Etické aspekty nakladania s mŕtvymi
Komentáre
-
constanze povedal/-a: pohrbivani do „zive“ rakve z hub
Viděl jsem už podobné nápady s pohřbíváním v pytli se sazenicí stromu.
V podstatě se to tlející tělo stane hnojivem pro strom.Pro mě jako těžkého praktika a cynika je to skvělý nápad , ale chápu, že to může pohoršit.
4 -
Quilgen povedal/-a: ale chápu, že to může pohoršit
Bytost není jenom tělo, ale i biopole. Někde jsem slyšel, že dříve starověké národy věděli, že tělo musí zůstat po smrti 40.dní v klidu, aby se zbytkové biopole přirozeně rozpadly a neškodili do budoucna duši a okolí. Mimoto, proto se upalovalo, aby byli zdevastovány i biopole bytostí a jejich znalosti a dovednosti neměli šanci se okopírovat do okolí.
5 -
Atom povedal/-a: Bytost není jenom tělo, ale i biopole. Někde jsem slyšel, že dříve starověké národy věděli, že tělo musí zůstat po smrti 40.dní v klidu,
A co brání pak po 50 dnech namlít to dělo do hnojiva ?
-3 -
Quilgen povedal/-a: S mrtvolou ? Je to jen kus masa...
Takže rozrezať a nakŕmiť supy ako v Tibete? Naša tradícia je iná. My, Slovania, sme svojich zosnulých spaľovali aj kvôli posmrtnému energetickému vyžarovaniu a aj kvôli tomu, že duša pri tele zostáva, kým sa telo do určitej miery nerozpadne.
0 -
Quilgen povedal/-a: A co brání pak po 50 dnech namlít to dělo do hnojiva ?
Úcta. Slovania si svojich milovaných a členov národa obvykle vážia. Je to znakom duchovnej vyspelosti. Dokonca aj cynici obvykle takéto základné veci prirodzene chápu a rešpektujú.
9 -
To je jejich rozhodnutí, ale prostě potom co umřu a dejme tomu po těch 40-ti dnech,
je mrtvé tělo jen tlející hus masa. Zkažené kuřecí nudličky a moje "kýta" už v tom bode nemají moc rozdíl...Mě jde o mě tělo, když v něm žiji. Ale až ho budou žrát červi v zemi, tak je mi to jedno.
Já nad tím uvažuji ve větším měřítku. Mohlo by to být biohnojivo.Ale chápu, že s tím může mít někdo nějaké etické a psychologické problémy.
PS: Kdysi jeden moudrý muž řekl: "Lidé jednají jako by byli tělo a měli duši, přitom jsou duše a mají tělo."
Mrtvá zvířata se také "vrací do země".-2 -
Kancelar povedal/-a: Asi by si nemlel tela svojich rodicov na hnojivo ci ano?
Proč ne ? Jsou to jen těla.
Ale respektoval bych jejich přání. Takže kdyby k tomu nedali souhlas, tak ne.
Za mě klidně ať s tím tělem dělají cokoli...
Já se chtěl i přihlásit na dárce nebo podepsat univerzitě, že na mém těle můžou dělat pokusy až umřu.Prostě tělo je pro mě to samé co kolo nebo auto.
Když ho už nepotřebuji, tak může posloužit jiným nebo být recyklováno.
Já považuji všechny tyhle rituály jako pohřby apod. za součást Biorobotické psychologie
=> kulturní programy. Pro někoho psychologicky důležité, ale já se od takového programování snažil a úspěšně osvobodil. Kulturu ostatní respektuji, ale sám žádnou v podstatě nemám a nechci.Jsem Utilitarista a praktik na 100% s morálními pravidly.
A než řeknete, že je to nemorální, tak říkám, že potom je nemorální porcovat kuřecí prsa na nedělní večeři. Ostatní to asi vidíte jinak, ale to já vám neberu.-2 -
Quilgen povedal/-a: Jsem Utilitarista a praktik na 100% s morálními pravidly.
A mravnosť ťa obišla oblúkom. Duchovné chápanie ešte väčším. 100% morálne pravidlá mali aj nemeckí fašisti. Akurát svoje vlastné. To je problém s morálkou. Že každý ju má inú.
2 -
Jak řekl Ogar, je to součástí naší kuktury a pohřbem, ať už do země, nebo kremací, vzdáváš s pozůstalými úctu milovanému, váženému, nebo obojí, člověku který tě opustil. Nedovedu si představit ten obřad, kde truchlící sledují, jak melou člověka do hnojiva. I vzpomínky na osobu, která "odešla", musí tato akce určitě znepříjemnit.
