Najlepší
Re: Hudba
Tak toto ma silno chytilo za srdce, akokeby mi spieval z duse ...
https://www.youtube.com/watch?v=-X4CYFtF0mk
Re: Prečo kresťanské národy, a najmä ruský, sa dnes nachádzajú v žalostnom stave
Len technická, znovu zopakujem- termíny a slová napr. náboženstvo, náboženstvá, trojica, svätá trojica, najsvätejšia trojica, rituál, kresťan, kresťanstvo, - Ježiš Kristus nikde v žiadnej verzii NZ nespomenul, ani s pohľadom duchovného života do budúcnosti. Sú to konštrukcie a dogmy ľudstva. A je toho viac čo sa týka napr. katol. katechizmu a dogiem ustanovených koncilmi a synodami.
Re: Správy z Číny
Prebudzanie Cinanov su dobre spravy. Nezdielam pozitivny pohlad na sucasne cinske vedenie. Ak z covidovej politiky neustupia, budu zmeteni (dufam a verim) a to je dobra sprava. Totalitne praktiky musia byt zadupane do zeme po celom svete. Dobrou spravou je to, ze kde su opatrenia najtvrdsie, tam je zakonite aj najvacsi odpor a je to vidno. Nech to bude mementom pre politikov s totalitnymi chutkami (agenda 2030 a Schwabovi kolaboranti).
Kancelar
Re: Česká republika
Pavel v Mnichově podráždil ukrajinského ministra Kulebu. Zvolený prezident ČR Petr Pavel v sobotu na Mnichovské bezpečnostní konferenci vyvolal podrážděnou reakci ukrajinského ministra zahraničí Dmytra Kuleby, když vyjádřil skepsi ohledně toho, že se Ukrajině podaří letos vyhrát válku, a řekl, že je třeba přemýšlet nad tím, jakým způsobem má být Rusko poraženo. Pavel varoval před možností rozpadu jaderné velmoci, kvůli čemuž by západní země mohly čelit dalším problémům. Kuleba na jeho slova reagoval prohlášením, že by spojenci měli Ukrajině věřit.
Pozn: Z jaké pozice tam Pavel byl? Nevšiml jsem si, že by měl za sebou už inauguraci. Každopádně zajímavé...
Re: Slovanstvo a védizmus
Opakuji a víc to opakovat nebudu. Není žádný důkaz o tom, že Ibn Faldan něco takového popsal. Jen se něco takového tvrdí, ale jeho zápisky neexistují! Pořád se odvoláváš na to, co neexistuje, ale co je 100x přepisováno bez toho, aby se někdo pídil po originálu. Pořád se oháníš zdroji, které poskytují naši nepřátelé. Tj. tvůrci Normanské teorie.
Tak věz, že žádný originál od Ibn Faldana neexistuje a ani neexistoval. Nikdo ho nikdy neviděl. To, co se dnes na Vikipedii snaží ukázat, že jde o Faldanovy zápisy je podvrh, který byl "náhodou" nalezen v roce 1923 prý v Teheránu (i když Faldan byl z Bagdádu), tedy 1000 let po to, co Faldan vyrazil na svoji cestu. A kdy byla celá Perzie pod kuratelou Británie a vyráběla pamflety jak na běžícím pásu. Přitom se nejedná o originální zápisky, ale o zápisky zápisků.
Samotná Vikipedie tvrdí, že se původní Faldanovy zápisky nezachovaly.
Abych kolegy uvedl do této problematiky, tak musím napsat, že získat v době, kdy se poprvé v Německém tisku (1823) objevil pamflet, jakoby Faldanovych zápisků, bylo nemožné. V té době se nebylo možné dostat do Persie, protože Rusko bylo s Persií na válečné stezce a spojenci Peršanů byli Britové. I když to jim také nebránilo popravovat Britské občany, kteří se náhodou v Persii objevili. Prostě bylo nemožné, z jakékoliv bagdádské knihovny nějaké materiály dostat.
Autor statě Christian Fren nedoložil, kde k tomuto textu přišel, protože za jeho života nikdy nenavštívil Bagdád, kde měly být zápisky Faldana uloženy. Jeho stať vznikla na objednávku a měla sloužit k právě probíhající kampani rusofobie.
Právě v té době Ruský car Pavel I. byl obklopen Britskými a Německými dvořany a právě Britové za pomoci britského velvyslance Charlese Woodforda spáchali na Pavla I. atentát. Situace byla v té době natolik absurdní, že v Londýně byla smrt Pavla I. oznámena ještě několik dnů, před jeho zavražděním.
