„Veľký Izrael“ ako náboženský a finančný projekt pre celé ľudstvo

2»

Komentáre

  • d
    dum
    upravené 6 Feb 18:31 #32->

    Odklonili sme sa od témy, aj keď judaizmus je s článkom Četverikovej súvzťažný. Keďže je na tomto fóre viacero diskutérov ktorí neveria v Ježiša Krista (to dokladujú dlhosiahle debaty aj na starých fórach) ale majú iný svetonázor, vieru, relígiu, ideologické zameranie - tak konsubstanciácia, transubstanciácia (ja ich vnímam ináč ako kresťanské smery), no hlavne božskosť samotného Ježiša Krista je pre nich neprijateľná (pozn.: zatiaľ ); aj keď v podstate keby bol život na tejto planéte dobrý, pravdivý, múdry, láskyplný atď. atď. tak bytosti Svetla Jeho typu by tu neprichádzali, nevteľovali by sa a neprinášali ľudstvu príklady a východiská z marazmu a bahnenia sa, bolo by to zbytočné.

  • Přestala jsem rozumět, o čem tu píšete.

    K Četverikové. Nechápu, co jí analytik vyčítá. Že nemá ráda sionisty a Vatikán? A kdo má? A pozor na to srovnávání s nacionalismem. Sionismus a katolismus jsou směry - nikoliv národy. Odmítat (myšlenkový) směr není totéž, jako odmítat národ či etnikum či nějakou skupinu lidí. Chtít vykořenit určitý způsob myšlení (uvažování) není totéž, jako vyhubit národ! Nebo snad je v pořádku liberálně hájit nacismus, pedofilii nebo kdovíco zvráceného? To jsou totiž také myšlenkové směry, ideologie = stejně jako sionismus nebo katolismus.

    Problém nastává, když má ideologie (myšlenkový směr) přímo ve svých "stanovách" nenávidět vyznavače jiných ideologií (myšlenkových směrů). Má to v sobě gnostika? Myslím, že ne. Ovšem u sionismu by se už něco našlo. A katolíci byli Vatikánem vedeni k nenávisti všech ostatních lidí, vyznávajících jiný náboženský směr. Alespoň ještě v nedávné minulosti to tak bylo.

    Četveriková je silně věřící - a pravoslavná. Takže žádná gnose. A i kdyby. Vždyť gnostika se vyvíjela souběžně s křesťanstvím a netuším, čím by jako měla být nenávistná k národům či etnikům. Co vím já - a nemusím mít veškeré info - gnostika rozvíjela křesťanství za hranice toho, co dovolil Vatikán a všemožné koncily. Např. k uznávání znovuzrození.

  • tak konsubstanciácia, transubstanciácia (ja ich vnímam ináč ako kresťanské smery)

    Je pre teba problém vyjadriť sa zrozumiteľne vlastným jazykom, slovensky ? Potrebuješ ty a tebe podobní snem nejakých múdrych hláv, ktoré sa uzniesli ako nazvať JEDNÝM slovom "tajomstvo reálnej prítomnosti" a samozrejme, že iné pomenovanie je chybné, či neúplné ?

    Najskôr som ani nechcel tratiť čas zisťovaním významu toho neznámeho, ale nakoniec hneď prvý výsledok mi dal kresťanskú diskusiu s vysvetlením.


  • graul povedal/-a: Je pre teba problém vyjadriť sa zrozumiteľne

    Nie je. Termíny som použil taktiež ako marin a ako sa aj bežne používajú v niektorých kresťanských cirkvách.

  • Na tomto otvorenom fóre je veľa tém kde funguje faktorgrafická a dokumentaristická diskusia. Sú tu však témy, ktoré svojou podstatou vyžadujú viacúrovňový prístup. Ten prvoplánový nefunguje. Svojim príspevkom, k tejto téme, len poukazujem na manipuláciu nášho myslenia skrze rôznych schém myslenia a uvažovania v dávnej aj nedávnej histórii ľudstva. V žiadnom prípade by to nemalo vyvolať nejaké negatívne emócie alebo aroganciu argumentácie (graul). Každá schéma alebo algoritmus má určené vstupy a výstupy. Stráca sa v tom individualita myslenia, slobodná vôľa a vlastná zodpovednosť.

