Postrehy zo skutočného života

Zora
upravené 21 Apr 17:12 v Mimo kategórií #1#1

Nebude to pekné.

V poslednej dobe, možno povedať i rokoch, si všímam obyčajné veci z každodenného života, takpovediac prkotiny, ktoré spolu na 1 mieste spísané môžu vyzerať veľmi nepríjemne.

Nepríjemne pre ľudí, ktorí odmietajú žiť v spoločnosti, ktorá nám chce iba dobre. Lebo to vnútené dobro zapácha násilím, vylúčením a neslobodou, ak ho neprijmete.

Skoro ako tu:

--

Jeden z lajtmotívov vlákna:

"Ale vládám nejde jen o platební karty. Všimněte si prosím, že současné magnetické platební karty /s černou páskou/ nahrazují platební karty čipové /s elektronickým čipem/. Vlády totiž zavádějí rozsáhlé identifikační schopnosti karet. Ty už nemáme používat pouze k obchodnímu styku, ale mají sloužit i jako osobní identifikace každého člověka. Cílem je samostatná identifikační karta, ale proti se zvedají už přes 15 let protesty po celém světě. Proto vlády postupují zvolna. Náš život je dnes zaplaven kartami od platebních přes věrnostní, sociální, zdravotního pojištění, knihoven až po telefonní…. Toto nepřehledné zahlcení kartami je záměr. Vlády totiž navrhují spojovat více karet do jedné za účelem lepší přehlednosti. Ano, čipy to umožňují a zpracovaní občané naivně souhlasí. Ale totéž co platí u peněžních transakcí, platí dvojnásob u osobních dat. Vláda je schopna udělat všechno proto, aby si zajistila přístup do Vašeho soukromí a Vašich životů. "

MH: TS, 2000

https://ksbforum.info/discussion/comment/25294/#Comment_25294

--

V uplynulom týždni som zažila 2 malé šoky.

Vybrala som sa na nákup siloniek, reku, mám v pančuchovom obchode kartičku, skúsim ju použiť po rokoch nečinnosti. Pani predavačka mi hovorí, že mám tam síce zopár bodov, ale chýbajú v nej moje osobné údaje, takže mi je to nanič. Tak teda nič, občasné nákupy prežijem aj bez zľavy.

Takisto po rokoch som sa vybrala vybaviť si novú električenku. Dlhé roky som využívala zľavy v rámci Bratislavskej mestskej karty, kde ani foto nebolo treba. Jedného dňa však kartu zrušili a keďže ja som cestovala iba občasne /mama na MD/, chodila som na klasické papierové lístky. Lenže v poslednej dobe som sa pristihla, že akosi veľa na ne míňam. K veci - pani pri okienku sa ma pýta, či telefónne číslo uvedené v občianskom preukaze platí. Po prvotnom šoku som sa rozpamätala, že som číslo udala na polícii, aby mi mala kam prísť SMS kvôli vyzdvihnutiu nového OP. Nahlas som sa zamyslela, čo všetko tam ešte je uvedené bez môjho vedomia.

2021 - koniec BMK https://imhd.sk/ba/doc/sk/20528/Bratislavsk%C3%A1-mestsk%C3%A1-karta-po-desiatich-rokoch-kon%C4%8D%C3%AD

Cestovné - elektronické je samozrejme lacnejšie https://imhd.sk/ba/doc/sk/21814/21814

"Elektronické cestovné lístky je možné zakúpiť si vo vozidlách cez označovače lístkov prostredníctvom elektronickej peňaženky, alebo v mobilnej aplikácii IDS BK pred nastúpením do vozidla." Funguje to už niekoľko rokov.


Vo vlaku som ako posledný Mohykán - sprievodcovi ukazujem papierový lístok. Napriek všadeprítomným QR kódom má takýto papier pre mňa ešte stále svoje čaro. Väčšina naookolo tasí poslušne mobily.

V Kraji sa tvárim, že ich vernostnú kartičku mi nikdy nevydali - priznám sa, bola to asi prvá, ktorá ma začala vyslovene obťažovať.

V Tescu po novom už kartičku pre nových zákazníkov nemajú, rovno vás odkážu na mobil. Kartičky vydané dávnejšie sa dajú využívať v prípade, že máte urobenú aktiváciu cez email. Elektronické zľavy sú samozrejme výhodnejšie.

V Bille sa po rokoch vrátili k zbieraniu bodov za nákup, vo forme 1 euro = 1 bod. Môžete ich premeniť na zľavu. A že sú zrazu takí láskaví k zákazníkovi ...

LIDL a Kaufland statočne ignorujem, tieto 2 patria k mojim neobľúbeným, ak nerátam pár návštev ročne.