Právě v té době se také objevuje falešná závěť Petra I., ve které žádá své nástupce o zachvácení Polska, podřízení si celé Evropy a také vybojovat si pro sebe Britskou Indii.
Tuto rusofobskou mantru dál rozvíjel generál sir Rober Wilson, který napsal knihu "Popis vojenské a polické moci Ruska" vychází v 1817 roku a rychle se stává Biblí všech Rusofobů. Ten generál se považuje za zakladatele Ruské rusofobie v Evropě a jeho citáty z knihy jsou citovány dodnes. Kromě jiného jsou v této knize popsána neuvěřitelná zvěrstva, kterých se měli Rusové dopustit, včetně kanibalizmu a krutého mučení. No a právě v této atmosféře se objevuje popis rituálu, který měli spáchat Ruští Varjagové. Perfektně to zapadá do celé mašinérie. Ve smyslu, podívejte se, oni to mají v krvi, ti krvelační Rusové.
Já se s tebou nepřu o to, co je ve Faldanových zápiscích pravda a co ne. Já tvrdím, že žádné takové zápisky neexistovaly a celá stať, která mluví o tomto rituálu je napsaná jako propagandistický nástroj na podporu Rusofobie, která v té době dosáhla vrcholu a bylo potřeba Rusy vykreslit jako krvěžíznivá monstra. Žádný důkaz o tom, že Faldan něco takového napsal neexistuje. Situace v té době byla totožná s tou dnešní a vyvrcholila Krymskou válkou.
Dnes a denně vidíme, jak tato propagandistická protiruská mašinerie funguje a já ji tady musím pracně vysvětlovat, protože někteří nejsou schopni pochopit, že se nic za ta staletí nezměnilo.
Vytrhnout nějaký článek, tvrdit o něm, že je pravdivý a přitom ignorovat dobu a prostředí, kdy se objevil, je přinejmenším krátkozraké.
Na podporu toho, jak to v době publikování Faldnova pamfletu (1823) na Blízkém východě vypadalo, dávám mimořádný dokument Velká hra, kde se stav na tomto území, včetně úlohy Ruska a VB v této hře zevrubně popisuje. Z toho uvidíte, že se do Bagdádu ani do Teheránu v té době nedalo dostat a když, tak rovnou s useknutou hlavou. Samotný dokument useknutou hlavou začíná dvou britských špionů. Všimněte si také, že špiony byli vesměs lingvisté a archeologové.
Re: Slovanstvo a védizmus
Reaguju tady, protože vlákno "africké pohanství" je zavřené.
Pokud si přečteš ten článek který jsem vložil, zjistíš že autoři mluví o tom, že ten rituál popsaný ibn fadlanem byl popisem varjažského pohřbu, muže skandinávského původu, a ejhle, dokonce píší přímo: "tak se jejich germánké zvyky mísily se slovanskými".
Ibn Fadlan cestoval v roc 922 a nikdy ve skandinávii nebyl, byl mezi volžkými bulhary a pak mezi slovany. A ejhle, popsal rituál vikingů podle tebe. Co tam vikingové zapomněli v roce 922, hluboko v ruském území? Sám ibn fadlan píše že popisuje varjagy, se kterými se setkal u volžských bulharů když pluli po volze. Tady ti tím pádem zbývají dvě možnosti:
a) buďto byli varjagové skandinávci - tzv. vikingové, jejich odnož nazývaná Rus
b) nebo varjagové byli slované a pak ibn fadlan popisuje pohřební rituál slovanů.
Pokud si přečteš pověst dávných dob, zjistíš že slované napřed platili varjagům daň, potom se spojili a vyhnali je, potom se začali bít mezi sebou a rozhodli se to udělat fikaně, místo aby platili daň varjagům a trpěli od jejich nájezdů, tak si jednoho z nich najali jako vojenskou ochranu. Četl jsi pověst dávných dob? česky je zde: https://uloz.to/file/83yK8CKx/povest-davnych-let-pdf
Popisuje různé peripetie vzniku ruského státu, přičemž vše co tam je je křížově potvrzeno kronikami Byzantské říše a skandinávskými zdroji.
Úzká vazba mezi Rurikoviči a královskými rody skandinávie je patrná i z jiných faktů, například ještě asi 100-200 let po roce 862, když nějakému potomku Rurika začalo být horko pod nohama, odjel do skandinávie a vrátil se s vojenskou družinou tam najatou, a naopak, když začalo být horko pod nohama nějakému vikingskému princi, vyrůstal u Rurikovičů v Novgorodě, načež odjel s vojenskou družinou do skandinávie a chopil se trůnu.