2 -
@Quilgen povedal/-a:
Kancelar povedal/-a: Asi by si nemlel tela svojich rodicov na hnojivo ci ano?
Proč ne ? Jsou to jen těla.
Ale respektoval bych jejich přání. Takže kdyby k tomu nedali souhlas, tak ne.
Za mě klidně ať s tím tělem dělají cokoli...
Já se chtěl i přihlásit na dárce nebo podepsat univerzitě, že na mém těle můžou dělat pokusy až umřu.Prostě tělo je pro mě to samé co kolo nebo auto.
Když ho už nepotřebuji, tak může posloužit jiným nebo být recyklováno.
Já považuji všechny tyhle rituály jako pohřby apod. za součást Biorobotické psychologie
=> kulturní programy. Pro někoho psychologicky důležité, ale já se od takového programování snažil a úspěšně osvobodil. Kulturu ostatní respektuji, ale sám žádnou v podstatě nemám a nechci.Jsem Utilitarista a praktik na 100% s morálními pravidly.
A než řeknete, že je to nemorální, tak říkám, že potom je nemorální porcovat kuřecí prsa na nedělní večeři. Ostatní to asi vidíte jinak, ale to já vám neberu.Měl by sis na toto téma vyslechnout Pyžikova. V našem Slovanském - Ruském světonázoru, je úcta k našim předkům stavěna na samotný vrchol mravnosti. Jak to s čím souvisí zevrubně vysvětluje tady, kvantová fyzika, vlnění, vibrace atd.: 9:43 o pochovávaní od 15:00 souvislost s psychickými nemocemi, "upokojení" mrtvých atd. Jaký byl největší problém nedostatku vojáků. Násilná rekrutace mužů pro vojenské účely s čím to bylo spojeno. Budeš se divit, ale právě pochováváním mrtvých. Zamyslel ses někdy nad tím, proč se šlechta nechává pochovávat do hrobek, podobných sarkofágům faraonů, zatím co plebs se pochovává do země?
https://www.youtube.com/watch?v=zZiaNiLJ05E&ab_channel=%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D0%A2%D0%92
https://www.youtube.com/watch?v=rUReWgNpTZY&ab_channel=RomkaPomka
https://www.youtube.com/watch?v=FYnPkh-tYMM&list=PLhX4ITKRsqTqoQANXImzJKf_d-eNwDPbR&ab_channel=%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D0%A2%D0%923 -
Achetaton povedal/-a: Nedovedu si představit ten obřad, kde truchlící sledují, jak melou člověka do hnojiva.
Proboha obřad může proběhnout normálně a místo do pece ta rakev půjde jinam omg
To tady přeháníš.
Navíc tady píšete, že se musí tělo 40 dní nechat tak. Tak co všechny kremace do týdne po smrti (pokud by to stíhali ... dnes nestíhají) ?
Nebylo by pak lepší být teda "někde v klidu" 40 dní po obřadě a pak "tělo zpracováno" ?-2 -
Rusofil povedal/-a: Zamyslel ses někdy nad tím, proč se šlechta nechává pochovávat do hrobek, podobných sarkofágům faraonů, zatím co plebs se pochovává do země?
Ne.
Rusofil povedal/-a: V našem Slovanském - Ruském světonázoru, je úcta k našim předkům stavěna na samotný vrchol mravnosti.
Já to nevidím jako neúctu. Neúcta by to byla, kdyby to bylo proti jejich vůli.
Já budu zneuctěn, když budu chtít, ať mé tělo je prakticky využito, a oni mě kremují nebo pohřbí v rakvi.Je to celé záležitost pohledu a subjektivní kultury.
-2 -
Rusofil povedal/-a: V našem Slovanském - Ruském světonázoru, je úcta k našim předkům stavěna na samotný vrchol mravnosti.
Já to nevidím jako neúctu. Neúcta by to byla, kdyby to bylo proti jejich vůli.
Já budu zneuctěn, když budu chtít, ať mé tělo je prakticky využito, a oni mě kremují nebo pohřbí v rakvi.Je to celé záležitost pohledu a subjektivní kultury.
Já jsem sice ateistka, ale doporučuji Vám, abyste se moc "nerouhal". Neznám Vaše rodinné poměry, ale zamyslete se nad tím, kdyby Vám zemřel někdo velmi drahý, mladý, blízký. Byste se divil jak zareaguje podvědomí.
1 -
Quilgen povedal/-a: Ale chápu, že s tím může mít někdo nějaké etické a psychologické problémy.
