Úvahy o Bohu a Vesmíre

178101213

Komentáre

  • Atom
    upravené Mon 4 Jul 2022 #272->

    Boj protikladů (z něho vznikla doktrína rozděluj a panuj) je neadekvátní popis všehomíra. Mohlo to být i naopak, že pólové vidění světa bylo šikovně podstrčeno od GP, aby mu tato doktrína pomohla se štvaním lidí proti sobě.

    Ve skutečnosti se všichni vzájemně potřebujeme ke svému růstu a aby jsme se učili jak se zapojovat do celku. Kdo si kvůli pýše začne myslet, že druhé nepotřebuje zůstane sám bez Boha.

    Ta snaha udržet pólové vidění vede až k tomu, že staví ďábla a Boha na roveň (dva póly). Pak vznikají takové absurdní otázky proč stvořil Bůh ďábla svého oponenta, aby mu vše kazil a navíc odebral mu tak všemohoucnost (mohla by to být hra nanajských chlapečků, ale to pak není pólové uspořádání, je to hra na dobrého a zlého policajta).

  • @Atom povedal/-a:

    Ta snaha udržet pólové vidění vede až k tomu, že staví ďábla a Boha na roveň (dva póly).

    To je právě mylná představa křesťanství. Kdo rozumí principu jang - jin, chápe, že oba póly jsou stvořeny Bohem a Bůh stojí mimo tyto póly - mimo polaritu.

  • Atom
    upravené Mon 4 Jul 2022 #274->

    @Miky72 povedal/-a:

    @Atom povedal/-a:

    Ta snaha udržet pólové vidění vede až k tomu, že staví ďábla a Boha na roveň (dva póly).

    To je právě mylná představa křesťanství. Kdo rozumí principu jang - jin, chápe, že oba póly jsou stvořeny Bohem a Bůh stojí mimo tyto póly - mimo polaritu.

    Nestudoval jsem křesťanství, ale přirozeně ho chápu spíše jako jednotu, kde Bůh je nadřazen ďablovi, který jemu podřízen (ty tendence dávat ďábla na roveň Bohu pozoruji v kultuře - ne přímo u kněžích, kteří ďábla používají na strašeni oveček a zároveň odpoutávají pozornost od vlastní zodpovědnosti za následky svých činů - může za to ďábel, ne ten jen využije naší slabé morálky). I jing - jang je sjednocující princip. Pólový princip, chápu tak, že oba póly se přetahují, ale zároveň vzájemně potřebují. Ode zdi ke zdi - není možné dosáhnout vítězství dobra - věčné neuspokojivé přetahování.

    Příklad:
    Mám silnici a mohu po ní jet dostatečně rychle, plynule a bezpečně, tak abych dosáhl cíle. Ta silnice má pravý a levý okraj, za kterým to nepůjde. GP tyto hranice božího dopuštění prezentuje jako póly, mezi kterými je život, dle tohoto výkladu je potřeba když jsme moc vpravo jet rychle doleva tam spadnout do příkopu a horko těžko se vyhrabat jet do rychle doleva a tam spadnout do příkopu a tak stále dokola

    (cesta se exponenciálně protáhne a stane také exponenciálně nákladnější - vývoj se zpomaluje, ale nezastavuje, nakonec někoho napadne, přestaňme pořád padat do příkopu a jeďme rovně po silnici a už je to tady KSB),

    řízení na hranici Božího dopuštění. V tomhle se mi líbí Budhovo učení, zlatá střední cesta, jít uprostřed cesty a nepadat do propastí okolo. (Budhovo učení má nedostatek v tom, že neřeší problémy se řízením společnosti, řeší pouze osobní prospěch, tkz. "osvícení", je to další z nástrojů GP, který vychovává nové generace tak, aby neohrozili postavení globálního parazita. A je to tak moc sobecké, že museli přidat bajku, že Budha do nirvány nevstoupí dokud nebude poslední bytost osvícena).

    Takže hranice Božího dopuštění jsou zjednodušeny až "zprimitivněny" do pólů mezi, kterými probíhá život. Lze trošku použít - někdy stačí toho zjednodušení, ale při hlubších pohledech a rozborech to neobstojí.

  • @dum povedal/-a:
    Sud medu s lyžicou jedu je nepoužiteľný, nestráviteľný, jedovatý -sud jedu s lyžicou medu taktiež. Stráviteľný, čistý je len sud medu.

    To jsou povídačky starý babičky. Med a jed nejsou protipóly, takže tento příklad je úplně mimo mísu.
    Protipóly jsou jed a protijed.

  • Atom
    upravené Mon 4 Jul 2022 #276->

    Protipóly jsou jed a protijed.

    Také ne, protože protipóly se potřebují, musí být vždy oba. Jed může existovat i když nebude protijed a naopak (je to jenom hra se slovy, protože příslušné látky budou jedem nebo protijedem jenom v určitém kontextu). Skutečné protipóly lze těžko najít (protože nic takového není), např. den a noc, může být místo, kde bude stále tma a kde stále světlo, jenom někde v určitém kontextu se střídá den a noc. To samé život a smrt, pravděpodobně duše dlí v prostoru, kde smrt není a je tam "život věčný", který existuje i bez svého protipólu smrti a proto smrt není protipólem života. Jak "říkám" skutečné protipóly, kdy jeden bez druhého nemůže být, neexistují, je to vyjádření maskující jednotu, která se neustále skládá a přeskupuje a vyjadřuje v různých formách.

  • d
    dum
    upravené Mon 4 Jul 2022 #277->

    @Miky72 povedal/-a:

    @Atom povedal/-a:

    Ta snaha udržet pólové vidění vede až k tomu, že staví ďábla a Boha na roveň (dva póly).

    To je právě mylná představa křesťanství. Kdo rozumí principu jang - jin, chápe, že oba póly jsou stvořeny Bohem a Bůh stojí mimo tyto póly - mimo polaritu.

    Med a jed som nedával ako príklad tvojich protipólov ale dobra a zla (miesto jedu som mohol dať aj napr. smolu, to znamená keď je pravda a dobro znečistená lžami a zlom tak už je to pseudopravda, pseudodobro a naopak lyžica pravdy a dobra v sude lží a zla s tým nič veľa nenarobí. Preto je potrebné rozlíšenie čo je čistá pravda a čisté dobro (sud medu).
    Jang jin.- konfucianizmus sa vôbec bohom či bohmi nezaoberá, je zameraný na etiku, morálku a pôsobenie v bežnom živote, a taoizmus je polyteistický, takže sa určite nezhodneme, ani nikto nikoho nepresvedčí (ani to vlastne nie je úmyslom). Nemá to žiadny zmysel. Prvá priorita je rozdielna. Na margo vyššie spomenutých polarít dávania a príjmania: Keď mi daruješ 1000 eur-pozitívne, keď ich príjmem-negatívne....tak ti ich vrátim naspäť-pozitívne.