Chceš si to nazývat normanskou teorií? Klidně si to normanskou teorií nazývej, mě zajímá podstata a nikoliv to, jak se něco nazývá. Akorát, je to založeno nikoliv na pracích němců z 18. století, ale na dobových slovanských, byzantských a skandinávských kronikách z 8-12. století. Studuju přímo prvotní zdroje a dělám si vlastní závěry, neřeším co o tom někdo napíše nebo řekne.
Další arabští cestovatelé to potvrzují. Existuje třeba arabská mapa a popis, kde jsou Slované a "Rus" označeni dvěma různými nápisy na různých místech a v popisu je uvedeno, že "Rus" jsou obyvatelé ostrova zvaného "Rus", nájezdníci živící se mečem, a Slované žijí na pevnině a živí se zemědělstvím, rybolovem a prodejem kožešin. Což je v souladu s tím, co píše Nestor v pověsti dávných let, hned na začátku.
Pokud by někdo "osíral Slovany", jak píšeš, to by bylo samozřejmě smutné, ale to by bylo třeba napřed ukázat, že to někdo dělá.
Co se týká tvrzení, že "Slované uctívali život a harmonii s Bohem a zabít někoho bylo něco nemyslitelného", doporučuju si přečíst zmíněného Nestora, Mauro Orbini nebo jakékoliv slovanské kroniky, nebo dobové kroniky jiných národů, nebo antické autory popisující Venedy. Jedná se o projekci dnešní situace a dnešního světonázoru nazpět časem, úplně nesmyslný přístup. Pokud by to tak bylo, už by tady slované dávno nebyli, protože by se neubránili sousedům. Nelze aplikovat hodnotová měřítka jedné doby na jinou dobu, každou dobu je třeba hodnotit podle jejích měřítek.
Co se týká tvrzení, že křesťanství "zdestruovalo kulturu Slovanů". Jaroslav moudrý, který se zasloužil o nový impuls v rozvoji Rusi, stavěl chrámy, kláštery, nemocnice, sháněl a nakupoval knihy, vědění si cenil nejvíce ze všech a podporoval vzdělání a gramotnost, byl křesťanský panovník, před ním na Rusi tyto aspekty státnosti nebyly.
Dále, ten článek, který je z knihy "Encyklopedie slovanských bohů a mýtů" uvádí mnoho faktů, zareagoval jsi jen na jeden a ještě neprůkazným způsobem. Také ten článek nevyvrací sám sebe jak píšeš, jen uvádí že archeologové nemůžou některé věci potvrdit ani vyvrátit. Navíc se tato poznámka týká jen jedné věci, ne celého článku. Jiné věci archeologicky potvrzeny jsou, například lidské oběti na Arkoně, ty jsou doloženy i písemně, takže máme soulad mezi písemnými zdroji a archeologií.
Re: Toto plánujú so slovenským školstvom
?Hor sa, vychovávať pologramotných otrokov systému!‼️
Veľká školská reforma. Prvý stupeň nebude končiť štvrtým ročníkom, ale piatym. Nebude sa posudzovať čo sa žiak naučil za daný ročník ale za cyklus.
Cykly budú rozdelené 1-3 ročník, 4-5 ročník, 6-9 ročník.
"Prvý ročník máme teraz urobený tak, že berieme iba prvú časť šlabikára, a až v druhom ročníku sa doberá celý šlabikár. Nám to veľmi pomáha,“ uviedla riaditeľka Základnej školy Bystrany na Spiši.
Prvá časť šlabikara, by mala podľa terajších osnov zvládnutá do pol roka. Druhá do konca školského roka.
Ešte z článku:
Úspešné dokončenie reformy vzdelávania môže byť ohrozené. V poslednom období odišli z procesu jej tvorby pre nezhody a odlišné predstavy kľúčoví aktéri. Ide najmä o bývalú šéfku Štátneho pedagogického ústavu (ŠPÚ) Miroslavu Hapalovú a profesora pedagogiky Branislava Pupalu, ktorí boli na čele reformného tímu. Medzitým došlo k výmene na poste ministra školstva, keď Branislava Gröhlinga nahradil Ján Horecký. Ani to vývoju reformy nepomohlo.
Za ďalšie riziko považuje učebnice, ktoré pre nové kurikulum neexistujú a do septembra, keď sa do reformy majú zapojiť prvé školy, sotva budú existovať. „Začať reformu so starými súbormi učebníc nemá vlastne zmysel,“ hovorí.