    To čo zväzuje našu myseľ sú schémy a významy, skryté vo všetkých náboženstvách, ideológiách, smeroch aj nesmeroch. Novodobou schémou myslenia, ktorá nás zväzuje je napr. aj google.

    Koncepcia môjho príspevku je cielene manipulatívna a na základe komentárov, jasne poukazuje na fakt akým jednoduchým spôsobom vieme ovplyvňovať myslenie, pokiaľ to (myslenie) nie je autonómne ale závislé od schém alebo algoritmov, s ktorými sa identifikujeme. Ďakujem za príspevky "graul" aj "dum".

    Hneď prvý výsledok kresťanskej diskusie je vágny a vôbec nerieši podstatu. Upozorňujem všetkých čitateľov, že v mojom príspevku boli použité pojmy transubstanciácia a konsubstanciácia čisto z manipulatívnych dôvodov aby som vyvolal kritické (určite nie emočne podfarbené) reakcie. Tajomstvo reálnej prítomnosti. nie je jedným slovom nazvaný tento problém. Sú tam 3 slová. Najväčšie tajomstvo je, že žiadneho tajomstva niet :) Ale hlavne tu ide o googlemind. Alebo AI. Nie o vlastný názor. Problematika týchto pojmov je daná obradom Oltárnej sviatosti - Eucharistie - prijatia Božieho tela.

    Transubstanciácia - Prepodstatnenie. Konsubstanciácia - Pripodstatnenie. Ale to nie je ani nebolo cieľom príspevku


  • marin povedal/-a: To čo zväzuje našu myseľ sú schémy a významy, skryté vo všetkých náboženstvách, ideológiách, smeroch aj nesmeroch. Novodobou schémou myslenia, ktorá nás zväzuje je napr. aj google.

    Všetky náboženské systémy na zemi obsahujú resp.obsahovali zrnká univerzálnej duchovnej pravdy a poskytovali ľuďom určitý stupeň uvedomenia si duchovnosti. To okolo toho je však v tejto dobe už navŕšené do takých rozmerov že aj ten stupeň uvedomenia to efektívne potláča, prekrúca a ničí.

  • a
    upravené 21 Feb 17:23 #38->


    Začína sa strácať prehľad - naopak som sa vyjadril, že neočakávam od nej zlý úmysel. S mnohými jej vecami takmer presne súhlasím, ale. Problém vidím v kontexte: že zdanlivo názorovo rôzni ľudia používajú rovnakú informačnú infraštruktúru DeňTV so spoločným moderátorom, to je zvláštne. Moja hypotéza je, že Četverikovú vtiahli na túto platformu. Ona nie je priamym členom Izborského klubu, je externá osoba. Prečo by ju vťahovali? Aby pokryli aj tento segment cieľových divákov, aby platforma žila - veď nakoniec odkiaľ chcú preťahovať ľudí na sekty, keď pravoslávnych je 70%? Jasné že z mládeže, ktorá nie je až tak jasne ukotvená. Prečo im je jedno, že ona k nim nepatrí? Lebo ich vektor cieľov to neohrozuje. Podľa mňa vektor cieľov Izborského kruhu je politická fragmentácia a zdržiavanie Ruska, ale robia to mäkko, aby vyzerali ako obrancovia Ruska.

    "Problém nastává..." pochopili sme sa, hlavný problém je učenie k nenávisti. Skutočné kresťanstvo neučí nenávisti, pritom je jedno, kto akým smerom a ako ďaleko odpadol od pravého kresťanstva, dôležité je, že jeho učenie neplní základnú podstatu. Keď sa potom vytvára stále viac siekt, ktoré sú tak alebo inak odchýlené, malé alebo veľké odchýlky všetkých druhov nakoniec získajú štatistickú väčšinu a Zlo začne štatisticky vyhrávať. Jednotlivec ale na to nepríde, lebo chyba je viditeľná, iba keď začne rozmýšľať nad celkom, nad celou civilizáciou a tak to bežný človek nerobí, na toto majú priestor, skúsenosť a pokoj v mysli iba vyšší klerici. To je súčasne aj úloha cirkvi v dnešnej spoločnosti - vychovávať ľudí s odstupom, ktorí vedia rozoznať chybný odklon od odskúšaných vzorcov správania a výchovy mladých a upozorniť spoločnosť, ak ide zlým smerom, ale nevie o tom. Napr. všetci prepadli mobilom, ale klerici upozornia, že deťom treba v škole mobil zakázať, lebo to má zlé následky.

