Cenzúra - blokované weby, účty, služby...

Milo
upravené Mon 30 Oct 2023 v Mimo kategórií #1

O zablokovaných stránkach a iných internetových a komunikačných službách

Komentáre

  • V Moldavsku bol zablokovaný prístup k webovej stránke TASS a ďalším popredným ruským médiám

    Zákaz sa dotkne aj agentúr Lenta.ru, Interfax, Moskovsky Komsomolets, Izvestija, Komsomolskaja Pravda, aif.ru, Rossijskaja Gazeta, Regnum a RIA FAN, rádio Sputnik.

    Informačná a bezpečnostná služba Moldavska blokuje prístup na webovú stránku TASS a ďalším popredným ruským médiám. Zodpovedajúci príkaz jeho riaditeľa Alexandra Mustyatsu zverejnila tlačová služba rezortu.

    "Pokyny boli odoslané poskytovateľom sietí a služieb elektronickej komunikácie s cieľom okamžite zablokovať stránky," uvádza sa vo vyhlásení.

    Zákaz sa dotkne aj stránok Lenta.ru, Interfax, Moskovsky Komsomolets, Izvestija, Komsomolskaja Pravda, aif.ru, Rossijskaja Gazeta, agentúry Regnum a RIA FANA, rádia Sputnik, ako aj niekoľkých moldavských zdrojov. Celkovo bolo do zoznamu zaradených 31 spravodajských portálov.

    Situácia s médiami v Moldavsku

    Predtým Mustiata poskytol brífing, počas ktorého oznámil pozastavenie licencií ďalším šiestim moldavským televíznym kanálom. Hovoríme o "Orizont-TV", ICTV, "Prime TV", "Publica-TV", "Channel-2", "Channel-3". Tieto televízne kanály podľa neho porušujú zákony o televíznom a rozhlasovom vysielaní, ohrozujú informačnú bezpečnosť krajiny a sú ďalším zdrojom nestability v susedstve Ukrajiny, NATO a EÚ.

  • Vyhlásenie ruského ministerstva zahraničných vecí v súvislosti s odvetnými opatreniami na obmedzenia EÚ voči ruským médiám

    25.06.2024

    Ako odvetné opatrenie na rozhodnutie prijaté Radou Európskej únie 17. mája o zákaze "akejkoľvek vysielacej činnosti" troch ruských médií (RIA Novosti, Izvestija a Rossijskaja Gazeta), ktoré nadobúda účinnosť dnes, 25. júna, sa zavádzajú protiopatrenia na prístup z územia Ruskej federácie k vysielacím zdrojom viacerých médií v členských štátoch Európskej únie a celoeurópskych mediálnych operátorov, ktorí systematicky šíria nesprávne informácie o priebehu špeciálnej vojenskej operácie.

    Ruská federácia opakovane na rôznych úrovniach varovala, že politicky motivované prenasledovanie domácich novinárov a neodôvodnené zákazy ruských médií v EÚ nezostanú bez odozvy. Napriek tomu sa Brusel a hlavné mestá krajín bloku rozhodli ísť cestou eskalácie a ďalším nelegitímnym zákazom donútili Moskvu prijať zrkadlové a primerané protiopatrenia. Zodpovednosť za tento vývoj nesie výlučne vedenie Európskej únie a krajiny bloku, ktoré toto rozhodnutie podporili.

    V prípade zrušenia obmedzení pre ruské médiá ruská strana prehodnotí svoje rozhodnutie aj vo vzťahu k dotknutým mediálnym subjektom.

    Zoznam médií v členských štátoch EÚ a prevádzkovateľov médií v celej EÚ, na ktoré sa vzťahujú odvetné opatrenia obmedzujúce vysielanie a prístup k internetovým zdrojom z Ruskej federácie:


    Rakúsko

    1.     Štátny vysielateľ ORF (orf.at);

    2.     Osterreich Media Holding (oe24.at);

    Belgicko

    3. časopis Le Vif (levif.be);

    4.     Časopis Knack (knack.be);

    Bulharsko

    5.     Spravodajský informačný portál "Mediapool" (mediapool.bg);

    6.     Noviny "24 Chasa" (24chasa.bg);

    Maďarsko

    7.     Internetový informačný portál 444.hu;

    Nemecko

    8.     Časopis Der Spiegel (spiegel.de);