(téma rakve z hub, které urychlí rozklad těla)
Ano to je právě ten problém. Vše je propojené, vše jsou nosiče informací, z kterých lze informace číst do okolí. Například, když někdo odejde zemřít - cítí, že to něj přišlo a třeba si vykope hrob a odevzdá své tělo zpátky zemi je úplně jiné informační působení než když necháme tělo sežrat parazitickými houbami - vše jsou procesy a u všech procesů se hledá optimální průběh. Rozhodně bych s tím nehýbal nějak prudce, požívání hmyzu, průmyslový rozklad těla (i když přírodním způsobem) - to vše může vést ke "hmyzí" kultuře, mentalita se stane hmyzí (vše sežrat a rozložit aby šlo chvilku přežívat) - kam by to vedlo je naznačeno v seriálu "babylón 5".
Není třeba křečovitě lpět na těle, ale na druhou stranu je vhodné s tělesnou schránkou zacházet s úctou a vděčností (vše se někam zapisuje i to jestli tělo popliveme nebo mu děkujeme).
A navíc tohle žádný problém neřeší, všeho je dost i místa pro 50, miliard lidí. Problém řeší odstranění parazitů ze řízení a budování skutečně lidské kultury.
Poznámka:
Čistě technicky s tím nemám problém, život je bezodpadový, ale je to velmi citlivé téma a prudké změny v kultuře mě vždy připadají velmi nebezpečné.3 -
@Quilgen povedal/-a:
Rusofil povedal/-a: Zamyslel ses někdy nad tím, proč se šlechta nechává pochovávat do hrobek, podobných sarkofágům faraonů, zatím co plebs se pochovává do země?
Ne.
Rusofil povedal/-a: V našem Slovanském - Ruském světonázoru, je úcta k našim předkům stavěna na samotný vrchol mravnosti.
Já to nevidím jako neúctu. Neúcta by to byla, kdyby to bylo proti jejich vůli.
Já budu zneuctěn, když budu chtít, ať mé tělo je prakticky využito, a oni mě kremují nebo pohřbí v rakvi.Je to celé záležitost pohledu a subjektivní kultury.
Očkování je přece také záležitost pohledu a subjektivní kultury a přece je u tebe očkovaná dívka diskvalifikovaná. V přeneseném smyslu slova je to také jen to, jak bude její tělo využito.
Tvůj pohled na věc znamená úplnou degradaci vědomí. Pak už ani povinné mletí lidského masa do hamburgrů, tebou nehne. Salámová metoda funguje.
0 -
Quilgen povedal/-a: Navíc tady píšete, že se musí tělo 40 dní nechat tak. Tak co všechny kremace do týdne po smrti (pokud by to stíhali ... dnes nestíhají) ?
Nebylo by pak lepší být teda "někde v klidu" 40 dní po obřadě a pak "tělo zpracováno" ?Aj čítaš čo píšeme? Alebo čítaš a nerozumieš? Spálením sa rozpad tela (tlenie) a energetické vyžarovanie urýchli a duša môže pokračovať ďalej, nezostane viazaná na telo možno až roky (nie v každom prípade je to tak, ale v mnohých áno).
1 -
S mrtvolou ? Je to jen kus masa...
Zasadne nesúhlasím, pre mňa osobne je to neľudské . Ja počúvam veľmi veľa krát svoju intuíciu , tušenia a toto sa mi nepáči. Vidím to ako pascu na ČLOVEKA ako takého . Písať obšírnejšie asi nedokážem , lebo to by som cítil ako navážanie sa do zmýšľania iných ľudí.
1 -
Ruzne narody maji ruzne zpusoby pohrbivani. Hraje v tom roli tradice, nabozenstvi i politika.
Jen tak 2 priklady:
Treba na Kube pro nedostatek mista pohrbene po vytleni vyhrabou a velke kosti skladuji ve schrankach, kam si pro ne pozustali mohou dojit a odnest si je domu. Kdyz si pro ne nedojdou, tak je spali.
Na Filipinach urcite nabozenstvi a zvyk predepisuje nechat zemreleho 1 tyden lezet doma, aby se s nim mohli vsichni pribuzni rozloucit (umirani osamele v nemocnicich se nepraktikuje, lide proste umiraji doma v kruhu rodinnem) a pak ho teprve pohrbivaji na pohrebisti. Rodina tam za zemrelymi chodi jednou za rok a porada na jejich pocest picnik (oslavu).
V nasich krajich, kdyz clovek zemre, vetsinou v nemocnici, je strcen do mrazaku a pak strcen do rakve a pak je bud spalen nebo zahraban do zeme. Kam tedy ta energie a duse ma uniknout, kdyz potrebuje telo 40 dni lezet volne?