    Problém je, že dnešná gnostika je neo-gnostika, čo som čítal o historickej gnostike, bolo to niečo úplne iné, ako to, čo nazývajú gnostikou dnes - urobil som si uzáver, že to dnešné je moderný novotvar, historicky neidentický falzifikát.

    Útočiť proti katolíkom ako celku je nesprávne, lebo to môže rozkrútiť špirálu násilia. V tom zmysle môže byť agilnosť Četverikovej pre naše podmienky predčasná, lebo ľudia na to nie sú pripravení. Kozmo sekty a transhumanisti sú akútny nepriateľ, Vatikán sa drží v úzadí. Napr. slovenská časť RKC naopak Slovensko pred týmto Zlom chráni a súčasný Vatikán nemá slovenských biskupov v láske. Tým chcem povedať, že RKC nie je monolit a treba útočiť len na úmysly tých zlých (Bezák), nie na všetkých (Zvolenský). Ak si všimnete, Bezák chodí na Pohodu bratať sa s Kalmusom, ale Zvolenský už bol predmetom útokov progresívcov.

    Analytická poznámka: všímajte si konflikty, osvetlia mnoho


  • analytik povedal/-a: Skutočné kresťanstvo neučí nenávisti, pritom je jedno, kto akým smerom a ako ďaleko odpadol od pravého kresťanstva, dôležité je, že jeho učenie neplní základnú podstatu.

    Možná si nerozumíme právě pro toto.

    Pravé (to slovo je s otazníkem) křesťanství nenávisti neučí, ale já nevím, kde mu - podle tebe - učí Četveriková.

    Přece něco/někoho kritizovat a ukazovat na jeho špatné činy není o nenávisti!


  • Lin povedal/-a: Pravé (to slovo je s otazníkem) křesťanství nenávisti neučí, ale já nevím, kde mu - podle tebe - učí Četveriková.

    Reagoval som na tvoj príspevok takto - tvoj 1. a 3. odstavec som pochopil ako jednu tému "Četveriková", tam súhlasím (to bolo neodorozumenie); tvoj 2. odstavec ako nezávislú tému "Nenávisť" - preto som tam dal "Problém nastává", aby bolo jasné, na čo presne reagujem.

    Moja odpoveď teda bola: 1. odstavec - dementoval som, že by som bol proti Četverikovej,nikdy by som nebol proti pravosláviu, lebo to je pravé slovanské kresťanstvo Konštantína a Metoda, naša kultúrna identita; 2. odstavec reakcia na tému Nenávisť; 3. odstavec reakcia na gnostiku; 4. odstavec uzávery a môj pohľad na vzťah textov Četverikovej k SR. Uzávery vychádzajú do istej miery z toho, že čítam staré ročenky pravoslávnej cirkvi na Slovensku a vidím, ako sa naši ľudia dnes od vedomostí o našich dejinách vzdialili. Potrebujeme nové obrodenie.

  • K téme Nenávisť - ja mám pocit, že mnohí vyznavači KSB vyjadrujú nenávisť proti Židom a našiel som aj myšlienky proti cigánom. Celá značne rozšírená téma "Chazarov" ako univerzálnych vinníkov je zase iba podsúvanie plošnej nenávisti k Židom. To sme tu už mali a nedopadlo to dobre, dodnes si pripomíname vraždenie v Kremničke ako temnú pripomienku na politickú chybu ľudáckej minulosti.