  • Polarita

    „Včera jsem byl chytrý. Proto jsem chtěl změnit svět.
    Dnes jsem moudrý. Proto měním sám sebe.“ Sri Chinmoy

    Úhel pohledu

    Rozložením Nicoty na polarity JANG a JIN mohl vzniknout pojem subjekt a objekt. Představme si dva lidi, kteří se na sebe vzájemně dívají. První člověk označí sebe za pozorovatele a druhého člověka za pozorovaného. Druhý člověk řekne pravý opak: Sebe označí za pozorovatele a prvního člověka za pozorovaného. Tady vzniká pojem já a ty. Člověk se ztotožní s pojmem já a všechno ostatní, pociťuje jako ne-já, jako ty. Tím se člověk stává zajatcem polarity. Jeho já ho nutí vnímat svět jako svět protikladů, protipólů. Tím vnímá vše jako já a ty, muže a ženu, den a noc, teplo a chlad, plus a mínus, dobro a zlo. Viz tabulka: JANG – JIN

    Naše vědomí nám neumožňuje vnímat celek. Vědomí rozštěpuje a rozkládá vše do protikladných dvojic. Nutí nás tyto dvojice rozlišovat a poté se rozhodovat. Můžeme přijmout vždy jen jednu z těchto dvojic, druhou musíme vyloučit. Naše vědomí činí denně tisíce, ba miliony rozhodnutí, co činit. Co přijme a co odmítne. Máme toto rozhodování v sobě tak zažité, že už nám ani nepřijde, že se musíme neustále rozhodovat. V každém okamžiku se musím rozhodovat jestli: budu číst tuhle knihu nebo nebudu číst tuhle knihu, budu dýchat, nebo nebudu dýchat, budu jíst nebo hladovět, budu spát či bdít nebo půjdu vlevo či vpravo, atd …

    Za polaritou, kterou vnímáme, stojí Nicota, v níž jsou všechny nerozlišené protiklady. My bychom asi pocítili velké zklamání nad tím, kdybychom se dozvěděli, že žádoucí stav našeho vědomí je Nicota. (V buddhistické filosofii „nirvána“ znamená „Nicota“ – doslova vyhasnutí.) Nicota nemá žádnou manifestaci, jakékoli vymezení, a tím je polaritě nepochopitelná. Nicota je to jediné, co skutečně existuje, bez začátku a konce, věčné bez pojmu času.

    Takovouto Nicotu si nedokážeme představit. Existují sice různé meditační techniky, které nám alespoň na krátký okamžik dovedou Nicotu přiblížit nebo vnímat. V Nicotě neexistuje žádná touha, jakékoli chtění nebo snažení, neexistuje žádný pohyb, neboť neexistuje nic, po čemž by se dalo toužit. Teprve v Nicotě nacházíme všeho hojnost.

    V polaritě existence jednoho pólu podmiňuje existenci pólu druhého. Pokud např. v elektřině nebo magnetismu odstraníme jeden pól, zmizí i druhý pól. Abychom to vyjádřili zase matematicky: Jestliže zmizí čísla kladná, zmizí tím i čísla záporná, neboť bychom je neměli s čím porovnávat.

    Vezměme opět příklad dvou pozorovatelů, kteří se budou dívat každý z opačné strany na jednu minci. Jeden bude popisovat, co vidí na líci mince, druhý bude popisovat, co vidí na rubu mince. Mohou se donekonečna hádat a vysvětlovat si, co vidí, stejně shodnou řeč nenajdou.

    JANG JIN
    Muž Žena
    Dynamický Klidná
    Přizpůsobivý Stálá
    Expanduje Přitahuje
    Lehký Těžká
    Čas Prostor
    Plus Minus
    Vzdušný Hmotná
    Kyselý Zásaditá
    Vypouklý Dutá
    Rychlý Pomalá
    Den Noc
    Poledne Půlnoc
    Letní slunovrat Zimní slunovrat
    Teplo Chlad
    Jednoduchý Složitá
    Suchý Vlhká
    Magnetický Elektrostatická
    Světlo vlna Světlo částice
    Vědomí Nevědomí
    Tělo Duše
    DOBRO ZLO

    Podobně si takovéto dva pozorovatele můžeme představit u dveří. Jeden bude stát venku před budovou, druhý bude v budově. Oba se dívají na stejné dveře, přitom pro prvního je to vchod, pro druhého východ. Není o čem pochybovat, oba jsou skálopevně přesvědčeni o své pravdě.

    Poměrně dobře se s dvojím pojetím světla vypořádala fyzika. Jedna fyzikální teorie praví, že světlo je vlna, druhá teorie praví, že světlo je částice. Obě teorie se přitom zdánlivě vylučují. Přitom fyzikové se nehádají donekonečna, která teorie je správná, smířili se s tím, že prostě platí obě, i když jsou vzájemně v rozporu. Tady si povšimněte, že v tabulce JANG – JIN neuvádím jako protipól světla tmu, ale protipól světla vlny je světlo částice. Principy JANG a JIN byly definovány hodně dávno a omyl, že světlo je protipól tmy, je velmi rozšířený.

    Z předcházejícího textu vyplývá, že bychom správně neměli říkat „buď – anebo“, ale lépe by bylo říkat „nejen – ale i“. Mince má nejen líc, ale i rub, dveře znamenají nejen vchod, ale i východ, světlo je nejen vlna, ale i částice.

    Na obrázku je zobrazen poměrně známý optický klam, kdy záleží na tom, z jaké strany se na obrázek díváme. Pokaždé vidíme něco jiného.

    Nutnost volby

    Polarita našeho vědomí nás neustále staví před nutnost rozhodování. Máme vždy na výběr ze dvou možností, realizovat můžeme ale jen jednu z nich. Po každém rozhodnutí tedy zůstává vždy jedna z možností nerealizována. Musíme volit a rozhodnout se, zda se budu krást, nebo se budu živit poctivě, zda nepřítele zabiji nebo ne, zda postavím dům nebo budu bezdomovec, zda budu věrný, nebo nevěrný, zda se někomu pomstím nebo mu odpustím. Nutnost volby nás pronásleduje v každém okamžiku. Rozhodnutí se nemůžeme vyhnout. Už samo rozhodnutí se nerozhodovat je rozhodnutí. Protože se chceme rozhodnout vždy správně, nutnost volby nám usnadňují určitá hodnotová kritéria. V našem evropském prostředí je to např. Desatero, ze kterého vlastně vychází celá křesťanská kultura a i veškerý právní řád v zemích s křesťanskými kořeny. Pokud máme takové kritérium, rozhodování je snadné: Nebudu krást, protože máme přikázání: „Nepokradeš!“. Nepřítele nezabiji, protože máme přikázání: „Nezabiješ!“. Manželce nebo přítelkyni „musím“ být věrný, protože máme přece přikázání: „Nesesmilníš!“. V jiných krajinách a končinách mají sice jiná hodnotová kritéria a ta jim umožňují také nějaký (třeba i spokojený) život. A tak se naše hodnotová kritéria dostávají do konfliktu s jinými hodnotovými kritérii a každý se snaží obhajovat ty svoje. Člověk by nejraději přesvědčil všechny lidi o svých „správných“ hodnotových kritériích, aby konečně na světě zvítězilo dobro a pořádek. O to se ovšem snaží všichni. A tak v celém světě zuří naplno válka správných názorů – všichni chtějí jen to dobré. Co je tedy správné a co špatné? Co je dobré a co zlé?