Na paliativni jsem videla, kdyz clovek zemrel a po jeho umyti, obleceni a upraveni postele s kytickou v rukach, jak otevreli okno, aby mohla duse vyletet. Okno bylo urcite dobrou hodinu otevrene.To jen tak na zamysleni .....
1 -
Keby kvôli prežitiu bolo niečo také nutné, díval by som sa na to možno inak. Lenže koľko hnojiva by z človeka bolo, ktoré sa nedá získať iným spôsobom? A koľko potravín vypestujú na hroboch, ktoré sa nedajú vypestovať inde? Je mi odporné o tom čo i len písať, nieto ešte takého odpornosti robiť.
V Rakúsku a Nemecku začali pestovať zeleninu na cintorínoch [Biosféra]:
"Úcta k mŕtvym? K miestu odpočinku svojich predkov? Nie, o tomto ešte nepočuli. A ak počuli, vysmievajú sa ako atavizmu, zastaranej hlúposti… Na cintorín prišli kvôli „oddychu a relaxu“, porcii vitamínov z hrobového miesta a zaujímavej knihe vytiahnutej z police v krypte. Západ postupne nezadržateľne degraduje a smeruje k tragickému koncu. Nasvedčuje tomu aj prebiehajúca dehumanizácia, rozklad tradičnej rodiny, s tým spojená demografická kríza a čoraz drzejšie pokusy o legalizáciu kanibalizmu…"4 -
@Quilgen povedal/-a:
Proboha obřad může proběhnout normálně a místo do pece ta rakev půjde jinam omg
To tady přeháníš.Ale to byla jen nadsázka, abych zdůraznil, že tohle prostě odmítám. Je to jen další z krůčků k degradaci člověka. Přestat si vážit lidí kolem sebe, svých bližních a nakonec sami sebe. Chtějí, abychom na lidi nahlíželi z čistě pragmatického hlediska, hlediska užitkovosti člověka a jeho využití, jako hospodářského zvířete.
6 -
Ogar Valach povedal/-a: Keby kvôli prežitiu bolo niečo také nutné, díval by som sa na to možno inak. Lenže koľko hnojiva by z človeka bolo, ktoré sa nedá získať iným spôsobom?
Keď vidím ten obrázok, ja by som to ani nejedla, myslím tú zeleninu. Je to odporné presne ako píšeš. Pomaly všetko, čo robili naši predkovia sa ukázalo, že malo zmysel. Napr pôrodníctvo a mnoho ďalších oblastí. Keď to naši predkovia robili, vedeli prečo. Nie je náhoda, že cintoríny boli na vždy na konci dediny, kde mali odpočívať pokoji a nie tam byť podchvíľou rušení.
Ja na cintoríny ani nechodím, veľmi výnimočne. Môžu sa tam potulovať všelijaké (jemnohmotné) bytosti.
6 -
Myslím si, že čekat s pohřbem 40 dní je trochu dost. Tak 4 dny - to ano. Ale 40 dní - to tak nemohli dělat ani dávní předkové, protože by brzy vymřeli kvůli nákaze.
A jak už tu někdo psal, původní známé evropské kultury pohřbívaly žehem. Některé pak ukládaly popel do mohyl. Ale - do země se nepohřbívalo, to sem přinesli až římští křesťani. A zcela specifická je mumifikace, ale tu zas praktikovalo jen několik málo národů. Obecně platilo (už to tu někdo psal), že pokud existoval jediný kousek mrtvého těla, duše se nemohla vrátit domů a tedy i nemohla projít reinkarnací. Prý této znalosti hojně užívala biblická koncepce a to hlavně proto, aby se výrazné osobnosti nemohly hned tak vrátit na svět.5
Kategórie
- Všetky kategórie
- 1 Možnosti, riešenia, východiská, ciele
- 215 Politika a udalosti
- 81 Udalosti a politika na Slovensku
- 24 Udalosti a politika v ČR
- 63 Zahraničná politika a udalosti
- 50 Globálna politika a udalosti
- 26 Analýzy
- 4 Domáci analytici
- 19 Zahraniční analytici
- 5 Metódy vládnutia
- 25 Svetonázor
- 49 Ideológia - filozofia, náboženstvo, technológia
- 238 KSB
- 2 Osbeživa
- 24 Dejiny a chronológia
- 34 Biologické zbrane
- 18 Ekonomika a financie
- 10 Násilie, zbrane, vojna
- 46 Egregoriálno-matričné riadenie
- 12 Jazyk životných okolností
- 17 Kultúra
- 8 Filmy, videá
- 4 Literatúra
- 4 Hudba
- 35 Zdravie
- 19 Podnety k fóru
- 5 Pomôcky a návody k fóru
- 118 Mimo kategórií