    Židia sú schopní vedomostne a organizačne, za provokovaním nenávisti proti nim môže byť aj chladný kalkul zbaviť nás spolupráce s takým šikovným spojencom. Nebolo by to prvýkrát, CIA pripravila lživú provokáciu proti Slánskému, následkom boli procesy 50. rokov. Dôvod bol, že Allen Dulles považoval Slánského za najschopnejšieho vo vedení ČSSR a chcel ho zlikvidovať, čo sa mu cez nastrčeného provokatéra podarilo a vytvoril tak hlboké rany v našich povojnových dejinách. Aj vtedy zlí ľudia zlomyseľne pridávali, že Slánský bol Žid - pritom bol nevinný a jeho neprajníci išli na ruku nepriateľovi štátu... Intrigu zorganizoval počestný katolík, člen KuKluxKlanu a prezident USA Truman a jeho ľudia, ktorí sa nezastavili ani pred vyfabrikovaním justičného omylu s následkom smrti obete.

    Židia sú rôzni - 1. Židia - evanjelici sú tí, ktorí utiekli na Slovensko v 17. storočí a ich rodiny platili evanjelické gymnáziá, na ktorých vyrástli Štúrovci, elita slovenského národa, bez nich by slovenské národné obrodenie v 19. storočí nebolo. 2. Židia - katolíci sú tí, ktorí sa vzdali odporu a slúžili katolíckemu režimu, dnes slúžia tiež starým globalistom 3. Reformovaní sú tí, ktorí sa identifikujú ako Židia, ale vzdali sa ortodoxného praktizovania náboženstva - ich organizácia je bbyo.org 4. Sionisti sú židovskí nacionalisti, čo je podľa mňa deštruktívne u každého národa, vrátane slovenského... Ako u kresťanov, aj u Židov existujú sekty. Najzáludnejšou z nich sú kabalisti, dokonca mám podozrenie, že sekta má za cieľ manipulovať Židov na zlé veci. Potom existujú ešte varianty podľa toho, ako niektoré komunity uznávajú alebo neuznávajú niektoré náboženské texty, ale do takých detailov si netrúfam ísť, neviem jazyk a určite nerozoznávam mnohé nuansy.

  • @analytik

    Tak to jsem tě nepochopila ... 🙂 Omlouvám se.

    A pro vysvětlení:

    V tomto šíleném světě pod nadvládou šílenců jsem ze srdce ráda, když někdo mluví a píše rozumné věci, které jsou ku prospěchu. Četverikovou jsem ještě nepřistihla při nějaké lži nebo podstatném překroucení toho, co sděluje. A to jsem se s jejími pracemi setkala už někde kolem r. 2008. Neposuzuju ji jako člověka - posuzuju to, co sděluje - jako u všech.

    Samozřejmě - jsou věci, se kterými nesouhlasím - spíše tedy s jejími pohledy a závěry, které vyvozuje. Ale - to není o lhaní. Pokud vylíčí událost pravdivě (ve shodě s jinými), ale její závěry budou úplně jiné, než mají ostatní - pak to je její názor, pohled na událost - a na to má plné právo. A pokud je ten názor kritický, nejde o nenávist ani nabádání k ní.

    Myslím si, že toto je oblast, kde dnešní lidé dost chybují a pletou si "pojmy s dojmy".

    A na velmi kritické nynější názory z Ruska musí být jak slovenský, tak český národ připravený. Slováci jsou na tom ještě dobře, protože se zbavili "čaputovského mámení". To Češi ještě nesvedli a tak - bohužel - speciálně kvůli fialovému oblaku prachu - budeme mít dost těžkou pozici při znovurovnání vzájemných vztahů.

    A já moc doufám, že to od Rusů bude prosté nenávisti. Bude to pohrdání, ignorace a určitě to bude vyčlenění na okraj jejich zájmů.

    Však - jak se chovají naši lidé např. k partám narkomanů, chuligánů, teroristů? V každičkém národě tací jsou a je jen potřebné je kritizovat a také hlasitě říct, co kritizuju a proč - a odsunout na samý okraj společnosti. Ale kritika ani pohrdání či ignorace není nenávist. Tedy - alespoň podle mého.

    Tím jsem ti, doufám, odpověděla i na "plošnou nenávist".

