. I kdybys chtěl, na zemi nevystoupíš!
Na zemi sídlit nebudeš! Můj dům byl postaven, slova tvá v něm však nebudou vyslyšena!
125 Na zemi nebudeš žít! Mé město bylo postaveno, já však jsem plná hněvu!
Nyní je město mé zničeno, můj dům je zbořen, mé dítě je zajato!
O spánek jsem oloupena, Ekur jsem opustila.
Já sama z ruky tvé nikdy již neuniknu!“
Enki bohyni Ninmach odpověděl:
130 „Slovo, jež vyšlo z mých úst, kdo změnit může?
Bohyně Ninmach, dílo tvé nechť je spoutáno!
Poté, co Umul v lůně tvém …, jež nedokonalé bylo, mne nechala jsi přijmout, kdo mohl ti
odporovat?
Člověk, který za tebou jde, tvar podle mne má. Ať modlí se!
Nechť ještě dnes úd můj mužský velebí a v rozum tvůj věří!
135 Chrámové strážce
až na místa postavím, nechť slávu tvou rozhlásí!
Sestro má, nechť hrdinství tvé je velebeno,
písní se opěvá a písmem napíše!
Bozi všichni mají své příbytky, Umul ať nyní dům pro mne staví!“
140 Ninmach velkému pánu, Enkimu, nemohla odporovat.
Ó otče Enki, jak sladké je tebe chválit!
Skladba je ze starobabylónské doby (18. stol. př. n. l.). Rekonstrukce tohoto textu využívá kromě původních sumerských opisů i několika fragmentů dvojjazyčné sumersko-babylónské verze z
Aššurbanipalovy knihovny v Ninive.
https://is.muni.cz/el/phil/podzim2012/RLB295/um/Myty_stare_Mezopotamie.pdf
Re: Padlí andělé a historie lidstva
Tvrdil jsi že všichni savci na zemi kromě člověka mají pyjovou kost, což je nesmysl. Nemluvil jsi jen o některých savcích, tvrdil jsi že jen člověk ji nemá. Zjevně to tak není, což jsi uznal. Není na škodu si více prověřovat zdroje informací, na kterých stavíš.
V minulosti jsi skutečně dal čísla na některé pasáže, kde není nic o genetických pokusech, jak opět tvrdíš nyní. Klidně si ten text můžeme znovu projít, nemám s tím nejmenší problém. Co ty děláš je to, že domýšlíš těm textům svůj význam (ala tvrzení že "za devatero horami" znamená cestování na jiné planety) a tímto svým významen zaměňuješ to, co tam skutečně je napsáno. Sumerské texty zcela bezpečně neobsahují nic o "kiksech a chybách při genetických manipulacích", jak tvrdíš o pár příspěvků výše. Opět, dej ty pasáže kde to je, pokud chceš podobný nesmysl tvrdit.
Čili není pravda, že jsem se tvými texty odmítl zabývat, pravda je, že tvoji interpretaci považuju za úplně zcestnou, a minule jsem ti napsal argumenty, proč. Můžeš si to dohledat v minulé diskusi.
Moji verzi potvrzují jak sumerské texty, tak například kniha Enocha, tak zdravý rozum a genetické výzkumy, materiálů je na to téma spoustu. Dal jsem obšírné vysvětlení před pár dny do tohoto vlákna, odmítl ses tím zabývat a nijak jsi na moje argumenty nereagoval, jen jsi začal tlačit opět svoji verzi a tvrdit, že moje verze nevysvětluje to a to a to... ve skutečnosti vysvětluje.
Co se týká původu člověka, už jsem ten vtip s prasetem a opicí psal víckrát, je to takový test míry chápání. Pokud si skutečně myslíš, že to bylo myšleno vážně, tak to není otázka ke mně. Moje verze vysvětluje původ člověka mnohem lépe než tvoje, a kromě toho je v souladu s genetickými daty a obecně vědou a rozumem (pokud člověk zná potřebná fakta a má přehled o situaci), na rozdíl od tvojí verze (údajné vytváření nějakých napodobenin lidí a zásahy do genomu, které... nejdou v genomu nijak detekovat)
Svoji verzi už jsem rozvedl, potvrzují ji všechny antické texty, mýty, legendy, genetika, archeologie a další obory.
Re: Ako postupovať pri zvýšených zalohach
Vyjadrenie z TG Dr. Weissa:
Hradit zvysene zalohy za faktury pre podnikatelske subjekty podla poslanca Kremskeho netreba.
Vsetky fa treba zreklamovat a vratit, zaroven poziadat o oznamenie detailov vypoctu.
Ziskate tym jednak nove informacie, jednak cas.
Ak hrozi omeskanie, uhradit treba povodnu vysku zalohy s tym, ze zvysok rozporujete a cakate na odpoved k reklamacii.
Viac tu:
https://akw.sk/ako-na-vysoke-zalohove-faktury-za-elektrinu-a-plyn/
Lavazza
Re: COVID - následky vakcín
Rusofil povedal/-a: Před důchodem.
Smutné. Mladý, sotva v strednom veku. Nerobím si srandu. Kto zomrie pred vekom 144 rokov, zomrel predčasne.
Súlad
Re: Náhle úmrtia (nielen) po vakcinácii
Priklad toho co sa deje v Kalifornii:

Kamaratkinej mame povedali, ze ma rakovinu 4. stupna. Prepustena z nemocnice, kym sa neurci liecba (v principe chod domov a zomri). Dcera sa prisla postarat o mamu. Pomahala mame s ulozenim do postele, dcera dostala masivny infarkt, padla na nu a zomrela. Obe si dali vsetko co im ponukli (toz asi 4-5 a viac davok...) Minuly tyzden, 3 ludia ktorych poznam a chodili na vsetky dostupne davky vakciny zomreli, vek 55 az 61.
Kancelar
Re: Umělá Inteligence (UI,AI), Vědomí ...
Mimochodem... Toto téma již zde je. Možno sloučit.
https://ksbforum.info/discussion/135/umela-inteligence-ui-ai-vedomi
Ladič
Re: Padlí andělé a historie lidstva
Rusofil povedal/-a: Že jim ta genetická manipulace dala zabrat plyne i z překladu Sumerských tabulek, kde se ty kiksy a chyby popisují.
Šlo by poskytnout znění těch konkrétních pasáží, které by ten popis měly obsahovat? Nebo alespoň číslo tabulky, cokoliv...
Re: Padlí andělé a historie lidstva
Rusofil povedal/-a: Všichni savci na Zemi, kromě člověka, mají ve svém pohlavním údu kost.
Opravdu? Pyjová kost - https://cs.wikipedia.org/wiki/Pyjová_kost
_ ... Chybí u člověka a mimo jiné též u koňovitých, slonů, ptakořitních, vačnatců, zajícovců, hyenovitých a kytovců (velryb, delfínů a sviňuch)... _
Re: A zase raz o dogmatikoch, KSB a pod.
Biely otec povedal/-a: @Súlad takéto myslenie a techniku písania mal ,,Ogar Valach" na KSB-info.
Ďakujem za uznanie. KSB-info nepoznám.
Súlad