    Jak z toho ven? V polarizovaném světě neexistuje nějaké objektivní, absolutní dobro, každé hodnocení je závislé na úhlu pohledu pozorovatele na danou věc. Jiný pozorovatel z jiného stanoviště a třeba i s jinými hodnotovými kritérii to může vidět úplně jinak. Nemůžeme chápat svět tak, že budeme prosazovat jen to „dobré“ a „správné“ a všechno „zlé“ a „špatné“ se budeme snažit sprovodit z tohoto světa.

    Jaké je řešení? Řešení v polaritě neexistuje. K vyřešení bychom mohli dospět, pokud bychom se na stvořený svět polarit dokázali podívat z pohledu Nicoty (Jednoty). Z pohledu Nicoty (Jednoty) jsou všechny možnosti dobré a správné stejně tak jako špatné a chybné současně. Obě polarity tedy mají právo na existenci, protože vytváří celek – Nicotu (Jednotu), ze které všechno vzešlo. Opět odkazuji na obrázek Monády, který jasně ukazuje, že aby byl kruh úplný, potřebujeme k tomu i ten tmavý pól JIN. Lidem je zkrátka příjemnější pól JANG (dobro, mír, láska, štěstí, atd.) a tak se ten druhý pól (zlo, válka, nenávist, neštěstí, atd.) snaží sprovodit ze světa. Samozřejmě neúspěšně, protože nelze bojovat proti zákonům Stvoření. Sen o světě bez válek se táhne celou lidskou historií. A právě ta samá historie nám ukazuje na marnost takovéto snahy. Celé dějiny jsou jen dějinami válek. Je to důkaz toho, že jestliže se snažíme jednostranně posilovat jeden pól, rovnoměrně s ním roste také jeho protipól.

    Jestliže cílem člověka je Nicota, která stírá protiklady a rozdíly mezi nimi, pak člověk nemůže dosáhnout úplnosti, dokud něco odmítá ve svém vědomí, anebo se vůči něčemu vymezuje. V tomto Stvoření neexistuje nic, co nemá právo na existenci. V tomto Stvoření není nic, co bychom měli napravovat, kromě našeho vlastního myšlení. Viz citát od Sri Chinmoye v úvodu.

    Také v Bibli nenacházíme jediné místo, kde by Ježíš vyzýval k nápravě tohoto světa. Člověk se domnívá, že svou aktivitou, svým konáním dokáže změnit svět k lepšímu. Neměníme však svět, nýbrž naše nazírání na něj. Naším úkolem je porozumět, že celý tento polarizovaný svět je jen Nicota rozložená v čase. My nedokážeme pozorovat či vnímat oba póly najednou, proto jsme odkázání je vnímat je v čase. Polarita tedy brání Nicotě v tom, aby byla současná. My takovouto současnost nedokážeme vnímat, proto Nicotu vnímáme oklikou pomocí času. V průběhu času je pak každý pól vyvážen svým protipólem. Tak jako se střídá den a noc, léto a zima, tak si v čase každá realizace jednoho pólu vynutí realizaci i druhého protipólu.

    Východní filosofií je tento polarizovaný svět nazýván „májá“, což znamená „iluze“. Moderně s pomocí matematiky bychom mohli říci, že tento svět je „imaginární“. Reálná je pouze ona Nicota. Nicméně Nicotu nedokážeme poznat přímo, proto je nutné učinit poznání Nicoty zde, v tomto polarizovaném světě.

    Pokud se chceme na tento svět dívat z tohoto nového hlediska, musíme se naučit vidět polarizovaně. Abychom při každém pozorování viděli současně také protipól pozorovaného. Musíme se naučit vnímat a rozlišovat ne v rámci „buď – anebo“, ale pohledem „nejen – ale i“. Tím nebude náš pohled jednostranný, ale jednotný.

  • Atom
    upravené Mon 4 Jul 2022 #279->

    Naše vědomí nám neumožňuje vnímat celek. Vědomí rozštěpuje a rozkládá vše do protikladných dvojic.

    Moje tedy ne, naopak mě nutí vše syntetizovat, přesně jak to bylo správně uděláno se symbolem jing a jang.

    Poměrně dobře se s dvojím pojetím světla vypořádala fyzika. Jedna fyzikální teorie praví, že světlo je vlna, druhá teorie praví, že světlo je částice. Obě teorie se přitom zdánlivě vylučují.

    To bylo umělé rozhodnutí, které již je vyvráceno, akorát se o tom nemluví. Byl tom dokument na zoom sešla se jakási vědecká a tam to GP protlačil. Albert Einstein byl proti částicovému pojetí (to je primitivní rozdělení na malé části, tak mohu namodelovat cokoliv, ale neobjevím nic nového, podstatného, což se stále děje - objeví se ve fyzice nový jev a vymyslí se další částice, ale pomocí částic nedošlo k žádné predikci nových jevů, které by potvrdili teorii). Jo a zkrachovalo to na tom, že neexistuje vysvětlení jak si částice předají mezi sebou informace překračující ne násobně, ale "mocninově" (na n-tou) rychlost světla - vysvětlení je nasnadě svět je jedna látka a nejsou tam žádná prázdná místa nějaká nicota, je tam éter. Takto byl zablokován éterický věk a bezodpadové technologie, které se GP nehodí (potřebuje odpad v podobném algoritmu jako potřebuje upadlé duše, aby bylo potřeba dobře placených uklizečů je potřeba vyrobit odpad).

    Protikladné dvojice a nutnost si vybrat jednu z nich považuji za chybný světonázor podsunutý GP k našemu zotročení a který navíc vede psychiku do schizofrenie.

    Lze stanovit hranice meze, koridor Božího záměru, znovu opakuji příklad cesta a její levý a pravý okraj co meze, ale to nejsou protiklady.

    Poznámka:
    Miky72 píše čím dál tím delší texty na obhajobu vnímání světa pomocí protikladů, je to Sisyfovská práce dokazovat již pro mě samozřejmé věci, protože neustupuje ani o píď. Takhle konsensu nedojdeme, osobně jsem vyšel vstříc, že za určitých okolností a zjednodušení to lze použít. Miky, ale nejeví ani náznak, že by se na to podíval nějak nově a snažil se na to podívat očima oponenta, takže již s příspěvky na to téma končím.

  • M
    upravené Mon 4 Jul 2022 #280->

    Také ovšem můžeme zůstat u toho Junga a podívat se, co nám k polaritě říká sám v komentáři k překladu Tajemství zlatého květu, stěžejního díla esoterického taoismu (šmrncnutého konfuciánstvím, buddhismem a nestoriánským křesťanstvím), které radikálně ovlivnilo jeho pozdější názory i terapeutickou praxi:

    "Abychom porozuměli následujícímu překladu čínských knih, bude dobré říci ještě několik
    slov o základech světového názoru, na kterých je založena jejich metoda. Tento světový názor
    je do jisté míry společný všem čínským filozofickým směrům. Je budován na předpokladu, že
    vesmír i člověk podléhají v podstatě společným zákonům, že člověk je malý kosmos a není
    oddělen od velkého kosmu žádnou pevnou bariérou. Zde i tam vládnou tytéž zákony a
    přechod z jednoho stavu do druhého je otevřen. Psýché a kosmos se chovají jako vnitřní svět a
    vnější svět. Člověk se tudíž podílí na vesmírném dění a je do něho nitrem i vnějškem zapojen.

