O „duchovnom otcovi“ zjednotenej Európy

Projekt Zjednotená Európa má dlhú históriu, no za autora konkrétnych plánov na jeho výstavbu sa považuje Richard Nikolaus Coudenhove-Kalergi, ktorého európska elita uctieva ako svojho „duchovného otca“. O to zaujímavejšie a užitočnejšie je zvážiť tvorivú biografiu tejto osoby.
Komentáre
-
Četveriková patří k tomu nejlepšímu zdroji informací. Díky za její články.
A k tomuto tématu:
Ten pán, co to všechno jakoby vymyslel (Kalergi) měl ve své době s těmito myšlenkami velký úspěch a tak se nelze divit zvučným jménům jeho příznivců. Svět byl v té době po dosud nejstrašnějším zážitku světové války a nikdo nestál o to, aby se něco takového opakovalo. Toto byla základní myšlenka, pod kterou byl celý projekt představený. Integrace do jednoho "evropského národa" měla ochránit malé národy před útoky národů větších. A jednou z metod, jak toho docílit, je "národy spojit podle ducha".
Zní to divně a nesrozumitelně, ale podle jeho teze národ tvoří osobnosti. Třeba za tvůrce národa českého považoval Husa, národa novoněmeckého Luthera. Měl pro to také prazvláštní vysvětlení - např. "Němci s ryze českými jmény".
Pán vyrůstal na Domažlicku a tam se s češtinou setkával dost často. A netuším, co ho vedlo k odmítání veškerého - tehdy rozšířeného a moderního - vlastenectví. Podle pána je vlastenectví na hranici šovinismu a brání rozvoji.
O myšlence sjednocené Evropy vím jen základy = o čem to je. Ale - nic jsem se v oněch materiálech nedočetla o "sionské elitě", která má být budoucími kádry. Toto musím ještě někde pohledat.
Jinak skutečně dnešní EU jede v kolejích, vytyčených tím pánem. Však on viděl Británii coby samostatný subjekt a Francii s Německem coby "vůdce". I ta Óda na radost je hymnou EU.
Pro zajímavost ocituju jedny z cílů a zásad:
1. Odstranění rizika vnitřních konfliktů v Evropě
2. Neutralizace Evropy ve světových konfliktech
3. Ochrana před ruskou invazí
4. Odzbrojení a společná armáda
5. Lepší konkurenceschopnost průmyslu proti dalším světovým hráčům (USA, Spojené království, ale později i východní Asie a Rusko)
Není to zajímavé?
4 -
K Paneurópe:
Kalergi, Masaryk:
https://nova-evropa.cz/2016/05/12/masaryk-a-evropska-unie/
"Podľa českého revolucionára Masaryka bolo Rakúsko-Uhorsko hlavným terčom. Vo svojej knihe The Making of a State Masaryk napísal, že pri návšteve Londýna v roku 1915 sa dozvedel, že „hlavným cieľom vojny je podľa všetkého rozpad Habsburskej ríše“." https://www.christianitas.sk/blahoslaveny-karol-i-habsbursky-a-fatima/
https://ksbforum.info/discussion/comment/2905/#Comment_2905 /druhý odkaz už nefunguje/
----
habsburská vsuvka:
Tu by som sa zamerala aj na šľachtica Otta /von/ H. - syna posledného cisára Karla: https://sk.wikipedia.org/wiki/Paneur%C3%B3pska_%C3%BAnia
Niečo k nemu tu: https://magazin.ksbforum.info/kontrola-ovladanie/bratranci-realna-realita-vynatok-zo-starocnej-rodinnej-epopeje/ Všimla by som si "Paneurópsky piknik" /1989/.
V letech 1957–1973 byl viceprezidentem, v letech 1973–2004 prezidentem Mezinárodní Panevropské unie jako nástupce zakladatele Richarda Nikolause Graf von Coudenhove-Kalergiho ; [18] V letech 2004 až 2011 byl jejím čestným prezidentem. https://de.wikipedia.org/wiki/Otto_von_Habsburg
4 -
Hledala jsem a porovnávala texty, abych nakonec našla jen "mizivo".
Ve zdrojích, dohledatelných na netu, je v tom celkem guláš a já tuším proč. Je to podobné jako s "historií Ukrajiiny". To je takový guláš, že se na "první zátah" vůbec nic nedozvíte a musíte pátrat v mnoha tématech. Ne zdrojích - ale opravdu tématech. A se sionismem je to úplně stejné.
Dneska jsem poslouchala pana M.Kollera na kanálu Paralelně - o současné situaci v Izraeli. A ač si p. Kollera vážím, tentokrát mě nenadchl a naopak přiměl k dalšímu hledání na téma sionismus. On totiž tvrdí, že démonizace sionismu je jen dílem německých revanšistů, protože sionismus není nic horšího, než vyjádření myšlenky, že každý národ má nárok na vlastní stát, svou vlast. A s tím já nesouhlasím a myslím si, že sionismus je mnohem, mnohem víc.
Sionismus má totiž více proudů a ten náboženský je skutečně o tom, že dokud se neobnoví země judejská v biblických hranicích, nemůže nastat příchod mesiáše, boj se zlem a tisíciletá říše zaslíbená.
Ale je zde více směrů - mj. i křesťanský sionismus, který je - myslím si - základem oněch věcí o "elitě" jak o ní mluví paní Četveriková.
Totiž:
Až do objevení se sionismu v 19, století byl judaismus těsně spojený s etnikem. A až poté se přestalo hledět na semitský původ a židem se mohl stát prakticky kdokoliv, kdo přestoupil na židovskou víru. Tedy - buď se židem narodíte nebo se jím stanete. Toto se dá najít i na wiki.