  • K téme Nenávisť - ja mám pocit, že mnohí vyznavači KSB vyjadrujú nenávisť proti Židom a našiel som aj myšlienky proti cigánom.

    Čo znamená spojenie "vyznávači KSB"? Vidíš KSB ako vierovyznanie, ktorého vyznávači musia veriť istým dogmám?

    V online (a nielen online) komunitách je to tak, že pod nadpisom KSB môže písať ktokoľvek takmer čokoľvek. Čo zďaleka neznamená, že obsah čo len z jedného percenta zodpovedá nadpisu. Obraz toho, o čom KSB je, sa nedá urobiť z toho, o čom sa na internete bavia tí, ktorí sa domnievajú že KSB chápu, alebo prinajmenšom že ho chápu natoľko, aby ho mohli využívať na dosiahnutie svojich cieľov. Na to treba skutočne prečítať a pochopiť jej pôvodné materiály. KSB nie je Pjakin a jeho prívrženci, nie je to fórum okolo Jardoba, nie je to Boletusov Zlom, ani KSB fórum na Telegrame - a ani toto fórum. Čo nie je problém, ale povrchný pozorovateľ môže nadobudnúť dojem, že KSB je práve tam.

    KSB obsahuje veľmi jasný, faktami a úvahami podložený názor na úlohu židovských osôb v dejinách. Nenávisť som tam nikdy nepostrehol. Ak ju tam vidíš, bude to súvisieť s tvojim spôsobom uvažovania. To je to, čo som myslel aj v mojej prvej reakcii na Teba, keď som spomínal, že sa snažíš stiahnuť O. Četverikovú na tvoju úroveň. Možno by bolo pochopiteľnejšie a vecnejšie, ak by som napísal "do tvojej roviny vnímania". A nemyslím to nijako hanlivo.

    analytik povedal/-a: Celá značne rozšírená téma "Chazarov" ako univerzálnych vinníkov je zase iba podsúvanie plošnej nenávisti k Židom. To sme tu už mali a nedopadlo to dobre, dodnes si pripomíname vraždenie v Kremničke ako temnú pripomienku na politickú chybu ľudáckej minulosti.

    Z logického hľadiska je to protirečenie. Téma Chazarov nemôže byť podsúvaním plošnej nenávisti proti židom, keďže v týchto podivných príbehoch existuje aj tzv. druhá strana židovstva... Je ale pravdou, že témou "Chazari" sa odvádza pozornosť od reálnych dejov/dejín a vyrába sa tak umelý fackovací panák.

    Nazvať Kremničku "politickou chybou minulosti" znamená čo ? Koho chybou? Vrahov? Vždy ide o riadenú, organizovanú činnosť. Pre niekoho sa možno javí chybou, pre organizátorov je to plnenie zámerov. A vždy je prvou otázkou, ktorú si treba položiť: V koho prospech táto činnosť prebieha?

    analytik povedal/-a: Židia sú schopní vedomostne a organizačne, za provokovaním nenávisti proti nim môže byť aj chladný kalkul zbaviť nás spolupráce s takým šikovným spojencom...

    Odhliadnuc od faktu, že židia sú rovnako schopní ako všetci iní - ak by sme pripustili niečo iné, boli by sme rasistickí - je tento príbeh z čias studenej vojny neúplný. Koho záujmy zastupovala a zastupuje CIA? Koho zastupoval Truman? Neboli to záujmy veľkokapitálu? A iste, ten chladný kalkul tam bol. Len svedčí o niečom inom, ako to príbeh ponúka.

    analytik povedal/-a: ...1. Židia - evanjelici sú tí, ktorí utiekli na Slovensko v 17. storočí a ich rodiny platili evanjelické gymnáziá, na ktorých vyrástli Štúrovci, elita slovenského národa, bez nich by slovenské národné obrodenie v 19. storočí nebolo...

    Tento výpočet svedčí hlavne o tom, že nálepka veľmi často nehovorí nič o obsahu onálepkovaného. Takže židia evanjelici platili evanjelické gymnáziá? A boli to teda evanjelici, či židia? Mätúce. Čo tým zamýšľali? Úprimne, toto celé delenie je povrchná zbierka zjednodušujúcich a zavádzajúcich tvrdení. Ak je opísané z príručky alebo vložené z Wikipédie, dá sa to pochopiť. S nickom "analytik" by však mohli byť ambície vyššie.