    Tao, smysl světa, Cesta, vládne tedy člověku stejně jako neviditelné i viditelné přírodě (nebi i
    zemi). Znak tao se v původním tvaru skládá z hlavy, která značí „počátek“, a to z dvojité
    hlavy, což znamená také „jít“, a pod ní byl připojen znak „zastavit se“, který se při pozdějším
    způsobu psaní vynechával. Původním významem tedy byla „kolej, jež — sama nehybná —
    vede od počátku přímo k cíli“. Navozuje se tedy myšlenka Cesty, jež je sice sama bez pohybu,
    ale umožňuje všechny pohyby a udílí jim zákon. Nebeské dráhy jsou dráhy, po nichž se
    pohybují souhvězdí; dráhou člověka je Cesta, po níž se má ubírat. Lao-c’ užívá tohoto slova v
    metafyzickém smyslu a myslí jím základní kosmický princip, „smysl“, který předchází
    každému uskutečnění, dosud nerozdělený polárním rozpětím protikladů, na něž se každé
    uskutečnění váže. Takto je této terminologii třeba v předkládané knize rozumět.
    V konfucianismu se smysl pojmu poněkud liší. Slovo tao má význam kosmický a znamená
    pak pravou cestu, jednak cestu (okružní dráhu) nebe, jednak obdobnou cestu člověka.
    Základním principem jejich nerozlučné jednoty je konfucianismu tchaj-ťi (veliký vazný trám,
    veliký pól). V našem textu se místy objeví i slovo pól a znamená totéž jako tao.

    Z tao respektive z Tchaj-ťi vznikají pak základní složky skutečnosti, polární světlo (jang) a
    polární temnota čili stín (jin).
    Evropští badatelé při tom myslili především na pohlavní vztahy.
    Ale tyto znaky se vztahují i k přírodním jevům. Jin je stín, tudíž severní svah hory a jižní břeh
    řeky (neboť slunce stojí ve dne tak, že se tato strana jeví od jihu temná). Jang byl v původním
    tvaru vyznačován jako vlající korouhev a je to — paralelně k jin — i jižní strana hory a
    severní strana řeky. Až teprve z tohoto významu „světla“ a „tmy“ byl princip rozšířen na
    všechny polární protiklady, tedy i na protiklad sexuální. Protože však dvojice protikladů
    působí podvojné jen v oblasti jevů a vpravdě vycházejí z nedílné jednoty, přičemž se jang
    jako aktivní princip jeví být principem podmiňujícím a jin jako pasivní princip principem
    odvozeným a podmíněným, je jasné, že se tato myšlenka nezakládá na metafyzickém
    dualismu. Méně abstraktní než jin a jang jsou pojmy tvůrčí a přijímající (čchien a kchun), jež
    pocházejí z Knihy proměn a symbolizuje je nebe a země. Spojením nebe a země a účinkem
    duálních prasil na tomto dějišti (podle jediného prvotního zákona tao) vzniklo „deset tisíc
    věcí“, tj. vnější svět.

    V pohledu z vnějšku se mezi všemi těmito věcmi nachází i člověk ve své tělesné podobě, jež
    je ve všech částech malým vesmírem, mikrokosmem (siao-tchien-ti). Nitro člověka pochází —
    jak říkají konfuciáni — z nebe, anebo — jak to vyjadřují taoisté — je jednou z jevových
    forem tao. Člověk se projevuje v podobě množství individuí, z nichž v každém je jako
    ústřední princip obsažena centrální Jednota; jenomže se ihned — ještě před narozením v
    okamžiku početí — polárně a duálně rozestoupí na bytí a život. Znak pro bytí (sing) se skládá
    ze srdce (sin) a ze vzniku, zrození (šeng). Srdce je podle čínské představy sídlem
    emocionálního vědomí, jež se probouzí citovou reakcí na dojmy z vnějšího světa
    zprostředkované pěti smysly. To, co jako substrát zbývá, jestliže se neprojevují pocity, co
    tedy jaksi trvá v nadpozemském — nadvědomém — stavu, to je bytí (sing). Podle toho, jak je
    jeho pojem přesněji definován, je bytí od počátku dobré, přistupujeme-li k němu z hlediska
    věčné ideje (meng-c’), a je naopak původně zlé anebo přinejmenším neutrální a musí se
    zlepšovat teprve dlouhým vývojem mravů, když je pojímáme z hlediska empirického
    historického vývoje (sün-kchuang).

    Bytí (sing), které má ve všech případech blízko k pojmu logos, jakmile vchází do jevu, působí
    v těsném spojení se životem (ming). Znak pro ming (život) znamená vlastně královský rozkaz,
    určení, sudbu, osud určený člověku, tedy také dobu života, míru vitální síly člověku
    vyměřené, takže má ming (život) vlastně blízko k Erótu. Oba principy jsou v podstatě
    nadindividuální. Bytí (sing) je to, co činí člověka člověkem, duchovní bytostí. Má je
    jednotlivý člověk, ono však daleko přesahuje individuum. Život (ming) je rovněž
    nadindividuální potud, že člověk musí prostě přijmout osud, který není z jeho vědomé vůle.
    Konfucianismus v tom vidí zákon určený z nebe, kterému se je nutno podrobit; taoismus v
    tom spatřuje pestrou hru přírody, která sice nemůže obcházet zákony tao, nicméně je zcela
    náhodná; čínský buddhismus v tom vidí působení karmy ve světě marnosti."

    (Následuje výklad o tom, jak polarity působí v lidské psychice, o vzájemném působení anima (chun) a animy (pcho) a úpadkovém životním procesu, pokud člověk aktivně nebrání "zcizení" svého bytí, tj. jeho rozumová složka je pohlcena tou animální.) A pokračuje:

    "Jestliže se naopak v životě podaří udělit životním silám návratný, vzestupný pohyb, jestliže
    animus ovládne síly animy, osvobodí se od vnějších věcí. Poznává je, ale netouží po nich. Jeho
    síla se tím vymaní z bludu. Nastane stoupavý oběh sil. Lidské Já se vyprostí z pouta se světem
    a po smrti zůstává živé, protože „zniternění“ životních sil zabrání tomu, aby se rozplynulo ve
    vnějším světě. Vytvoří naopak centrum života ve vnitřní rotaci monády, nezávislé na existenci
    těla. Takové Já je bůh, deus, šen. Znak pro šen znamená rozpínat se, působit — zkrátka opak
    kuej. V nejstarším způsobu psaní byl vyznačován dvojitým meandrovitým zákrutem, který
    jinak též znamená hrom, blesk, elektrický výboj. Takovéto bytí trvá, dokud trvá vnitřní rotace.
    Dokáže také z neviditelného místa působit na lidi a nadchnout je pro velké myšlenky a
    ušlechtilé činy. Tak působí světci a mudrci dávných dob, kteří po tisíce let podněcují a
    rozvíjejí lidstvo."