Toto se velice rozšířilo ve 20. století a sionismus se ještě dále dělil. Ale - je zřejmé, že "do sionismu" žida poznal každý podle vzhledu (= příslušnost k semitskému národu podle určitých etnických znaků) - ale po umožnění konvertování se to již poznat nedalo.
(Má pozn.: Myslím si, že konkrétně kvůli křesťanskému sionismu bylo v období 2 války možné, aby jedni židé umírali v lágrech a druzí "rádobyžidé" to financovali a bohatli na tom.)
Ocituji z článku P.Šejnohy (článek vyšel v r, 2002 na BL - v té době ještě nezávislých):
Křesťanští sionisté považují islám za modlářské náboženství a muslimové jsou podle nich vyslanci Antikrista, jejichž cílem je zničit Mesiáše, nastolit vládu teroru a na Konci času lidstvo uvrhnout do pekelných plamenů. Jejich postoje k islámu jsou většinou ještě příkřejší než u židovských náboženských představitelů. Křesťanští sionisté neuznávají nároky muslimů na biblická místa a chtějí zbourat muslimské mešity na Chrámové hoře a rekonstruovat zde Chrám.
https://legacy.blisty.cz/art/10990.html
Sionisté se skutečně považovali (a nejspíš i považují) za "lepší lidi" = ty vyvolené, kteří vstoupí do tisícileté říše božího království. Na ně mi sedí vše, co bylo v článku popisováno.
A nesouhlasím, že sionismus je jen tak neškodný a chce obnovit Izrael v biblické hranici. Mimochodem - to připojení Gazy je právě o tom. Nesouhlasím s p. Kollerem, že onen nebezpečný sionismus je jen pohádkou německého revanšismu. Já mám jako "vzorového konvertitu" zpěvačku Madonnu - a ta se mi jako nevinná a neškodná vůbec nejeví.
Ještě doplňuji: Politika státu Izrael nerovná se politika sionismu. Judaismus nebyl do 20. století spjatý s politikou - sionismus je. A poslední poznámka - Sionismus nevymyslel Herzl, jen rozvinul křesťanský náboženský směr už z 15. století.
6 -
Fanatické, extrémistické odnože a výhonky väčšiny ľuďmi vytvorených ideológií(nielen) obsahujú nenávisť, neznášanlivosť a prvky nacizmu, rasizmu, fašizmu i šovinizmu. Prirodzene sa do nich samoimplantujú práve kvôli tomu - že sú extrémistické a fanatické. Napr.: fanatický 'liberál' a fanatický konzervatívec by sa najradšej vzájomne vymazali z povrchu zemského.
1 -
Ano, znám to povídání. Pan Koller je pověstný svým vyjadřováním a kritikou "nad rámec". Ale nebudu z toho usuzovat, že nenávidí Čechy. To, jestli se k nim nepočítá a považuje se za "něco víc" - to je věc druhá a může vycházet i z toho, že pán má hodně vysoké IQ, takže dnešní "elitáři" v Čechách jsou v porovnání s ním skutečně blbci.
Pana Kollera beru stejně jako pana Kedmiho = velmi přínosné a důležité informace, ale je nutné je "cedit" a počítat s tím, že zdaleka nejsou úplné. A to, co vyvolalo mé otázky, byla právě ona relace s J.Havlem, kde se vyjadřuje o sionismu tak, jak se vyjadřuje. Takže tak...
A protože v dnešní době velmi různých informací a ještě rychlejších změn se může člověk začít ztrácet, dívám se mimo jiné také na reakce notoricky známých škodičů = jak oni hodnotí situaci.
No a já považuju sionismus za velký problém, protože právě spojuje náboženství s politikou - a když se to hodí, tak i s národem. To by nikdy být nemělo - a v případě sionismu také vidíme proč. Jakýkoliv hnusný a podlý politický krok sionistů nemůže být kritizovaný, protože okamžitě se to zdůvodní antisemitismem kritika. Přitom - slovo antisemitismus vyjadřuje nenávist k semitskému národu a to nejsou (díky sionismu) všichni vyznavači judaismu - a naopak jsou to i Palestinci.
3 -
Sionizmus je - ak vezmeme ako podobenstvo futbalové mužstvo - hráčom, na ktorého sa (právom) od začiatku 20. storočia sústreďuje pozornosť obrancov (a publika). Dáva tým iným hráčom mužstva priestor na tvorenie hry. Keď svoje úlohy splní, bude vystriedaný.
Zdá sa, že čas striedania sa blíži. Bude na protest trieskať päsťami do trávnika, možno dokonca opľuje trénera. Ale všetko zostáva v rámci stratégie klubu.
4
Kategórie
- Všetky kategórie
- 1 Možnosti, riešenia, východiská, ciele
- 218 Politika a udalosti
- 81 Udalosti a politika na Slovensku
- 24 Udalosti a politika v ČR
- 63 Zahraničná politika a udalosti
- 51 Globálna politika a udalosti
- 26 Analýzy
- 4 Domáci analytici
- 19 Zahraniční analytici
- 5 Metódy vládnutia
- 25 Svetonázor
- 49 Ideológia - filozofia, náboženstvo, technológia
- 238 KSB
- 2 Osbeživa
- 24 Dejiny a chronológia
- 34 Biologické zbrane
- 18 Ekonomika a financie
- 10 Násilie, zbrane, vojna
- 46 Egregoriálno-matričné riadenie
- 12 Jazyk životných okolností
- 17 Kultúra
- 8 Filmy, videá
- 4 Literatúra
- 4 Hudba
- 35 Zdravie
- 19 Podnety k fóru
- 5 Pomôcky a návody k fóru
- 118 Mimo kategórií