Na leteckém dni v Nevadě se zřítil československý bitevník. Pilot zemřel
K nehodě došlo při leteckých závodech Reno Air Races v Renu v Nevadě. Stejné závody se v roce 2011 staly dějištěm obrovského neštěstí, při němž zahynulo 11 osob a desítky dalších lidí utrpěly zranění.
Letadlo se zřítilo v neděli odpoledne za sloupem, který vyznačoval dráhu závodu. Podle vyjádření amerického Federálního úřadu pro letectví (FAA) stroj spadl „za rezidenční oblastí“ v Renu. Identitu zemřelého pilota úřady nezveřejnily. Záběry neštěstí se objevily na platformě YouTube.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-na-leteckem-dni-v-nevade-se-zritil-ceskoslovensky-bitevnik-pilot-zemrel-40409044
Komentáre
-
Z tohoto článku
https://www.flyingmag.com/reno-jet-gold-race-ends-in-tragedy/
se dozvíme, že:
i. k havárii došlo u 5. pylonu (že to bylo při 3. kole závodního okruhu, který měl 6 kol víme z článku, který linkovala Mrakoplas výše)
ii. havarovaný letoun je Aero L-29 Delfín, se startovním číslem 29
iii. závodu se účastnilo celkem 8 letadel
iv. všechno jsou to Aero L-29 Delfín nebo Aero L-39 Albatros
v. i ostatní letadla mají zajímavá startovní čísla
vi. jaké je logo závoduZde
https://www.racingjets.com/
na 1. a 4. fotografii je havarovaný letoun, je celý červený a na bocích trupu a na křídlech má bílé číslo 29Zde je stručný životopis pilota Aarona Hogue, byl zkušený
https://www.racingjets.com/pilots/aaron-hogue/Pilot je (spolu)majitel rodinné firmy na výrobu zbraňového příslušenství a nožů.
https://www.hogueinc.com/about-usOdtud
http://hogueairforce.com/
se lze dozvědět, že letoun musel velmi dobře znát, protože jej víceméně “vyrobil” a nazývá ho “Super Delfin”. Mimo jiné do něho místo čs motoru instaloval téměř 2x výkonnější americký - viz fotky z restaurace druhého (modrého) stroje L-29. Skoro to vypadá, že po restauraci letounu zůstal Československý pouze drak.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Drak_letadlaPokud se týká
@Kancelar povedal/-a:
Mam z toho zmiesane pocity.Také mne titulek “Na leteckém dni v Nevadě se zřítil československý bitevník. Pilot zemřel” na novinkách poněkud vyděsil. Naštěstí prestituti nezklamali.
Nebyl to letecký den, ale závod. Nezřítil se, ale havaroval. Letoun byl amerického majitele, původně Československé výroby, ale po konverzi/restauraci v něm mnoho Československého nezbylo. Pilotem byl americký občan (schválně nepíšu američan). A nebyl to bitevník, ale cvičný letoun. Vím, že L-29 i L-39 měli své (lehké) bitevní verze, které byly používány jednak pro výcvik a jednak byly použity i ve skutečných bojích, viz zde
https://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_L-29_Delfín
a i zde
https://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-29_Delfín
Ale to není případ havarovaného stroje. Z fotek je vidět, že stroj neměl nic, co by umožňovalo podvěsovou montáž zbraní. Konec konců, je to u závodního stroje logické. Pokud vím, tak do trupu zabudované hlavňové zbraně nebo vnitřní pumovnice v konstrukci těchto letounů nepřipadají v úvahu.4 -
Taktéž děkuji. Vidím to velmi obdobně. Rozbor by sice šel více detailizovat, ale základ je podle mého propočtu tento.
Tentokrát jsem zvolil formu “nerozboru” a doufal jsem, že se objeví aspoň 1 nezávislé potvrzení.
Událost mi přišla silná a přitom z hlediska bývalého a budoucího ČSR i choulostivá...3 -
Možná budou stát ještě za povšimnutí iniciály pilota a to, že se letadlo vzňalo, takže shořel. Koneckonců to není poprvé, co se někdo pokoušel v naší republice zavést násilím nový řád.
Podobná číselná symbolika se objevuje také u události u Nového Zélandu, čísla 5, 6, 8 a oblíbená 11.4 -
@Achetaton povedal/-a:
Možná budou stát ještě za povšimnutí iniciály pilota a to, že se letadlo vzňalo, takže shořel. Koneckonců to není poprvé, co se někdo pokoušel v naší republice zavést násilím nový řád.
Podobná číselná symbolika se objevuje také u události u Nového Zélandu, čísla 5, 6, 8 a oblíbená 11.to lietadlo slo rovno k zemi, ziadna korektura drahy, najskor bol ten pilot uz mrtvy (na 99% bol zaockovany, lietanie je velmi rizikovy faktor). Takze o riadenie prisiel vlastnou vinou, nevedomostou a stalo ho to uplne vsetko.
3 -
@Achetaton povedal/-a:
Možná budou stát ještě za povšimnutí iniciály pilota...Ejhle. Tohle mi uteklo. Protože mi to trošku odstínila moje oblíbená jmenná heuristika. Z té mi vychází navíc jeho jewrejské kořeny. Což dává dobrý tandem s tím AH. Navíc výrobce zbraňového příslušenství. Vycházím z druhé fotky odtud
https://www.hogueinc.com/about-us
Rádi totiž spolu kooperují, viz nápis “Elishewitz” na té fotce.Podobná číselná symbolika se objevuje také u události u Nového Zélandu, čísla 5, 6, 8 a oblíbená 11.
Tak jest. Ta jedenáctka je zde celkem hodněkrát. Ale havarovala jen ta dvojitá: L-29 + startovní číslo 29 (2+9 ~ 11).
Velrybu u Nového Zélandu nechávám ještě uležet, snad se k ní nezapomenu vrátit...
2
Kategórie
- Všetky kategórie
- 1 Možnosti, riešenia, východiská, ciele
- 215 Politika a udalosti
- 81 Udalosti a politika na Slovensku
- 24 Udalosti a politika v ČR
- 63 Zahraničná politika a udalosti
- 50 Globálna politika a udalosti
- 26 Analýzy
- 4 Domáci analytici
- 19 Zahraniční analytici
- 5 Metódy vládnutia
- 25 Svetonázor
- 49 Ideológia - filozofia, náboženstvo, technológia
- 238 KSB
- 2 Osbeživa
- 24 Dejiny a chronológia
- 34 Biologické zbrane
- 18 Ekonomika a financie
- 10 Násilie, zbrane, vojna
- 46 Egregoriálno-matričné riadenie
- 12 Jazyk životných okolností
- 17 Kultúra
- 8 Filmy, videá
- 4 Literatúra
- 4 Hudba
- 35 Zdravie
- 19 Podnety k fóru
- 5 Pomôcky a návody k fóru
- 118 Mimo kategórií