    Nebudu dál plevelit, je na každém, z jakých zdrojů vyjde a jak si je vyloží. Ale už to tady různou formou řekli přede mnou: nakonec je na nás, jakou cestu zvolíme. Jde jen o to, abychom počítali s tím, že za to neseme osobní odpovědnost.

  • dobro zlo a polove videnie sveta je klasicky binarny model ako v pocitaci 0-1 a nic medzi tym.
    Dobro zlo existuje ale zuzit videnie sveta na to ze svet je modelovany cez 0-1 a cez toto tu vsetko prebieha od tohoto sa odvija je omyl. Svet je svetom pricin a nasledkov. Dobro zlo su v tomto modele sekundarne mozno tercialne. Ak prijmeme model sveta ako sveta dobra a zla tak prijmeme to ze zlo je potrebne dokonca som sa stretol s tvrdenim ze len cez zlo sa dostanes k dobru. Nezmysel. O com je potom jazyk zivotnych okolnosti? Clovek dostava upozornenia a vie sa zlu vyhnut. Treba to vediet citat. Zlo je tu len ako overovatel spravnosti zivotnych postojov. Totiz ak nie si na spravnej ceste dobehne Ta to. Skutocne rozumni ludia sa zlu vedia vyhnut. Na predchadzajucom fore niekto pisal o Budhovi ako zazil osvietenie stal sa velmi hlboko chapajucim clovekom. Klucom k celemu je pochopenie ako kedy a co konat alebo nekonat. Ake nasledky tvorim? Napr. aj svojim myslenim.

  • d
    dum
    upravené Tue 5 Jul 2022 #284->

    "Skutočne rozumní ľudia sa vedia zlu vyhnúť" Áno, no....viackrát som to už uviedol,opakujem sa už, viem, no opakovanie je matka.....Ak rozlišuješ a chápeš napr. v rámci rodiny čo je dobré, zdravé, harmonické pre rast a blaho ducha , duše, tela teba aj ostatných v rodine a každý robí taktiež to isté, dávate, príjmate a vzájomne zdieľate atribúty dobra, pravdy, lásky, starostlivosti, pochopenia, akceptovania, empatie- tak ste a žijete v pozitívnom stave aj procese( ako v "nebesiach"). Zlo a lži nie sú stvoreniu potrebné (a preto nie sú nevyhnutným protipólom dobra a pravdy podľa východnej tézy jin-jang, v pozitívnom stave a procese "na nebesiach" protipóly nie sú, v stave svetla tma nie je, negativita neexistuje -len ako možnosť voľby a vedenie o jej aktivácii a prebiehajúcom procese na okraji multivesmíru- ; na zemi sa strany "protipólov" v podstate vzájomne taktiež nepotrebujú /dá sa to možno zobrať do úvahy -ale len čo sa týka zeme- ak to bolo myslené zakladateľmi teórie
    nejako podobne ako predostrela podľa Junga Michaela1 /) , avšak sú nutnou dočasnou záťažou lebo napriek upozorneniam boli voľbami aktivované a uvedené do procesu relatívnymi bytosťami kvôli porovnaniu a spoznaniu. Dočasná ilustrácia a poučenie o ich povahe tzv."na vlastnej koži" v procese prebieha. Preto sa nepríjemným zážitkom na zemi štrukturálne vyhnúť nedá, lebo je to planéta na ktorej koexistujú dobro, pravda vs.zlo a lži, a práve aj kvôli skúsenostnému poznaniu, ilustrácii a zažitiu dobra aj zla v procese ich koexistencie v priestore a čase sa tu entity z rôznych svetov inkarnujú.

  • d
    dum
    upravené Wed 6 Jul 2022 #285->

    "Také ovšem můžeme zůstat u toho Junga a podívat se, co nám k polaritě říká sám v komentáři k překladu Tajemství zlatého květu, stěžejního díla esoterického taoismu (šmrncnutého konfuciánstvím, buddhismem a nestoriánským křesťanstvím)," .....ináč Michaela, keďže si spomenula nestoriánov, spory medzi kresťanskými cirkvami a rôznymi ich odnožami napr. o prirodzenosť Ježiša Krista sú taktiež dosť zaujímavé. Len tak, mimochodom, netreba to rozoberať.

  • r
    upravené Wed 6 Jul 2022 #286->

    Laska, pricina nasledok dobro zlo, takto som si to vyskladal, preto som pisal ze dobro zlo su sekundarne az tercialne ako nasledok niecoho. Mam svoju definiciu lasky aj ked nemam rad slovo definicia a k laske to zrovna nesedi tak snad ako ja chapem lasku alebo co si pod tym slovom predstavujem. Laska je zivotny postoj k vopred nedefinovanej situacii ktory je sposobily privodit priaznivy nasledok. Ten posatoj ale nemusi byt vobec v danej situacii priaznivy. Zi a nechaj zit - kedy ano kedy nie. Aby clovek tento postoj vedel zaujat t.j. konat s laskou musi mat co najviac pochopeneho. U mna je laska konkretny prejav nie hormonmi podnieteny stav alebo inak ustreleny dekel napr. pri meditacii. Meditaciou mozes dospiet k pochopeniu ale treba to vediet aj pouzivat t,j, praxou overovat.

  • Ogar Valach
    upravené Wed 6 Jul 2022 #287->

    @Miky72, pozeráš sa na to z pohľadu duality. Dualita je ilúzia. Existuje len singularita. Ale aby singularita pochopila/zažila samú seba, musela stvoriť ilúziu duality. Prečítaj si knihu Rozhovory s Bohom od Neala Donalda Walscha. Tam je to všetko popísané. Začať môžeš príbehom Malá duša a slnko.

    Z pohľadu slovanskej metafyziky, Stvoriteľ stvoril živatmy. Aby živatmy nadobudli skúsenosti (zažili samé seba), vybrali sa do sveta na skusy. Aby mohli hrať hry, ktoré hráme, museli si obliecť niekoľko skafandrov - ducha, dušu a telo. Nie každá živatma sa rozhodla ísť hrať až tatko nízko ako my, ale my sme sa tak rozhodli. Cieľom je nadobudnúť skúsenosti, rozpomenúť sa kým v skutočnosti sme a prejaviť to vo fyzickej realite, a vrátiť sa so skúsenosťami späť k Stvoriteľovi, aby sa každá nová živatma rodila už aj s našimi skúsenosťami. Týka sa to len bielych ľudí. Ostatné národy to s najväčšou pravdepodobnosťou majú inak. Napríklad u nás, Slovanov, sú si muž a žena rovní, pretože boli Stvoriteľom stvorení naraz zo slova. V prípade arabov to tak nie je. Samsára sa týka len Indov, nás nie (kým na to dobrovoľne nepristúpime). Podobných rozdielov je veľmi veľa. Aj preto indické Védy nie sú totožné s našimi.