    --

    Dodám, že projekt "Veľky Izrael" z článku, o ktorom má byť táto diskusia, je projekt reálny a dlhodobý, s realizáciou cieľov tri, štyritisíc rokov po jeho vytvorení. Čo je svojim spôsobom upokojujúce, pretože uvedomiť si tento fakt dáva zmysel zdanlivo/údajne náhodným, prípadne zdanlivo/údajne nevysvetliteľne cyklickým globálnym udalostiam, zdanlivo chaotických prejavov zmien spoločenských vzťahov a prejavov násilia, pripisovaných "chamtivej ľudskej podstate" alebo pôsobeniu "nadľudských" vesmírnych vplyvov.

    1. Bohužiaľ tá nenávisť je vnútri základného dokumentu a Pjakin a ďalší iba opakujú myšlienky z teórie.

    2. Kremnička je z pozície záujmu pokračovania dejín národa politická chyba, národ to nemal pripustiť, intelektuáli mali nájsť stratégiu, ako sa ľudáctvu a nacionalizmu vyhnúť. Problém je už u Hlinku, mal mať opozíciu...

    3. Truman je katolík a nacista. Dostal cenu od jezuitského rádu, pravdepodobne pre vytvorenie CIA s osadením do jej štruktúr výlučne katolíkov s migračným pozadím. Do CIA naberali primárne katolíckych Írov, takže jezuiti kontrolujú CIA. Súčasne známe historické fakty napovedajú, že jezuiti presadili v čase života osoby menom Aldous Huxley svoj modus operandi aj v britských tajných službách. Takže jezuiti ideologicky infiltrovali tajné služby 2 kľúčových atlantických štátov a môžu do nich vnášať vlastné stratégie.

    4. Židia - evanjelici sú praktizujúci evanjelici, obvykle činní v komunite, ale v súkromí tajne udržiavajú svoje tradície. Tak sa chránia pred katolíckym terorom, ktorý ich postihoval v 17.-19. storočí, totiž evanj. cirkev augsb. vyznania bola jediná, ktorú katolícky cisár Ferdinand svojím patentom povolil, židovská cirkev bola postavená mimo zákon.

  • Milo
    upravené 29 Feb 20:20 #45->

    analytik povedal/-a: 1,Bohužiaľ tá nenávisť je vnútri základného dokumentu a Pjakin a ďalší iba opakujú myšlienky z teórie.

    Ešte raz. KSB nemá úroveň - rovinu, ktorá by sa s nenávisťou dala spojiť. KSB podáva vysvetlenia, fakty, úvahy. Ak si niekto na ich základe vytvorí nenávisť, nie je to chyba tvorcov koncepcie.

    Nasledujúci príklad ilustruje veľmi veľkú časť toho, o čom tu diskutujeme: Pri odovzdávaní cien na Berlinale (filmový festival v Berlíne) si dvaja z víťazov dovolili vyzvať k mieru a rovnosti.

    Prvá výzva, Palestínčan a Izraelčan, vyznamenaní cenou za ich spoločný dokumentárny film »No Other Land«. Izraelčan Yuval Abraham:

    "O dva dni sa vrátime do krajiny, kde si nie sme rovní. Ja žijem podľa civilného práva, Bazilej podľa vojenského. Žijeme 30 minút od seba, ale ja mám volebné právo a Bazilej nemá volebné právo. Ja sa môžem voľne pohybovať po krajine, Bazilej je zatvorený na Západnom brehu Jordánu ako milióny Palestínčanov. Táto situácia apartheidu medzi nami, táto nerovnosť sa musí skončiť."

    Palestínčan, koproducent Avdra:

    "Som tu, aby som si prevzal ocenenie, ale je pre mňa veľmi ťažké oslavovať, keď Izrael zabíja a masakruje desaťtisíce mojich ľudí v Gaze. Masafer Yatta, moja komunita, je tiež buldozérovaná izraelskými buldozérmi. Prosím Nemecko, keďže som tu v Berlíne, aby počúvalo výzvy OSN a prestalo posielať zbrane do Izraela."