Chýba tiež podľa neho systém hodnotenia výsledkov vzdelávania po jednotlivých cykloch. Nebol zatiaľ predstavený a nie je ani spracovaný. „Vzdelávacie štandardy, na ktorých sa stále pracuje, sú len jedna stránka mince. Ak chýba tá druhá – vyhodnocovanie výsledkov – so systémom nepohneme.“
Za problém označil aj to, že reforma základného vzdelávania nie je prepojená so strednými školami. „Na tomto úseku sa nedeje vôbec nič a je to odraz toho, že nemáme ucelenú vzdelávaciu politiku. Reforma základného vzdelávania je potrebná, ale nemožno na nej pracovať izolovane,“ dodáva.
——-
Takze znova nejde o deti, ale o peniaze. Nuž šťastie v nešťastí, reforma sa odisli. Kedze každá ďalšie reforma skolstvo iba deformovala, možno to nie je na škodu veci.
Pridávam ešte ďalší článok rozhovor.s kľúčovým členom reformného timu, kt však už v tíme nie je:
Momentálne prebieha verejné pripomienkovanie, konajú sa diskusie s učiteľmi a ďalšími aktérmi v oblasti školstva. Aké sú zatiaľ ich reakcie?
Akurát prednedávnom som absolvoval tieto diskusie, na ktorých bolo okolo troch tisícok učiteľov z celého Slovenska. Svedčí to podľa mňa o veľkom záujme. Myslím, že išlo o rôznorodých pedagógov, neboli to len zanietení nadšenci. Z týchto stretnutí som nevnímal nejaký odpor, ani raz som zo stretnutí neodchádzal so zlým pocitom.
Dôležité je pre nás poznať aj spätnú väzbu od zahraničných expertov. Reformné materiály nám vyhodnocuje aj medzinárodný panel odborníkov zo Svetovej banky, od ktorého sme dostali veľmi pozitívne hodnotenie v zmysle, že sa uberáme správnou cestou a materiály sú spracované profesionálne.
Osobitne napríklad ocenili to, ako pristupujeme ku koncipovaniu nového programu v oblasti jazykového vzdelávania, ktorý je cielený nielen na slovenské deti a deti národnostných menšín, ale aj slovenské deti žijúce v zahraničí alebo deti cudzincov žijúcich na našom území. Dokonca nám odporučili, aby sme pri reforme mali väčšie ambície.
Konkrétnym zmenám pre školy sme sa už v Postoji venovali. Ide najmä o rozdelenie obdobia základnej školy do troch vzdelávacích cyklov, lepšie usporiadanie obsahu učiva a voľnejšie ruky pre učiteľov pri vzdelávaní žiakov. Ktorú z týchto zmien školy pocítia najviac?
Spomeniem napríklad prerozdelenie učiva do cyklov namiesto ročníkov. Niektorí nám tento zámer vyčítajú, ale sú školy, ktoré to veľmi ocenia. Najmä tie, ktoré majú veľa žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a zvládnutie učiva im ide pomalšie. Ich učitelia potrebujú viac času a vzdelávacie cykly im ho dávajú. Doteraz museli fungovať pod veľkým tlakom a neraz falšovať výkazy, že s deťmi prebrali určitú tému, hoci ju žiaci dobre neovládali. Ale rovnako to platí aj pre nadanejšie deti, ktoré nemusia byť limitované tým, čo majú predpísané pre konkrétny ročník, a môžu sa pokojne venovať rozširujúcim či prehlbujúcim aktivitám.
V Česku spravila nedávno tamojšia štátna školská inšpekcia prieskum, v ktorom zistila, že až 80 percent učiteľov má voči zoštíhľovaniu učiva odmietavý postoj. Hlavným problémom pre nich bolo, že nevedia, ako to majú v praxi vykonať. Neobávate sa, že keď dáte učiteľom voľnosť pri usporiadaní učiva, tak tu bude nemalá skupina, ktorá nebudú vedieť, ako sa toho chopiť?
Práve tu by mala zohrať úlohu výrazne posilnená sieť poradcov a metodikov pre školy, ktorí by mali fungovať aj v plánovaných 40 regionálnych centrách podpory.
——-
No prečítajte si to, medzi riadkami ja napisane dosť. Som zvedavá kto bude v tých centrách sediet. Bývali ucitelia? Asi sotva… niekto, kto nikdy neučil? To bude super prínosné, keď dá ešte tie peniaze odlejú iným smerom.
Lavazza
Re: Toto plánujú so slovenským školstvom
Zora povedal/-a: Napriek tomu, že učitelia fatálne zlyhali v covidovaní, veľmi by ma prekvapilo masové fatálne zlyhanie v oblasti vyučovanie prierezovej témy SV.