  • d
    dum
    upravené Sat 24 Sep 2022 #288->

    @dum povedal/-a:
    Nie som trinitársky kresťan lebo považujem Ježiša Krista za Jediného Absolútneho Nedeliteľného Boha s pozitívnou prirodzenosťou. Už som to písal. Podľa katolíckych koncilov je to heréza monarchianizmu- striktného monoteizmu. Nie som v žiadnom ich združení. Dogma hlavných prúdov kresťanstva jeden Boh v troch osobách resp. tri osoby v jednom Bohu či traja bohovia v jednej osobe je pre mňa neprijateľná, nelogická, nezmyselná, proti zdravému rozumu (podľa katolíkov to ľudia nemajú a nemôžu pochopiť ale majú bez výhrad a pochopenia prijať- to čo v Biblii ani nie je! a prijali to cirkevníci na konciloch!) a je polyteistická. No podľa katolíkov boli heretici aj husiti atď., stále heretikmi sú protestanti, nestoriáni, bogomilci atď. atď. Ja vychádzam hlavne z toho čo Ježiš Kristus konal a hovoril. Považujem ho za inkarnovaného Boha, Otca, Najvyššieho Ducha do tela Syna človeka. Aj to som už písal. Takže vychádzam z duchovného, vnútorného významu Biblie, a hlavne NZ, skladám
    mozaiku a hľadám styčné idey a body aj inde- Sumeri, Däniken, Indiáni, báje, rôzne mystické predtým aj magické mystériá a literatúra, rôzne učenia a filozofie. Logika, analýza, intuícia
    príp. vhľad mi to prepoja a ak to zapadá tak to uložím do duchovnej mozaiky....

    A myslíte si, milí prípadní čítajúci "mejnstrímoví" kresťania (hlavne katolíci ), že Najsvätejšia trojica, Svätá trojica resp. vôbec termín "trojica" sa spomína, existuje niekde v Biblii, hlavne v Novom Zákone? Nie je vlastne táto hlavná kresťanská dogma len niekoho výmysel? Môže existovať viac absolútnych sebauvedomujúcich vedomých entít bez toho že by sa neznegovali? Nie. Môže byť len Jedna Absolútna, ostatní a ďalší sú všetci k nej relatívni.

  • d
    dum
    upravené Sat 24 Sep 2022 #289->

    @JankaS povedal/-a:
    "otazka skor je, ci sa vnima ako tri samostatne entity alebo tri rozne prejavy Boha. Zoslanie Ducha svateho na Jezisa znamenalo spojenie fyzickej Zeme a bozieho impulzu. A Duch svaty osobne nechapem tento pojem ako nieco natvrdo oddelene od Otca, ale ako jeho prejav. Vsetci sme v Bohu a predsa me jeho prejavmi a to roznymi prejavmi. Obdobne chapem aj Boziu trojicu.
    Mimochodom prave ukrizovanim Jezisa podla Steinera doslo v dosledku dopadu jeho krvi na Zem k jej pozdvihnutiu v eterickom svete, inak by uz bola "stvrdla" a obrat naspat by nenastal."

    Vieš Janka, ono kresťanskí hodnostári (a hlavne katolíci) to majú pekne vyšpecifikované a vyšperkované- kto áno a kto nie. ,,Tá správna" dogma trojice je jeden Boh v troch rozličných osobách (samostatných entitách). Alebo tri samostatne existujúce osoby v jednom Bohu. Tri rôzne prejavy jedného Boha je podľa nich už heréza sabellianizmu. Takže si heretik 😉

  • @jardob povedal/-a:
    Je možné, že Boh nemá žiadny vonkajší svet okolo seba (ako ľudia), iba svoj vnútorný svet, ktorý neustále tvorí.

    @jardob, ten Boh, ktorý stvoril tento svet, má aj vonkajší svet.
    Niečo o tom sa dočítaš v “Prastaré tajemství květu života” od Drunvalo Melchizedek. A takisto by som si pozrel ešte aj nemecký rozprávkový film “Nekonečný príbeh”. Duša a myseľ umelca občas má vhľady do tajomstiev objektívnej reality, a nàsledne ich predàva v umeleckých obrazoch… V tejto rozpràvke by som sa snažil predovšetkým rozlúštiť to, čo je tá všetko pohlcujúca “Nicota” a odkiaľ sa vzala, pretože ona skutočne existuje. Obraz “Ničoty” a snaha uniknúť pohlteniu ňou je aj osnovou filmu “Piaty element”. Nie je to len nejaká fantazmagória, či umelecký výmysel. Na sklonku minulého storočia skutočne hrozilo, že “Ničota” pohltí nielen jednu časť Univerza (ako to bolo prezentované v roku 1984 vo filme “Nekonečný príbeh”), ale celé Univerzum. To, že sa to podarilo nesmierným úsilím konkrétnych ľudí odvrátiť, našlo odozvu vo filme “Piaty element” z roku 1997.
    Toto nie je úvaha, je to fakt.

  • d
    dum
    upravené Sat 24 Sep 2022 #291->

    @popolvar povedal/-a:

    @jardob povedal/-a:
    Je možné, že Boh nemá žiadny vonkajší svet okolo seba (ako ľudia), iba svoj vnútorný svet, ktorý neustále tvorí.

    @jardob, ten Boh, ktorý stvoril tento svet, má aj vonkajší svet.
    Niečo o tom sa dočítaš v “Prastaré tajemství květu života” od Drunvalo Melchizedek. A takisto by som si pozrel ešte aj nemecký rozprávkový film “Nekonečný príbeh”. Duša a myseľ umelca občas má vhľady do tajomstiev objektívnej reality, a nàsledne ich predàva v umeleckých obrazoch… V tejto rozpràvke by som sa snažil predovšetkým rozlúštiť to, čo je tá všetko pohlcujúca “Nicota” a odkiaľ sa vzala, pretože ona skutočne existuje. Obraz “Ničoty” a snaha uniknúť pohlteniu ňou je aj osnovou filmu “Piaty element”. Nie je to len nejaká fantazmagória, či umelecký výmysel. Na sklonku minulého storočia skutočne hrozilo, že “Ničota” pohltí nielen jednu časť Univerza (ako to bolo prezentované v roku 1984 vo filme “Nekonečný príbeh”), ale celé Univerzum. To, že sa to podarilo nesmierným úsilím konkrétnych ľudí odvrátiť, našlo odozvu vo filme “Piaty element” z roku 1997.
    Toto nie je úvaha, je to fakt.