    Reakcia prišla okamžite: Najvyšší predstavitelia židovskej komunity a nemeckej politiky prehlasujú, že odznená kritika štátu Izrael za páchanú genocídu na Palestínčanoch je antisemitská, vzbudzuje nenávisť k židom a mala by byť trestne stíhaná. Tu hlavná stránka online magazínu "Juedische Allgemeine". Prvých 10(!) nadpisov sa venuje "škandálu Berlinále":

    Židia sa nerátajú

    Zbavte Berlinale nemeckých peňazí

    Čo sa musí stať po antisemitskom škandále

    Neznesiteľné relativizovanie - kritika Berlinale

    Škandál na Berlinale: predseda DIG kritizuje Rothovej (ministerka kultúry) váhavý postoj v boji proti nenávisti voči Židom

    Kultúrne inštitúcie musia vedieť, kedy bola prekročená červená čiara

    Minister spravodlivosti hrozí trestným stíhaním

    Scholz (kancelár) a Söder (predseda Kresťansko-sociálnej strany) odsúdili vyhlásenia na galavečere Berlinale

    Berlinále sa stalo jednostrannou pro-palestínskou show

    Berlinále sa dištancovalo od výrokov ocenených


    Otázky:

    1, Vzbudzovali výroky ocenených filmárov nenávisť? A ak áno, u koho? A u koho najviac?

    2, Vzbudzuje tento môj príspevok nenávisť? A ak áno, u koho? A u koho najviac?

    Zdá sa, že jediná možnosť je mlčať a prizerať sa. Nepýtať sa.

  • Milo
    upravené 12 Apr 18:11 #46->

    analytik povedal/-a: Tak sa chránia pred katolíckym terorom, ktorý ich postihoval v 17.-19. storočí, totiž evanj. cirkev augsb. vyznania bola jediná, ktorú katolícky cisár Ferdinand svojím patentom povolil, židovská cirkev bola postavená mimo zákon.

    Ferdinand II. "katolícky" nikdy židovskú cirkev mimo zákon nepostavil. Ani žiaden iný cisár Rakúska-Uhorska.

    Sloboda vierovyznania udelená židom dokonca vzbudzovala závisť protestantov. V petícii z tých čias adresovanej cisárovi (Ferdinandovi II., p.p) sa píše: "Židia, ktorí napriek strašnému rúhaniu sa ukrižovanému a divokým urážkam jeho Matky, smú mať synagógy. "*) Aj keď je v ňom obsiahnuté odsúdenie nepríjemné, o to viac musí tešiť, že si ho cisár náležite nevšimol. Židia zostali v držbe synagóg a v roku 1622 dostali povolenie postaviť novú synagógu.

    Židia boli vo svojich vnútorných záležitostiach a najmä vo svojich náboženských inštitúciách úplne samostatní a svoje náboženské záležitosti riadili a organizovali podľa vlastného uváženia bez toho, aby ich niekto zvonka akokoľvek ovplyvňoval. - Aj keď sa už od Konštantína kládli prekážky výstavbe nových synagóg, úrady sa nezaujímali o to, čo sa v synagógach deje, hoci občas udavači a prebehlíci vyvolávali vyšetrovanie a pátranie. Vlády sa nezaujímali o to, či sú Židia takpovediac reformovaní alebo ortodoxní, alebo ako sa nazývali vtedajšie módne slová. Vnútorný náboženský život bol slobodný a nedotknutý.

    -- Wolf, Gerson (1823-1892) pedagóg a historik (http://lexikus.de/bibliothek/Ferdinand-II-und-die-Juden)

    --

  • t
    upravené 28 Mar 20:36 #47->


    analytik povedal/-a: Bohužiaľ tá nenávisť je vnútri základného dokumentu ...


    Váš názor na danú tému chápem, myslím si však, že zamieňate pojem "vina" za slovo nenávisť. Po prečítaní niektorých prác KSB osobne som nepociťoval žiadnu nenávisť-hnev, zlosť. K vinníkovi nemusíte pociťovať hnev, možný je súcit, pomoc.