    9.     Noviny Die Zeit (zeit.de);

    10.   Noviny "Frankfurter Allgemeine Zeitung" (faz.net);

    Grécko

    11. Grécky rozhlas a televízia JSC EPT (ert.gr, ertnews.gr);

    12. Skai Media Holding (skai.gr);

    13.   Televízny kanál "Mega" (Megatv.com);

    14.   Noviny "Proto Thema" (protothema.gr);

    Dánsko

    15.   Denník "Berlingske" (berlingske.dk);

    16.   Informácie" (information.dk);

    Írsko

    17.   Národný vysielateľ RTE (rte.ie);

    18.   The Irish Times (irishtimes.com);

    19.   The Irish Independent (independent.ie);

    Španielsko

    20.   Noviny El Mundo (elmundo.es);

    21.   Noviny "El Pais" (elpais.com);

    22.   Spravodajská agentúra "EFE" (efe.com);

    23.   Španielska štátna televízia Televisión Española (rtve.es);

    Taliansko

    24.   celoštátny televízny kanál "LA7" (la7.it);

    25.   Noviny "La Stampa" (lastampa.it);

    26.   Noviny La Repubblica (repubblica.it);

    27.   Televízia RAI (rai.it, rainews.it);

    Cyprus

    28.   Noviny Politis (politis.com.cy). 29;

    29. Elektronický informačný portál Cyprus Times (cyprustimes.com);

    30.   Cyprus Mail (cyprus-mail.com);

    Lotyšsko

    31.   Lotyšská televízia a Lotyšský rozhlas 4 (lsm.lv);

    32.   Internetový portál apollo.lv;

    33.   Internetový televízny kanál tvnet.lv;

    34.   Publikácia Diena (diena.lv);

    Litva

    35.   Internetový portál "LRT" (lrt.lt);

    36.   Internetový portál "15min.lt" (15min.lt);

    37.   Internetový portál "lrytas.lt" (lrytas.lt);

    Malta

    38.   Ústredný štátny televízny kanál "Television Malta" TVM (tvmnews.mt);

    39.   Noviny Times of Malta (timesofmalta.com);

    40.   Noviny Malta Independent (independent.com.mt);

    41.   Denník Malta Today (maltatoday.com.mt);

    Holandsko

    42.   Televízna a rozhlasová spoločnosť Nos (nos.nl);

    43.   Noviny Nrc (nrc.nl);

    44.   Noviny Algemeen Dagblad (ad.nl);

    Poľsko

    45.   Televízny kanál Belsat (belsat.eu, belsat.pl);

    46.   Časopis Nové Poľsko (novayapolsha.eu, novayapolsha.com, novayapolsha.pl);

    Portugalsko

    47.   Televízny kanál RTP Internacional (rtp.pt);

    48.   Noviny "Publico" (publico.pt)

    49.   Noviny Expresso (expresso.pt);

    50.   Spravodajský a analytický projekt Observador (observador.pt);

    Rumunsko

    51.   Medzinárodný televízny kanál Pro TV (stirileprotv.ro, protv.ro);

    52.   Televízny kanál "Digi24" (digi24.ro);

    53.   B1TV (b1tv.ro);

    Slovensko

    54.   Noviny SME (sme.sk);

    55.   Internetová publikácia "Denník N" (dennikn.sk);

    Slovinsko

    56.   Internetové vydanie "Nova24" (Nova24.si, Nova24tv.si);

    57.   Internetové vydanie Demokracija (Demokracija.si, Demokracija.eu);

    Fínsko

    58.   Noviny Ilta-Sanomat (is.fi);

    59.   Noviny Iltalehti (iltalehti.fi);

    60.   Noviny Helsingin Sanomat (hs.fi);

    61.   Yleisradio (yle.fi);

    Francúzsko

    62.   Televízny kanál LCI (tf1info.fr);

    63.   Noviny Le Monde (lemonde.fr);

    64.   Noviny La Croix (la-croix.com);

    65.   Noviny Liberation (liberation.fr);

    66.   Časopis Lexpress (lexpress.fr);

    67.   Radio France (radiofrance.fr);

    68.   Tlačová agentúra Agence France-Presse (afp.com, afp)

    69.   Televízny kanál CNews (cnews.fr);

    70.   Arte TV (arte.tv);

    Česká republika

    71.   Televízny kanál Ceska Televize (ceskatelevize.cz);

    72.   Internetový portál "Seznam Zpravy" (seznamzpravy.cz);

    Švédsko

    73.   Televízna a rozhlasová spoločnosť SVT (svt.se);

    74.   Sveriges Radio (sverigesradio.se);

    Estónsko

    75.   Internetový informačný portál propastop.org;

    76.   Národná vysielacia spoločnosť "ERR" (err.ee);

    77.   Mediálny zdroj "Delfi" (delfi.ee);

    Paneurópske médiá

    78.   Agence Europe (agenceurope.eu);

    79.   Politico (www.politico.eu, www.politico.com);

    80.   Svoboda Satellite Package (rsf.org);

    81.   Internetová publikácia Euobserver (Euobserver.com).

    https://www.mid.ru/ru/foreign_policy/news/1959391/

    --

    Vśetko pokračuje podľa plánu. Čo bude ďalším krokom? A tým nasledovným?