    Boh nemal žiadny vonkajší svet okolo seba pokiaľ nezačal sám zo seba z potreby Tvorby a Lásky tvoriť Stvorenie. Boh bol v stave a Stvorenie už je výron, proces akoby mimo stavu. Ním stvorené bytosti už sú relatívne k Absolútnu, mimo Absolútna. No každopádne sa vo všetkých entitách Boh a jeho atribúty nachádzajú ako Život, Sebauvedomenie, Vedomie, Sloboda voľby. Pod tou "ničotou" si predstavujem zónu mínus, zónu negativity ktorá je pseudo- vytvorená relatívnymi entitami a je v opozícii k pozitívnym vesmírom a svetom plus, ktoré sú stvorené Bohom. Resp. to na našej zemi môže byť prezentované aj opačne - tá gravitačne objavená 95 % "temná hmota" z nášho pohľadu- sú vlastne tie svety plus ľudskými zmyslami nevnímateľné...Úplná ničota je nemožná. To by muselo zaniknúť aj Stvorenie, aj pseudo-stvorenie, aj Boh.

  • d
    dum
    upravené Mon 26 Sep 2022 #292->

    @dum povedal/-a:
    @JankaS povedal/-a:
    "otazka skor je, ci sa vnima ako tri samostatne entity alebo tri rozne prejavy Boha. Zoslanie Ducha svateho na Jezisa znamenalo spojenie fyzickej Zeme a bozieho impulzu. A Duch svaty osobne nechapem tento pojem ako nieco natvrdo oddelene od Otca, ale ako jeho prejav. Vsetci sme v Bohu a predsa me jeho prejavmi a to roznymi prejavmi. Obdobne chapem aj Boziu trojicu.
    Mimochodom prave ukrizovanim Jezisa podla Steinera doslo v dosledku dopadu jeho krvi na Zem k jej pozdvihnutiu v eterickom svete, inak by uz bola "stvrdla" a obrat naspat by nenastal."

    Vieš Janka, ono kresťanskí hodnostári (a hlavne katolíci) to majú pekne vyšpecifikované a vyšperkované- kto áno a kto nie. ,,Tá správna" dogma trojice je jeden Boh v troch rozličných osobách (samostatných entitách). Alebo tri samostatne existujúce osoby v jednom Bohu. Tri rôzne prejavy jedného Boha je podľa nich už heréza sabellianizmu. Takže si heretik 😉

    Ani mne sa to nepáči, no oficiálne koncilmi či synodami vyhlásené a prijaté dogmy aj herézy sú neoddiskutovateľné fakty .

  • d
    dum
    upravené Mon 26 Sep 2022 #293->

    @dum povedal/-a:

    @popolvar povedal/-a:

    @jardob povedal/-a:
    Je možné, že Boh nemá žiadny vonkajší svet okolo seba (ako ľudia), iba svoj vnútorný svet, ktorý neustále tvorí.

    @jardob, ten Boh, ktorý stvoril tento svet, má aj vonkajší svet.
    Niečo o tom sa dočítaš v “Prastaré tajemství květu života” od Drunvalo Melchizedek. A takisto by som si pozrel ešte aj nemecký rozprávkový film “Nekonečný príbeh”. Duša a myseľ umelca občas má vhľady do tajomstiev objektívnej reality, a nàsledne ich predàva v umeleckých obrazoch… V tejto rozpràvke by som sa snažil predovšetkým rozlúštiť to, čo je tá všetko pohlcujúca “Nicota” a odkiaľ sa vzala, pretože ona skutočne existuje. Obraz “Ničoty” a snaha uniknúť pohlteniu ňou je aj osnovou filmu “Piaty element”. Nie je to len nejaká fantazmagória, či umelecký výmysel. Na sklonku minulého storočia skutočne hrozilo, že “Ničota” pohltí nielen jednu časť Univerza (ako to bolo prezentované v roku 1984 vo filme “Nekonečný príbeh”), ale celé Univerzum. To, že sa to podarilo nesmierným úsilím konkrétnych ľudí odvrátiť, našlo odozvu vo filme “Piaty element” z roku 1997.
    Toto nie je úvaha, je to fakt.

    Boh nemal žiadny vonkajší svet okolo seba pokiaľ nezačal sám zo seba z potreby Tvorby a Lásky tvoriť Stvorenie. Boh bol v stave a Stvorenie už je výron, proces akoby mimo stavu. Ním stvorené bytosti už sú relatívne k Absolútnu, mimo Absolútna. No každopádne sa vo všetkých entitách Boh a jeho atribúty nachádzajú ako Život, Sebauvedomenie, Vedomie, Sloboda voľby. Pod tou "ničotou" si predstavujem zónu mínus, zónu negativity ktorá je pseudo- vytvorená relatívnymi entitami a je v opozícii k pozitívnym vesmírom a svetom plus, ktoré sú stvorené Bohom. Resp. to na našej zemi môže byť prezentované aj opačne - tá gravitačne objavená 95 % "temná hmota" z nášho pohľadu- sú vlastne tie svety plus, ľudskými zmyslami nevnímateľné...Úplná ničota je nemožná. To by muselo zaniknúť aj Stvorenie, aj pseudo-stvorenie, aj Boh.

    Ak sa mi nejaká téza nepáči, nesúhlasím s ňou- tak mám určite protiargumenty a svoju verziu, teóriu, hypotézu, tézu tvorby či netvorby, aj ničoty. Sem s ňou, možno sa poznanie viac rozšíri...Ten výron Stvorenia si treba predstaviť približne ako veľký tresk, no ani nie tak hmotnú explóziu ale duchovno- duševný výron, vysunutie. Zem sa zatiaľ nenachádza ani v svetoch plus ani v zóne mínus (ku ktorej máme na konci cyklu úpadku bližšie), ale na rozmedzí, lebo je tu možná koexistencia dobra aj zla.

  • oficialne vyhlasene dogmy su dogmy a nie neoddiskutovatelne fakty.....jedine ak si to myslel, ze to je len pre RKC ....inak dogma o neomylnosti papeza v cirkevnych veciach, pricom casom dochadza k prehodnoteniu ich nazorov, ukazuje, ze je to len mocenska paka a nie pravda ako objektivny fakt (alebo ako iny priklad je vid inkvizicia). Ale to nie je dolezite.....tusim Jan Pavol II. povedal, ze bud ludia ziskaju skutocnu skusenost s duchovnom (on to vnimal ze sa stanu mystikmi) alebo RKC zanikne (predpokladam v zmysle siroko prijimany duchovny nazor). Takze podstatnejsie je duchovny zaklad nez to, ci je svata trojica tri samostatne entity (co pre mna osobnr evokuje mnohobozstvo) alebo tri prejavy Boha, to je len kazdeho osobny nazor, ktory mu pomaha chapat svet a vlastny zivot (alebo nie)

  • d
    dum
    upravené Mon 3 Oct 2022 #295->

    @JankaS povedal/-a:
    oficialne vyhlasene dogmy su dogmy a nie neoddiskutovatelne fakty.....jedine ak si to myslel, ze to je len pre RKC ....inak dogma o neomylnosti papeza v cirkevnych veciach, pricom casom dochadza k prehodnoteniu ich nazorov, ukazuje, ze je to len mocenska paka a nie pravda ako objektivny fakt (alebo ako iny priklad je vid inkvizicia). Ale to nie je dolezite.....tusim Jan Pavol II. povedal, ze bud ludia ziskaju skutocnu skusenost s duchovnom (on to vnimal ze sa stanu mystikmi) alebo RKC zanikne (predpokladam v zmysle siroko prijimany duchovny nazor). Takze podstatnejsie je duchovny zaklad nez to, ci je svata trojica tri samostatne entity (co pre mna osobnr evokuje mnohobozstvo) alebo tri prejavy Boha, to je len kazdeho osobny nazor, ktory mu pomaha chapat svet a vlastny zivot (alebo nie)