  • Milo
    upravené 2 May 21:45 #48->

    Snemovňa reprezentantov schválila návrh zákona na rozšírenie definície antisemitizmu

    Snemovňa reprezentantov USA v stredu schválila legislatívu, ktorá stanovuje širšiu definíciu antisemitizmu pre ministerstvo školstva na presadzovanie antidiskriminačných zákonov, čo je najnovšia reakcia zákonodarcov na celonárodné študentské protestné hnutie proti vojne medzi Izraelom a Hamásom.

    Návrh, ktorý prešiel v pomere 320-91 s určitou podporou oboch strán, by kodifikoval definíciu antisemitizmu Medzinárodnej aliancie pre pripomínanie holokaustu v hlave VI zákona o občianskych právach z roku 1964, federálneho antidiskriminačného zákona, ktorý zakazuje diskrimináciu na základe spoločného pôvodu, etnických charakteristík alebo národnostného pôvodu. Návrh teraz putuje do Senátu, kde je jeho osud neistý.

    --

    Predmetná definícia antisemitizmu podľa "Medzinárodnej aliancie pre pripomínanie holokaustu":

    Na plenárnom zasadnutí 26. mája 2016 v Bukurešti sa rozhodlo:

    prijať túto právne nezáväznú (viď. hore) pracovnú definíciu antisemitizmu:

    "Antisemitizmus je určité vnímanie Židov, ktoré sa môže vyjadriť ako nenávisť voči Židom. Rétorické a fyzické prejavy antisemitizmu sú namierené proti židovským alebo nežidovským osobám a/alebo ich majetku, proti inštitúciám židovskej komunity a náboženským zariadeniam."

    Príklady súčasného antisemitizmu vo verejnom živote, médiách, školách, na pracovisku a v náboženskej sfére môžu s prihliadnutím na celkový kontext zahŕňať okrem iného:

    • vyzývanie, napomáhanie alebo ospravedlňovanie zabíjania alebo ubližovania Židom v mene radikálnej ideológie alebo extrémistického pohľadu na náboženstvo.
    • Vyslovovanie lživých, dehumanizujúcich, démonizujúcich alebo stereotypných tvrdení o Židoch ako takých alebo o moci Židov ako kolektívu - ako je najmä, ale nie výlučne, mýtus o svetovom židovskom sprisahaní alebo o Židoch kontrolujúcich médiá, hospodárstvo, vládu alebo iné spoločenské inštitúcie.
    • Obviňovanie Židov ako národa, že sú zodpovední za skutočné alebo vymyslené zlé skutky spáchané jednou židovskou osobou alebo skupinou, alebo dokonca za činy spáchané nežidmi.
    • Popieranie skutočnosti, rozsahu, mechanizmov (napr. plynové komory) alebo zámernosti genocídy židovského národa zo strany národnosocialistického Nemecka a jeho podporovateľov a spolupáchateľov počas druhej svetovej vojny (holokaust).
    • Obviňovanie Židov ako národa alebo Izraela ako štátu z vymýšľania alebo zveličovania holokaustu.
    • Obviňovanie židovských občanov, že sú lojálnejší voči Izraelu alebo údajným prioritám Židov vo svete než voči záujmom svojich vlastných štátov.
    • Popieranie práva židovského národa na sebaurčenie, napr. tvrdením, že existencia štátu Izrael je rasistickým počinom.
    • Uplatňovanie dvojakých štandardov tým, že od neho vyžaduje správanie, ktoré sa neočakáva ani nevyžaduje od žiadneho iného demokratického národa.
    • Používanie symbolov a obrazov spojených s klasickým antisemitizmom (napr. tvrdenia o tom, že Židia zabili Ježiša, alebo o rituálnych vraždách) na charakterizovanie Izraela alebo Izraelčanov.
    • Porovnávanie súčasnej izraelskej politiky s politikou nacistov.
    • Pripisovanie kolektívnej zodpovednosti Židom za konanie štátu Izrael.

    --