Ale asi žiadna kartička nie je taká super eko a ošemetná zároveň, ako táto zo second handu:

https://www.genesis-eshop.sk/eko-vyzva

Nehovoriac o tom, že nákup z druhej ruky sa v poslednom období neúmerne rozmohol. Je úplne jedno, aké honosné názvy tomu dajú - sekáčov je zrazu plné mesto. Dokonca aj dlho odolávajúca Ozeta blízo 2 levov je už sekáčom /samozrejme, nie ona, ale priestor, v ktorom sídlila/.

--

Vernostné karty, appky, ekoprogramy - všetko pomáha budovať prekrásny nový svet - do najbližšieho zlyhania internetu.



Komentáre

  • Zora
    upravené 19 Apr 16:22 #2->

    Nájdené na sieti:


    před nedávnem jsem se "rozloučila" s bonprixem

    proč?

    protože jsem dosáhla jen na slevu 10%

    kdybych chtěla větší, musela bych si nainstalovat jejich aplikaci

    poslala jsem je do prdele za velkého hýkání uživatelek jejich aplikace "že nadělám"

    a wo tom to je

    jsem tu já se svými penězi a proti mně je někdo, kdo je potřebuje

    a rozhodně je nedostane tím, že mi bude přikazovat, co mám udělat, abych si laskavě mohla něco u něho koupit

    https://www.facebook.com/dasa.sadarova/posts/pfbid02ZXivSeCe1NxSRTNGwTJ2gnrhVi4pWvYuZJUXzd6S48RTFApEaTXNwZPUZF6F937Bl?locale=sk_SK

    Bonprix - zásielkový obchod nielen s oblečením.

  • Tímto tématem jsi mi udělala radost. Protože mám stejné "zážitky" - ale nehodlám se s tímto stavem smířit. Nastavila jsem se do role potížistky a prudiče - a mobily přímo nesnáším. Jasně - velmi dobrý sluha, ale hrůzostrašný pán. Člověk by už nikdy nikde neměl klid a možnost pobýt sám se sebou - jen se svými myšlenkami či vjemy z okolí. Děsí mě, že budu sedět na záchodě a kdosi se bude dožadovat rozhovoru. Děsí mě, že budu odpočívat kdesi v lese nebo u rybníka a kochat se nádherou kolem - a kdosi si bude chtít "řešit" cosi neodkladného. Je tohle normální?

    Z principu (spíš trucu) mám doteď tlačítkový mobil. Nosím ho sebou akorát na cesty na větší vzdálenost. Jinak po bytě, na nákup či na vycházku ho nenosím - viz důvody výše. Mobil mě prostě obtěžuje, zdržuje, vytrhává z myšlenek i běžných činností. A naprosto nechápu ty, kteří po světě chodí s mobilem v ruce a věčně do něj čumí. Vždyť z toho světa musí vnímat úplné nic, když si snad natáčejí i svou cestu po náměstí. Nebo se možná řídí navigací i po domácím prostředí. Nevím, jak kdo z vás, ale já mám takové tvory za nešťastníky a ubožáky.

    Už jsem tu možná vyprávěla své zážitky se společností - na téma "každý má přece chytrý telefon". Pak jsem i zlomyslná a dost se tím bavím. Prostě - každý nemá chytrý telefon a není žádná síla na světě, aby mi ho vnutila. Telefon mám na to, abych volala nebo posílala zprávu. Na nic jiného ho nepotřebuju. Fotit nebo natáčet se s kdejakou debilitou fakt nemusím. A ještě to házet na "sítě".... to jako proč? Musím snad informovat celý svět, co dělám, co jím a jak při tom vypadám? A koho to, proboha, ve světě zajímá?!

    A samozřejmě - nutí mě do "chytrého" se všemi těmi možnostmi okolo. No a já už párkrát odmítla službu, kde mi řekli - buď platby přes chytráka nebo nic. Tak raději nic. Nepotřebuju to. A zákony na to nejsou. Jo - budou mě vyčleňovat ze společnosti, omezovat. Jenže - pokud by nás takových bylo víc, museli by se tím zabývat a umožnit i jiné cesty ke svým službám - pokud by z nich chtěli profitovat. Přece oni žijí z nás a ne my z nich!

    Jenže... ta touha po "chytrákovi" je asi silnější.... Já podotýkám, že nejsem nepřítelem technologií a také ne úplný neandrtálec v jejich používání. Jen jsou mi bytostně odporné a právě proto, že člověka dostávají do otrocké pozice.