No obdivujem tvoj optimizmus, ktorý prameni možno z toho, že si nie v bezprostrednej blízkosti školy.
Tak na skolu kde chodiaxmoje deti, sa pravidelne robí farebný týždeň. Na každý deň je určená farba a deti si môžu nemusia obliecť v danej farbe, trieda sa potom fotí. Nuž ako vysvetlíš dieťaťu, že toto je možno predpríprava a jedného dňa bude dúhovy týždeň. Môže to byt neškodne a nemusí. Prevrátila som oči že fialový deň. Sorry kvoli jednému dňu v škole nedám 10 eur za tričko. Fialovej!!!
PdF UK - Predmet Rodové štúdie, samozrejme p****na na n-tu. Napriek vsetkym výhradám svedomia to absolvovať musím, lebo nespĺňam skladbu predmetov. Dám ti sem potom vycuc prac mojich spoluziacok. Budes oči otvárať.
Vacsina spoluziacok okolo 30 a 30, nevidí LGBT agende žiaden problem, tolerancia a pod. Vôbec nevidia čo je tá tým. Úplne stačí ak by sa chytili tejto casti spektra.
A nie že sa to nedeje. V lete som bola na stretnutí Svobofnych buniek, je tu o tom vlákno. Bola tam rodicia, mám so slzami v očiach rozpravala, že mala chlapca a už nemá, lebo je dievča. 18 rokov. Neprislo mi to ako prípad z milióna, tá agenda je veľmi silná a nie že nie.
Ja s veľa vecami čo hovorí Noro z IV nesúhlasím. Ale s touto určite - keď príde decko zo školy treba upratať bordel v hlave, teda odstrániť a vysvetlit ideologické nánosy.
Es ešte jedna vec - my máme maďarčine take príslovie, job félni, mint megijedni niečo ako better safe than sorry. (Lepšie sa je báť ako zľaknúť).
Lavazza
Re: Prečo kresťanské národy, a najmä ruský, sa dnes nachádzajú v žalostnom stave
Milo povedal/-a: Tým, ktorých téma zaujíma - prečítajte si článok a sami usúďte, či niekto trpí "provozní slepotou".
Provozní slepota tkví v tom, že se snaží o nemožné, tj. opravit křesťanství, tedy mluví o pravém křesťanství a to prostě nejde. Nechápu, proč KOB opouští své pozice, a smiřuje se status quo tj. bere na milost náboženství, jako instrument řízení sociálních supersystémů. Zřejmě si uvědomili silné pozice pravoslaví v Rusku a nechtějí si pohněvat věřící.
A věřící jsou tam fanatičtí. Když mluvím někdy s kolegyní, která je Ruska a chápe některé aspekty KOB, tak na církev nenechá dopustit, jako by se její život držel jen na tom církevním vlásku. Nedá se ji vysvětlit, že Bůh nerovná se církev. Je přímo posedlá církevními rituály. Podle mě je právě církev tou žabou na prameni.
Křesťanská církev je tady již 2000 a nezdá se, že bychom žili v ráji. Právě naopak, křesťanství nás dovedlo k současné apokalypse.
Zmíněný článek se vymezuje k Pavlovi, jakoby počítali s tím, že všichni Křesťané četli Bibli a tudíž byli Pavlem oklamáni. Ale tak to přece není. Málokdo z křesťanů Bibli četl. Zářným příkladem jsou moji rodiče. Každý den se dívají na TV Lux, tedy mše svaté, ale o tom, co se píše v Bibli nemají ani páru. Autoři článku vycházejí ze špatného předpokladu a proto dochází ke špatnému závěru.
Proto si ještě jednou přečtěte první knihy KOB o jeho vztahu k náboženství a zjistíte, že po smrti Zaznobina se vztah KOB k náboženství změnil o 180°. Ten pořád tvrdil, že žádné náboženství není potřeba a že Bůh s každým z nás mluví jeho jazykem prostřednictvím JŽO a dnes nám tlačí do popředí Ježíše. Tvrdí nám, že je potřebné nové náboženství. Kde jsem to jen slyšel? Končí věk Ryb a tak se musí připravit nové náboženství, které bude věkem Vodnáře. Dle mého došlo k nepřátelskému převzetí KOB, ať se tady tvrdí cokoliv. O jakém novém náboženství to vlastně mluví? KOB vyšuměl jak bublinky ze šampaňského.
Pravé křesťanství je oxymoron.


https://www.youtube.com/watch?v=8tKB9yWxbWk&t=752s&ab_channel=%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%92%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8