    Áno, dogmy sú dogmy, no myslel som to tak že sú koncilmi či synodami oficiálne v určitom čase vyhlásené a prijaté, a to je neoddiskutovateľný fakt (že sa tie úkony de facto udiali). Iné názory na hlavnú dogmu kresťanstva ktorou je prijatá dogma o Najsvätejšej trojici - sú hlavne RKC považované a vyhlásené za herézy. Zaujímavosťou je že v histórii bol napr. aj rímsky pápež Honorius I. vyhlásený za heretika (nie v súvislosti s touto dogmou)...Trocha to rozoberiem, lebo podľa mňa je to dôležité kvôli chápaniu prirodzenosti Boha: ako píšeš, tri samostatné entity je mnohobožstvo, polyteizmus. No môžu byť len relatívne, v žiadnom prípade nie absolútne lebo by sa vzájomne negovali. Tri relatívne entity s tromi rozličnými vedomiami, mysľami, slobodou voľby a vôle. Zasa tri prejavy Boha = tri prejavy jedinej Absolútnej mysle, jediného vedomia, jednej slobodnej voľby a vôle. Rozumieme si, že. No "mejnstrímová" kresťanská dogma je Jediný Boh v troch osobách, takže jediná absolútna entita v troch rozličných absolútnych entitách, vlastne jediná absolútna myseľ, vedomie, slobodná voľba a vôľa v troch rozličných absolútnych mysliach, vedomiach, slobodných voľbách a vôľach. Neskutočné.

  • d
    dum
    upravené Mon 3 Oct 2022 #296->

    Napriek týmto skresleniam považujem Boha za Jedinú Nedeliteľnú Absolútnu Entitu s Jediným Absolútnym Vedomím, Mysľou, Sebauvedomením, Slobodnou Voľbou a Vôľou atď., aj keď to RKC nepochopiteľne považuje za herézu...Jn 10,30
    Ja a Otec sme jedno.
    Jn 14, 7 Ak ste ma spoznali, budete poznať aj môjho Otca. Odteraz ho už poznáte a videli ste ho.“ 8 Ozval sa Filip: „Pane, ukáž nám Otca a to nám postačí!“ 9 Ježiš mu povedal: „Filip, toľký čas som s vami a nespoznal si ma? Kto videl mňa, videl aj Otca. Ako to, že teraz hovoríš: ‚Ukáž nám Otca!‘? 10 Neveríš, že ja som v Otcovi a Otec je vo mne? Slová, ktoré vám hovorím, nehovorím sám od seba, ale Otec, ktorý zostáva vo mne, koná svoje skutky. 

  • Ogar Valach
    upravené Fri 21 Oct 2022 #297->

    dum povedal/-a: pre teba je dôležitý fyzický vonkajšok farba a krv, pre mňa vnútro, duchovné a morálne nastavenie.

    Omyl, potrebné je všetko tebou vymenované. Písal som to neraz, mal by si byť pozornejší. S niektorými je ťažko diskutovať. Človek napíše jedno, ale oni v tom vidia to, čo v tom chcú vidieť.

  • orimak1 povedal/-a: Každý národ sa vráti tam, kde sú jeho korene.

    To řekni Arabům a Evropanům. :smiley: 1000 a 1500 let a pořád se čeká ....

  • Ogar Valach
    upravené Fri 21 Oct 2022 #299->

    @dum povedal/-a:

    @Ogar Valach povedal/-a:

    dum povedal/-a: pre teba je dôležitý fyzický vonkajšok farba a krv, pre mňa vnútro, duchovné a morálne nastavenie.

    Omyl, potrebné je všetko tebou vymenované. Písal som to neraz, mal by si byť pozornejší. S niektorými je ťažko diskutovať. Človek napíše jedno, ale oni v tom vidia to, čo v tom chcú vidieť.

    Takže namiesto "dôležitý" dávam "dôležitejší". U mňa farba a krv sú na nižšom stupni a menej podstatné. Ak je predo mnou Aziat duchovne uvedomelý, múdry, vedomý, uvažujúci, morálny a pri ňom beloch štýl hajzel tak ten Aziat je mi oveľa bližší.

    Pretože vychádzaš z kresťanského svetonázoru a uniká ti podstata. Je to tvoje rozhodnutie. Podstatu a potenciál máme úplne odlišný. Živatmu máme len my.

  • Ogar Valach
    upravené Fri 21 Oct 2022 #300->

    @dum povedal/-a:

    @Ogar Valach povedal/-a:

    @dum povedal/-a:

    @Ogar Valach povedal/-a:

    dum povedal/-a: pre teba je dôležitý fyzický vonkajšok farba a krv, pre mňa vnútro, duchovné a morálne nastavenie.

    Omyl, potrebné je všetko tebou vymenované. Písal som to neraz, mal by si byť pozornejší. S niektorými je ťažko diskutovať. Človek napíše jedno, ale oni v tom vidia to, čo v tom chcú vidieť.

    Takže namiesto "dôležitý" dávam "dôležitejší". U mňa farba a krv sú na nižšom stupni a menej podstatné. Ak je predo mnou Aziat duchovne uvedomelý, múdry, vedomý, uvažujúci, morálny a pri ňom beloch štýl hajzel tak ten Aziat je mi oveľa bližší.

    Pretože vychádzaš z kresťanského svetonázoru a uniká ti podstata. Je to tvoje rozhodnutie. Podstatu a potenciál máme úplne odlišný. Ale keď sa chceš stavať na ich úroveň je to tvoja vec.

    Som skôr christológ a podľa katolíkov kresťanský heretik, nesúhlasím s ich dogmami a výkladmi NZ. Nemyslím že mi uniká podstata lebo podstata je nesmrteľný vedomý duch a duša a obal-telo je porušiteľné, dočasné, smrteľné ("prach si a v prach sa navrátiš". ). Nechajme to, v tomto sa nezhodneme.

    Jedine naša genetika dokáže v sebe udržať živatmu. Ak ti nedochádzajú dôsledky, nemôžem s tým nič urobiť.

  • Ogar Valach povedal/-a: Jedine naša genetika dokáže v sebe udržať živatmu.

    A to sa uz aj dozvieme co je to ta zivatma? Stale tu dokola to slovo omielas ako dogmatik ale este si ho nevysvetlilo nikdy. Len akosi si zacalo hapkat .... uz nam to vysvetlis? A na tartariu a SAV nas neodkazuj, lebo nevies co je popisane na tartarii a SAV si necitalo. Chceme tvoje vysvetlenie. A nie len zvasty typu "to je energia" a pod ... ako realne funguje, na akych fyzikalnych principoch?

Táto diskusia bola uzavrená.