  • Keď máš mobil, ale strácaš vlastný zrak:



  • Zora povedal/-a: Keď máš mobil, ale strácaš vlastný zrak

    A nie len zrak. Len predpoklad: ak nahrávate /na záznam/ akúkoľvek činnosť, vaša pozornosť /sústredenie/z práve prebiehajúcej činnosti je zameraná ako na dej /obsah, / tak na kvalitu nahrávaného záznamu /formát/. Pozornosť, ktorá mala byť celá zameraná na sledované je rozptýlená /veď možnosť prehrávania zo záznamu/. Myslím si, že pri takomto procese trpí pamäť, konkrétne krátkodobá pamäť, ktorej centrum je v prednej častí mozgovej kôry /prefrontálne laloky/. Krátkodobá pamäť ukladá síce obmedzené množstvo informácií, avšak má obrovský vzťah k obsahu skutočnosti /práve prebiehajúceho/. Z nie mála funkcií prefrontálneho systému /aj krátkodobá pamäť/ sú: plánovanie, rozhodovanie, nové myšlienky, prepojenie zmyslových vnemov, integrácia učenia a pamäti, pozornosť, emócie... Pri poškodení medzi klinické príznaky patrí: apatia, strata vôle k činnosti, neprimeraná eufória, emočná labilita, vulgarizmy...

  • Niekedy je jeden zachytený okamžik viac ako tisíc slov.

  • Predstavte si, že idete na návštevu do Trnavy autom.

    ----

    Čo s návštevami?

    Držitelia karty Rezident zóny majú k dispozícii kredit v rozsahu 100 hodín ročne na parkovanie pre svoje návštevy – rodinu, známych, remeselníkov či opatrovateľov a podobne.

    Na kredit pre návštevy majú nárok aj rezidenti zóny, ktorí nevlastnia auto. Majú možnosť kúpiť si parkovaciu kartu Návšteva zóny iba za jedno euro ročne a keďže sami nezaťažujú statickú dopravu vozidlami, ich návštevnícky kredit je až 150 hodín na rok.

    Mysleli sme aj na ľudí s ťažkým zdravotným postihnutím, ktorí sú odkázaní na osobnú asistenciu či opatrovanie, alebo im je poskytovaná domáca opatrovateľská služba. S kartou Návšteva zóny – ŤZP majú nárok až na 500 hodín ročne pre svojich opatrovateľov a iných návštevníkov. Rovnakú možnosť majú aj rodičia maloletých detí s ŤZP.

    Výška kreditov pre návštevy v kocke:

    • parkovacia karta Rezident zóny (pre ľudí s trvalým pobytom v zóne, príp. prechodným + TP inde v Trnave): 100 hodín ročne
    • parkovacia karta Návšteva zóny (pre rezidentov zóny bez auta): 150 hodín ročne
    • nová parkovacia karta Návšteva zóny – ŤZP (pre rezidentov zóny s ŤZP alebo rodičov detí s ŤZP): 500 hodín ročne

    Kredity sa uplatňujú prostredníctvom webovej aplikácie DataMesta.

    Návod na uplatenie kreditu pre návštevy

    --

    Ako uplatníte kredit na parkovanie zdarma pre svoje návštevy:

    1. Otvorte v prehliadači webovú aplikáciu datamesta.trnava.sk.

    2. Prihláste sa v MOJA ZÓNA (prihlasovacie údaje ste zadávali pri online registrácii, aby ste mohli požiadať o vydanie parkovacej karty, alebo ste ich dostali osobne v klientskom centre).

    3. Vpravo hore rozkliknite tri čiarky a zvoľte Parkovacie karty.

    4. Vo výbere nastavenom na Všetky karty si vyberte tú, na ktorú chcete kredit čerpať (rozkliknutím troch bodiek vpravo hore a voľbe Kredity).

    5. Kliknite na šípku v políčku čerpania kreditu a v ďalšom okne zvoľte Čerpať kredit.

    6. Nastavte zónu, EČV návštevníka, dátum a čas jeho návštevy a potvrďte.

    7.V prípade potreby (napríklad pri skoršom ukončení návštevy) je možné čerpanie nastaveného kreditu predčasne ukončiť ale bez nároku na vrátenie zostatkového kreditu, ktorý bol na danú dobu zadaný.

    8. Jednoduchá a prehľadná grafika vás informuje o čerpaní vášho kreditu.

    ----

    https://doprava.trnava.sk/

    https://www.trnava.sk/sk/aktualita/ste-rezidentom-zony-mate-narok-na-48hodinovy-kredit-na-parkovanie-zdarma-pre-vase-navstevy

    ----

    Príde vám v poriadku, že komukoľvek okrem navštíveného zadávate, kde a dokedy práve ste?

    Pripadá mi, že sme už len na krok od toho, aby tí, čo idú na návštevu bez auta, hlásili svoj pohyb.


  • Keď si myslíte, že už vás nič nemôže prekvapiť ...

    ... a zrazu v oddelení oblečenia zbadáte čierne tričko

    potlačené vzorom zlatej hadej kože a s bielym nápisom

    The Future is inclusive ...



    Každý deň je plný prekvapení ...